    From: Zbyszek <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: abadonware - wątpliwości prawne/rozważania
    Date: Wed, 03 Jan 2007 13:19:32 +0100

    Witam,

    Mam na dysku trochę starych programów w wersjach instalacyjnych. Czy
    posiadanie czegoś takiego (lecz nie używanie bo nie zainstalowany, nie
    rozpakowany) jest niezgodne z prawem? Żal skasować bo może się kiedyś
    przydać.

    Jak są wyceniane podczas nalotu programy abadonware (nie produkowane, nie
    sprzedawane, brak pomocy technicznej, firmy już nie ma). Programy są nie do
    kupienia (nawet w drugim obiegu na allegro). Ktoś ostatnio wrzucił do
    Internetu fragment protokołu pokontrolnego i tam w kolejnych punktach były:
    nazwy programów, nazwa producenta oraz wycena szkody. Dlatego jestem
    ciekawy zasad wyceny abadonware. Czy jest jakaś amnestia? Bo przecież
    kupując dany program kupuję zawsze razem z nim wsparcie. Jeśli do
    abadonware nie jest oferowane wsparcie to produkt jest w takiej sytuacji
    wybrakowany i nie nadająy się do sprzedaży/wyceny (z tego powodu producent
    już go nie oferuje). Tak sądzę.

    Mam kłopot z ustaleniem stanu prawnego programów bo tej firmy już nie ma,
    dane adresowo/kontaktowe nie działają. Chyba ktoś inny ich wykupił ale nikt
    się do tego programu nie przyznaje. Nie ma pliku z licencją lub czymś
    podobnym. Tylko archiwa z plikami exe. Czy w takiej sytuacji można program
    używać?

    Zbyszek