  • 401. Data: 2023-12-26 23:53:32
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Homoseksualizm, też był nie tak dawno chorobą psychiczną.

    Wydaje mi się, ze nadal jest. Ale po prostu uznano, że z tym da się żyć
    i tyle.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 402. Data: 2023-12-26 23:55:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 21:31, Shrek pisze:

    > Gdzieś granicę trzeba postawić i odpowiedzialność jest stopniowana w
    > zależności od wieku. Przypomnę że nie o tym rozmawiamy a o "różnicach
    > kulturowych", gdzie niektórę kultury dopuszczają wydawanie za mąż dzieci
    > i ja to potępiam a ty się wahasz czy wolno nam to oceniać.

    Pamiętam. Ale to nadal w temacie. Nasz przepis dotyczy ochrony dzieci
    przed współżyciem, a nie zamążpójściem.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 403. Data: 2023-12-26 23:58:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 23:22, A. Filip pisze:

    > Nie jest ale zbyt skomplikowanego prawa znacznie ciężej przestrzegać
    > co w praktyce przekłada się na tak ostre granice. Co mówiąc cynicznie
    > w praktyce przekłada się na "może/mogła [...] dwa dni poczekać".

    Ja to rozumiem, ale nie w tym rzecz, bym się upierał przy tych dwóch
    dniach. Chcę zwrócić uwagę, że inni za właściwe mogą uznać 13 lat. Nie
    ma żadnych badań, że 15 jest szczególnie właściwsze od 13.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 404. Data: 2023-12-27 06:37:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pamiętam. Ale to nadal w temacie. Nasz przepis dotyczy ochrony dzieci
    > przed współżyciem, a nie zamążpójściem.

    No tak - ty twierdzisz, że u arabów małżeństwo nie ma nic wspólnego z
    seksem:)

    Przed zamążpójściem chroni inny:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 405. Data: 2023-12-27 06:42:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wydaje mi się, ze nadal jest. Ale po prostu uznano, że z tym da się żyć
    > i tyle.

    Już nie.

    Istnieje konsensus naukowy, że homoseksualność jest normalnym wariantem
    ludzkiej seksualności[61][62][63][64][65][66][67]. Takie stanowisko
    prezentują:

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 406. Data: 2023-12-27 08:07:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25-12-2023 o 11:50, Marcin Debowski napisał:

    > "Na Zachodzie" inżynier najczęściej jest rozumiany jako ktoś z
    > odpowiednim certyfikatem, np. typu uprawnień konstrukcyjnych,
    > projektowania zbiorników etc. W Polsce to bardziej tytuł wskazujący
    > praktyczną część wiedzy technicznej. W Polsce, np. taki chemik
    > uniwersytecki (bez inż.) to za moich czasów predystynowało bardziej do
    > pracy typu nauczyciel, czy akademickiej. Inż. to przemysł. Teraz
    > podejrzewam musiało się to trochę wymieszać.

    Jest po prostu (podobnie jak z profesorem w Polsce) stanowisko inżynier
    i może pracować tam zarówno technik, magister, inżynier jak i doktor, a
    jest tez tytuł naukowy - odpowiednik licencjata. Kiedyś był jeszcze
    tytuł mgr inż. - ponieważ ten tytuł zdobywało się jednocześnie po
    pełnych studiach magistersko inżynierskich (teraz z tego co mi wiadomo
    już się go nie nadaje).

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 407. Data: 2023-12-27 10:48:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > tytuł mgr inż. - ponieważ ten tytuł zdobywało się jednocześnie po
    > pełnych studiach magistersko inżynierskich (teraz z tego co mi wiadomo

    Bo podzielono studia na dwa etapy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 408. Data: 2023-12-27 10:49:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.12.2023 o 06:37, Shrek pisze:
    > No tak - ty twierdzisz, że u arabów małżeństwo nie ma nic wspólnego z
    > seksem:)
    > Przed zamążpójściem chroni inny:P

    Jaki?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 409. Data: 2023-12-27 10:50:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.12.2023 o 06:42, Shrek pisze:
    > Już nie. Istnieje konsensus naukowy, że homoseksualność jest
    > normalnym wariantem ludzkiej
    > seksualności[61][62][63][64][65][66][67]. Takie stanowisko
    > prezentują:
    Chyba Ci się coś źle skopiowało.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 410. Data: 2023-12-27 11:13:06
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > dziewczynka mająca 15 lat i jeden dzień jest szczególnie bardziej
    > przygotowana do uprawiania seksu, niż taka, która ma 14 lat i 364 dni?

    Czy 18-latek jest lepiej przygotowany do głosowania w wyborach,
    wsiadania za kółko, picia wódki i całej reszty praw i obowiązków osoby
    pełnoletniej niż był dzień wcześniej?

    MJ