  • 41. Data: 2013-07-16 15:25:16
    Temat: Re: abo czyli dzieki panie premierze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Jul 2013, Adam Klobukowski wrote:

    > 2. W USA nie ma VATu, ale za to są różne (zależnie od stanu) Sales Taxy które z
    punktu widzenia konsumenta niczym się od VATu nie różnią.

    Różnią się skutkiem - taki "dzień wolności podatkowej", obrazujący skalę
    opodatkowania, tam przypada w połowie kwietnia, u nas na koniec czerwca.
    I to VAT stanowi u nas największą część podatków.
    Mogłyby się nie różnić, jakby u nas obowiązywała japońska stawka VATu :>

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2013-07-16 15:31:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Jul 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Ale co ma do tego premier? Egzekucja istniejących przepisów to co do zasady
    > nie jego "broszka".

    A jednak.
    Pokazał że można.
    Przy "problemie z dopalaczami" :>
    (i wcale nie twierdzę, że publicznie składane deklaracje były
    zgodne z prawem :P)

    > podstawie wrażenia obietnicy? Ja np. nigdy nie miałem swojego TV, nigdy nie
    > rejestrowałem i nie mam problemu.

    Do tego nie mam zastrzeżeń.

    > Inni mieli, przestali mieć i wyrejestrowali. Jeszcze inni mieli, mają i
    > płacą. W czym problem?

    W ściganiu *bardziej* tych którzy zadeklarowali a nie płacą
    *zamiast* tych, którzy nie zadeklarowali choć korzystają.
    Przecież takie podejście państwa nie różni się od Amber Gold:
    "daj się wykiwać" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2013-07-16 15:32:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Jul 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Ale ja nie mówie o tym, jak powiedział i jaki słów użył, tylko jaki był
    > kontekst.
    > Bo to sie liczy. To była obietnica.
    >
    > Mało tego - zrobię a postaram sie zrobić nie ma żadnego znaczenia.

    Ależ ma.
    Pierwsze podpada pod oświadczenie strony w umowie o dzieło, drugie
    już pod zlecenie.

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2013-07-16 15:41:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > A jednak.
    > Pokazał że można.

    Wiesz, dla picu może też pokazać, jak własnoręcznie zamiata chodnik... i
    co z tego? ;)

    [ciach]

    > W ściganiu *bardziej* tych którzy zadeklarowali a nie płacą
    > *zamiast* tych, którzy nie zadeklarowali choć korzystają.
    > Przecież takie podejście państwa nie różni się od Amber Gold:
    > "daj się wykiwać" :>

    Tutaj mogliby zaczerpnąć ze szkoły brytyjskiej - obowiązek składania
    donosów przez sprzedawców sprzętu ;)

  • 45. Data: 2013-07-16 16:11:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-07-16 15:10, Andrzej Lawa pisze:
    > Ale co ma do tego premier? Egzekucja istniejących przepisów to co do
    > zasady nie jego "broszka".

    Co Ty pie... Jak coś szwankuje to kto ma naprawić?
    Nie Sejm, nie koalicja, nie rząd? Kto?

    > Tylko że i tak ceny tych towarów są tak niskie, że nikt tej dodatkowej
    > opłaty nie dostrzega.

    Przecież wysokość abo. dla potencjalnego płatnika też byłaby znikoma
    gdyby był on płacony. Nie byłoby politycznych tekstów o haraczach i
    sprzeciwie zwłaszcza jeśli TVP wypowiadałoby się nieprzychylnie.
    Każdy by płacił i byłaby taka sama cisza jak przy nagrywarkach.

    > I na jakim świecie żyją te wieczne zrzędy i nie dbający o swoje interesy
    > na podstawie wrażenia obietnicy?

    Wrażenia obietnicy?
    Właśnie dbam o swój interes i swoich dzieci przeciwstawiając się takim
    obłudnym, kłamliwym tekstom.
    Chcesz kłamstwo powtarzać po stokroć aż się utrwali?
    Nie doczekanie :-)

    > Inni mieli, przestali mieć i wyrejestrowali. Jeszcze inni mieli, mają i
    > płacą. W czym problem?

    Weź się chłopie rozejrzyj. Kto był cokolwiek zaradny wyrejestrował. Kto
    kupował nie zgłaszał że ma a martwe przepisy nie pozwalają na normalną
    sprawiedliwą egzekucję.

    > Może chcieliby mieć system jak w UK, gdzie za tak konsekwentne unikanie
    > płacenia analogicznej opłaty można trafić do więzienia? ;->

    Albo taki jak piszesz albo likwidację mediów publicznych.
    Tylko trzeba mieć jaja i się na coś zdecydować. :-)

    > Swoją droga drażni mnie to podejście (notabene niebędące wyłączną domeną
    > Polaków - w USA "teabeggerzy" zachowują się tak samo!) ciągłego
    > narzekania, malkontenctwa i _bezmyślnego_ domagania się (bezmyślnego w
    > postaci np. domagania się obcięcia wydatków budżetowych przy
    > jednoczesnym sprzeciwie... ich obcięcia!)

    Już Ci się wszystko miesza. :-)
    Ja chcę płacić na normalnych zasadach i tak samo jak moi współobywatele.
    Chodzi o likwidację tego bajzlu, martwych przepisów i niemocy rządzących.

  • 46. Data: 2013-07-16 16:17:07
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 16.07.2013 15:41, Andrzej Lawa wrote:

    > Wiesz, dla picu może też pokazać, jak własnoręcznie zamiata chodnik... i
    > co z tego? ;)

    Bylaby to przyjamna odmiana od ciaglych relacji o przekretach przez
    tego, owego lub tamtego polityka, o zatajeniach majatku, o kupnie
    sukienek, o obitnichach bez pokrycia....

    > [ciach]

    > Tutaj mogliby zaczerpnąć ze szkoły brytyjskiej - obowiązek składania
    > donosów przez sprzedawców sprzętu ;)

    ....dzieki czemu u nas powstalyby kolejne departamenty i ilosc
    urzednikow wzroslaby o kolejne 10% konsumujac na pensje wielokrotnosc
    wplywow z abonamentu...

    a najprosciej byloby:

    - dac ludziom wartosciowa tresc

    - zakodowac kanaly (pol programu leci free, po polowie leci zakodowane).

    zen.aspx

  • 47. Data: 2013-07-16 16:18:40
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 16.07.2013 14:12, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail h...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ile wpływa z abo?

    A co za roznica?

    Skoro zamiast 1000 ktos ma zaplacic 1300 to wplynie 30% wiecej.

    > bo wydaje sie, ze duzo wieksze kwoty były rozpodysponowywane na nowo.
    > A z drugiej strony niedocenienie społecznej nośnosci takiej obietnicy...
    > oj, to moze boleć...

    NAsi politycy nauczyli sie, ze nie boli, bo co za roznica kto rzadzi,
    jak nie ma wyboru jakiejs frakcji, ktora nie pchalaby sie do koryta
    tylko po to by byc u koryta.

    zen.aspx

  • 48. Data: 2013-07-16 16:22:08
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 16.07.2013 15:25, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Różnią się skutkiem - taki "dzień wolności podatkowej", obrazujący skalę
    > opodatkowania, tam przypada w połowie kwietnia, u nas na koniec czerwca.

    a to oznacza, ze maja o 1/3 mniejsze obciazenia finansowe.

    6 vs 4 miesiace.

    czyli nawet jak u nas nie byloby VAT (ok. 1/4) to dalej maja "taniej
    fiskalnie".

    zen.aspx

  • 49. Data: 2013-07-16 16:25:15
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 16.07.2013 14:21, Andrzej Lawa wrote:

    > Piszę o możliwości obiektywnych przeszkód. I owszem - była obietnica ŻE
    > SIĘ POSTARA. Dotarło, czy za trudne?

    i się postarał?

    nie, to zwolnić...

    > Owszem, może i liczył na to, że ludzie zrozumieją to jako obietnicę, że
    > tak zrobi. I co z tego? Intencji nie udowodnisz.

    Ale fakt zostaje faktem - obiecal i nic z tego nie wyniklo. NAwet
    "staralem sie, ale nie wyszlo".

    > No tak, co to dla ciebie ;->

    Ile kosztuje nas wzrost ilosci urzednikow tych 4-5 latach?

    > Co powoduje wzrost zatrudnienia w takich firmach ;)

    A potem beda zwalniac....

    zen.aspx

  • 50. Data: 2013-07-16 16:33:25
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 16.07.2013 16:11, z wrote:

    > Co Ty pie... Jak coś szwankuje to kto ma naprawić?
    > Nie Sejm, nie koalicja, nie rząd? Kto?

    Blizejnieokreslono.

    Poczuwajacych sie do odpowiedzialnosci i dzialan - brak.

    > Przecież wysokość abo. dla potencjalnego płatnika też byłaby znikoma

    NIE!

    ponizej...

    > gdyby był on płacony. Nie byłoby politycznych tekstów o haraczach i
    > sprzeciwie zwłaszcza jeśli TVP wypowiadałoby się nieprzychylnie.
    > Każdy by płacił i byłaby taka sama cisza jak przy nagrywarkach.

    ....apetyt rosnie w miare jedzienia. Jesli za cos mozesz zdzierac moca
    ustawy 100 zł i zdzierasz 2 miliony razy, to zdzierajac 4 miliony razy
    nie obnizysz ceny do 50.

    To nie firma prywatna. Ktora konkurencja moze zmusic do tego, zeby
    znizac cene.

    To monopolista.

    zen.aspx