  • 411. Data: 2023-12-27 11:14:41
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > O widzisz. Czyli jednak to ogarnąłeś. To teraz zrób drugi krok. Spróbuj
    > zrozumieć, że ta granica nie jest uniwersalna. Nie określili tego w
    > prawie inaczej by nie było przepychanki, czy już, czy jeszcze nie. Ale
    > warto dostrzec problem.

    Jest uniwersalna na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i zwalnianie z
    niej Cyganów nie powinno mieć miejsca.

    MJ

  • 412. Data: 2023-12-27 11:28:59
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 22 Dec 2023 13:54:51 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    qw/m/ADlrd9g9AwAJ

    > No i?

    No i napisałeś, co napisałeś, a teraz się wijesz.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 413. Data: 2023-12-27 11:53:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 27-12-2023 o 10:48, Robert Tomasik napisał:

    > Bo podzielono studia na dwa etapy.

    Z tego co pamiętam we wcześniejszych czasach można było odbywać studia
    jedynie inżynierskie, ale było to rzadsze niż magistersko inżynierskie.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 414. Data: 2023-12-27 11:53:35
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 26.12.2023 o 20:42, A. Filip pisze:

> [...]
    > latkiem a przedstawicielka związku zawodowego nauczycieli poleciała
    > publicznie po linii "matce trzeba pomóc".
    Wsadzili ją do więzienia, a jak wyszla to ten chłopak wziął z nią ślub.

    --
    animka

  • 415. Data: 2023-12-27 12:13:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 24 Dec 2023 10:33:03 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Na pobliskiej mi Słowacji powszechnie używa się tytułu
    > "inżynier" do osób, które w naszym rozumieniu są po prostu technikami. U
    > nas poza nielicznymi przypadkami nie spotkałem się posługiwania się
    > tytułem poniżej magistra w trybie obiegowym. Na Słowacji z kolei oni się
    > tym normalnie posługują. Przykładowo dostaję życzenia świąteczne od
    > kolegi podpisane przez inż. ........ .

    Osobiście widziałem czeski paszport, w którym dziewczyna miała przed
    nazwiskiem "mgr". To było ~20 lat temu; nie wiem jak mają teraz i czy to
    standard, czy trzeba sobie zażyczyć.
    Kiedyś z nudów szwendałem się po cmentarzu w Salzburgu i jeden gość miał na
    nagrobku "doktor doktor". Widać, co kraj to obyczaj.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 416. Data: 2023-12-27 12:28:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 23 Dec 2023 00:33:06 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Radio i telewizja były przed wojną, tyle że w mniejszych miejscowościach
    > telewizory niebyły zbyt popularne.

    Ale którą wojną?

    "Początki telewizji w Polsce datuje się na 1938 rok, kiedy w Warszawie
    została uruchomiona pierwsza eksperymentalna stacja telewizyjna.
    25 października 1952 roku o godz. 19:00 uruchomiono pierwszy polski program
    telewizyjny"

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Telewizja_w_Polsce#Zas
    ada_must_carry

    Z nudów dodam, że "U progu II wojny światowej zelektryfikowanych było 1263
    wsi, dostęp do elektryczności posiadało ok. 2% gospodarstw wiejskich i 6%
    ludności wsi. "
    https://www.tygodnikprzeglad.pl/polska-wies-wojna/

    Może u kułaków koń chodził w kieracie, to i prąd był.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 417. Data: 2023-12-27 13:06:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.12.2023 o 12:13, Olin pisze:
    > Widać, co kraj to obyczaj.

    Żydzi na macewach wypisują w zasadzie coś na kształt życiorysu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 418. Data: 2023-12-27 13:08:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Z tego co pamiętam we wcześniejszych czasach można było odbywać studia
    > jedynie inżynierskie, ale było to rzadsze niż magistersko inżynierskie.

    W latach 80/90 dzienne były magistersko-inżynierskie i nie dało się n
    nie bronić pracy, bo obrona była połączona z egzaminem inżynierskim.
    Zaoczne były podzielone i chyba o 3 latach był egzamin inżynierski.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 419. Data: 2023-12-27 13:20:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.12.2023 o 11:13, Michał Jankowski pisze:
    > Czy 18-latek jest lepiej przygotowany do głosowania w wyborach, wsiadania
    > za kółko, picia wódki i całej reszty praw i obowiązków osoby
    > pełnoletniej niż był dzień wcześniej?

    Tylko nikt nie próbuje zamykać 17-to latka w więzieniu za to, że
    zagłosuje. Po prostu nie dostanie karty do głosowania. Tu jest różnica.
    Po prostu chcę zauważyć, że z tą granicą wieku wchodzimy w bardzo
    osobistą sferę, a dodatkowo dość poważnymi konsekwencjami.

    W wypadku tego głosowana pewnie by jeszcze poszła narracja, że to
    świadomy obywatel, co to chciał wziąć władzę w swoje ręce, a narracja,
    że to przestępca.

    Nie odbieraj mojego stanowiska jako jakiegoś lobbingu, że powinno się tę
    granicę zmienić. Absolutnie nie w tym rzecz. Ta obecna jest taka, jaka
    jest i żadna by nie była szczególnie lepsza.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 420. Data: 2023-12-27 13:20:55
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 Dec 2023 13:06:46 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Żydzi na macewach wypisują w zasadzie coś na kształt życiorysu.

    W Rumunii nawet robią sobie jaja, ale tylko w jednej wsi:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Weso%C5%82y_Cmentarz