    From: Pawel Marcisz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: adres korespondencyjny - czy musi byc na terenie RP?
    Date: Fri, 24 Feb 2006 18:53:47 +0100

    Jasek napisał(a):

    [...]
    > Panie Pawle, a tak po ludzku... wie Pan, dla prymitywa - co to znaczy?

    Panie Janie, proszę powstrzymać złośliwość :-)
    Nie wiadomo, czy swoboda świadczenia usług, obowiązująca we Wspólnocie
    Europejskiej, tworzy zobowiązania tylko dla państw członkowskich, czy
    również dla jednostek (na przykład banków). Jeśli przyjmiemy, że również
    jednostki są zobowiązane respektować tę swobodę, najprawdopodobniej wynika z
    tego, że bank musi przyjąć każdy adres wewnątrz UE.

    [...]
    > A co w przypadku krajow z poza UE? Czy skoro akceptowane sa adresy
    > korespondecyne w krajach UE to bank moze powiedziec - innych panstw nie
    > obslugujemy?

    Nie wiem. Co do zasady - może. W konkretnym przypadku mogłoby być inaczej,
    ze względu na jakieś umowy międzynarodowe, w szczególności traktaty
    stwoarzyszeniowe z UE, ale wątpię.

    PS Ustaw sobie kodowanie.

    Paweł Marcisz