  • 341. Data: 2023-12-24 12:20:15
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.12.2023 o 12:09, Shrek pisze:
    > Z dzisiejszymi doktorami jest tak, że jak nie wyjdzie poza uczelnię to
    > na ogół (choć nie zawsze oczywiście) pożytek z niego bedzie... średni.

    To jeszcze zależy od specjalności. Doktor medycyny, czy inżynier mogą
    być pożyteczni. ale jak wśród doktorów prawa i socjologi zaczniesz
    wyjaśniać, że prognozowanie ilości przestępstw w przyszłym roku na
    podstawie średnich liczonych z poprzednich lat ma średni sens, bo nie
    zawsze to jest rozkład normalny, to kończy się tym, ze łapią faceta po
    ogólniaku i to on w kolejnym roku przygotowuje prezentację :-) Bo
    musieliby pojąć o czym do nich mówisz, a po co, skoro tak naprawdę sens
    ma to niewielki.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 342. Data: 2023-12-24 12:26:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ależ ja nie domagam się, by Ci się podobał. Wdowy na stosach palili
    > podobno Słowianie, zanim przyszli na nasze ziemie Chrześcijanie. System
    > kastowy w Europie też nie jest tak jakoś odległy. Byli rycerze i chłopi.
    > Faktem jest, ze chyba nie sraliśmy po ulicach ale rynsztoki, czyli
    > kanalizacja biegnąca środkiem ulicy, to XIX wiek.

    No i bardzo mi się podoba, że to już w naszej kulturze minąło i niech
    tak zostanie. Nie rozumiem dlaczego miałbym nie mieć prawa oceniać co mi
    się w innych kulturach podoba a co nie. Zwłaszcza w kontekście tego, że
    te kultury robią sobie wjazd do europy i niby nie mamy prawa ich oceniać
    bo ich nie rozumiemy. To ma działać na odwrót - jak się przyjezdnym
    nasza kultura nie podoba, to niech zostaną przy swojej ale u siebie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 343. Data: 2023-12-24 12:28:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jeszcze zależy od specjalności. Doktor medycyny, czy inżynier mogą
    > być pożyteczni.

    Tyle o ile... Na ogół będzie pożyteczny o tyle że będzie lepiej lub
    gorzej kształcił kolejnych, bo w rzetelnej pracy naukowej to uczestniczy
    optymistycznie co 10.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 344. Data: 2023-12-24 12:42:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.12.2023 o 12:17, Shrek pisze:

    > No i? nie dyskutujemy o czarownicach a rzekomym brakiem związku
    > małżeństwa z seksem w kulturze arabskiej. Jaki brak związku jak
    > oficjalnie można się seksić tylko i wyłącznie w małżeństwie?

    Nie zrozumiałeś. To wyjaśnię bardziej przyziemnie. W kulturze
    Europejskiej naturalną konsekwencją ślubu jest noc poślubna. Ot taki
    zwyczaj, a nawet prawo, b tylko skonsumowane małżeństwo jest nierozerwalne.

    Choć para młodych akurat pewnie ma czym innym zajętą głowę. Pan
    młody często z powodu alkoholu, to w ogóle jest do tego nie przydatny.
    Dziewczyna też nie zawsze może. Ogólnie często, to nei jest ich ierwsza
    noc i sensu większego arcie na siłę do seksu nie ma. Ale nikt się nie
    przyzna, że jej nie było - no może prawie nikt.

    Natomiast w wypadku Muzułmanów, czy Romów małżeństwo wiąże się z tym, że
    pana młoda przechodzi do domu męża i tam zostaje. Jeśli jest dzieckiem,
    to po prostu teściowa ją dalej wychowuje. Ponieważ mąż często bywa też
    dzieckiem, więc nie ma tu "parcia" na łóżko czy seks. I do tego
    zmierzam, a nie do tego, że on jakiś wolny seks rekreacyjny preferują.

    > A niby dlaczego?

    Bo mam zbyt wiele szacunku do wyboru innych ludzi i głębokie
    przekonanie, że nie jestem nieomylny i nie zawsze to, co mnie się wydaje
    dobre, słuszne, mądre musi takie być. Czasem warto poznać i spróbować
    zrozumieć inne poglądy. Na epwno zawsze warto je szanować, o ile nie
    stają jawnie w sprzeczności z prawami innych ludzi.

    > No i rozmawiamy o potencjalnym zatrudnianiu ich żeby mogli osiągnąć
    > sukces finansowy bez socjalu. IMHO generalnie bez szans - znaczy
    > zapewne są jednostki które nie dość że sobie poradzą to jeszcze będą
    > błyszczeć, ale generalnie bez szans. Po prostu w naszej kulturze się
    > ich nawyki nie sprawdzą, więc albo ją muszą zmienić albo będą
    > krzyczeć o rasiźmie, że ktoś jest do nich w robocie uprzedzony albo
    > wręcz nie chce ich zatrudniać. Sorry - jak do nas przyjeżdzają to
    > mamy jak najbardziej prawo a poniekąd obowiązek oceniać czy ich
    > kultura jest dla nas akceptowalna czy nie.

    Dla nas, czy dla Ciebie? Bo to nie do końca musi być to samo.

    > Ty też. Ale snujesz swoje teorie i _zawsze_ finalnie okazuje się, że
    > to ty nie miałeś racji. I nic a nic się na tym nie uczysz:P

    Nic, bo ja nigdy nie uważam, że muszę mieć rację. Mierzysz wszystkich
    swoją miarą. Ja tam nigdy nie twierdzę, że jest inaczej. Po prostu
    zwracam uwagę na inne możliwości. To Ty te stwierdzenia odbierasz jako
    próbę przekonania przeze mnie, że było inaczej. A skąd ja mam wiedzieć,
    co tam było, skoro mnie tam nie było? Tyle, że przeważnie Ciebie też.

    Kolejny raz odkreślam, że nigdy nie wypowiadam się, jeśli wiem, jak
    gdzieś było. Dlatego, że obowiązuje mnie tajemnica. Nie chce mi się
    analizować, czy dana rzecz jest już publicznie znana, czy nie. Czasem od
    tego robię wyjątki, ale wówczas zawsze wskazuję źródło opublikowane.
    Wynika to z faktu, że jest takie orzeczenie Sądu Najwyższego, że nie
    stanowi naruszenia prawa zdradzenie zdradzonej tajemnicy. Choć staram
    się i tego unikać, żeby później nie było udowadniania, kto był pierwszy
    i jak bardzo.

    > Też wszystkiego najlepszego:p Poważnie;)

    Normalnie Wigilia! :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 345. Data: 2023-12-24 12:49:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.12.2023 o 12:26, Shrek pisze:

> [...]
    > bo ich nie rozumiemy. To ma działać na odwrót - jak się przyjezdnym
    > nasza kultura nie podoba, to niech zostaną przy swojej ale u siebie.

    Znowu się z Tobą zgadzam. Cud wigilijny! Czy nie jest znamiennym, że oni
    wyjeżdżają ze swojego kręgu kulturowego do innego, bo uważają, że tam
    jest lepiej. Potem usilnie próbują spowodować, by tam, gdzie przyjechali
    było podobnie, jak w krajach, z których wyjechali.

    Przy czym przypominam o krucjatach, w których Chrześcijanie próbowali
    Muzułmanów przekonać, że chrześcijańskie wartości kulturowe są lepsze,
    ważniejsze i bardziej pożądane. W tym temacie, to chyba najbardziej
    podoba mi się podejście Buddystów. Wierzą, w co wierzą, ale jakoś nigdy
    nie próbowali nikogo przekonywać, ze ich wiara jest lepsza. No
    przynajmniej ja znam kilku i żaden ne próbował. Jak go nie zapytasz o
    wiarę, to sam tego nie porusza. Jak naciągniesz na dyskusję, to wysłucha
    i nie protestuje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 346. Data: 2023-12-24 13:18:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > noc i sensu większego arcie na siłę do seksu nie ma. Ale nikt się nie
    > przyzna, że jej nie było - no może prawie nikt.

    No i? Rzeczywiście muszę ci przyznać racją - nic a nic nie rozumiem co
    to ma do twojego twierdzenia że w świecie arabskim małżeństwo nie łączy
    się w żaden sposób z seksem.

> [...]
    > dzieckiem, więc nie ma tu "parcia" na łóżko czy seks. I do tego
    > zmierzam, a nie do tego, że on jakiś wolny seks rekreacyjny preferują.

    To nie dość że źle napisałeś na początku to jeszcze pominąłeś to że
    decyzja raczej nie należy do żony:P

    > Bo mam zbyt wiele szacunku do wyboru innych ludzi i głębokie
    > przekonanie, że nie jestem nieomylny i nie zawsze to, co mnie się wydaje
    > dobre, słuszne, mądre musi takie być.

    I na przykład dlatego powstrzymujesz się od oceny czy wypierdalanie
    śmieci do rzeki jest ok czy nie? Może jeszcze w ramach wzajemnego
    szacunku powinniśmy im pozwolić wypierdalać śmieci do naszech rzeka jak
    już u nas będą i tego nie oceniać? A może korupcji na ukrainie też nie
    należy oceniać bo to ich kultura i tyle. Co najwyżej połowę wsparcia
    rozkrdną? Skąd pomsły że nie wolno oceniać innych kultur, nie wolni
    mówić źle o zmarłych albo że jak ktoś ma igreka w chromosomach to nie
    powinein startować w babskich zawodach sportowych?

    > Czasem warto poznać i spróbować
    > zrozumieć inne poglądy. Na epwno zawsze warto je szanować, o ile nie
    > stają jawnie w sprzeczności z prawami innych ludzi.

    A jak stoją?

    > Dla nas, czy dla Ciebie? Bo to nie do końca musi być to samo.

    Dla mnie - dla mnie. Dla nasz - dla nas. Dla ciebie - dla ciebie.
    Naprawdę nie rozumiem czemu ocenianie innej kultury miałoby być tematem
    tabu.

    > Nic, bo ja nigdy nie uważam, że muszę mieć rację. Mierzysz wszystkich
    > swoją miarą. Ja tam nigdy nie twierdzę, że jest inaczej. Po prostu
    > zwracam uwagę na inne możliwości.

    Które finalne zawsze okazują się nietrafione:P No co ja poradzę, że jak
    coś powiesz to najbardziej prawdopodobny wniosek jest taki że było
    zupełnie inaczej:P

    > Normalnie Wigilia! :-)

    No już, już - wystarczy:P 3maj się i najlepszego;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 347. Data: 2023-12-24 13:24:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > jest lepiej. Potem usilnie próbują spowodować, by tam, gdzie przyjechali
    > było podobnie, jak w krajach, z których wyjechali.

    No właśnie na tym polega problem....

> [...]
    > podoba mi się podejście Buddystów. Wierzą, w co wierzą, ale jakoś nigdy
    > nie próbowali nikogo przekonywać, ze ich wiara jest lepsza.

    Jak wiesz po pierwsze to nie jestem chrześcijaninem, choć nie da się
    zaprzeczyć, że kultura europejska jest z chrześcijaństwem mocno
    związana. Mieliśmy swoje ciemne karty (w sumie mamy, bo dalej część
    kleru należy za jaja na płocie powiesić za pedofilie a reszcie solidnie
    natrzeć uszy za to że z tym nic nie robili). No ale nie da się
    zaprzeczyć, że "my" jesteśmy już na polu napierdalania heretyków trochę
    do przodu - i niech tak zostanie.

    > No
    > przynajmniej ja znam kilku i żaden ne próbował.

    Mnie też, ale to nie jest wcale aż tak różowe jak myślisz. Są i wojujący
    buddyści. My kojarzymy przede wszystkim tych misiów co ich z tybetu wygnali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 348. Data: 2023-12-24 15:44:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.12.2023 o 13:18, Shrek pisze:
    > To nie dość że źle napisałeś na początku to jeszcze pominąłeś to że
    > decyzja raczej nie należy do żony:P

    Jeśli chodzi o małżeństwo, to do męża też nie. Jeśli chodzi o seks, to
    też mają swoje "prawidła" i to nie jest do końca tak, ze zawsze i
    wszędzie, gdy małżonek zechce.

    > I na przykład dlatego powstrzymujesz się od oceny czy wypierdalanie
    > śmieci do rzeki jest ok czy nie?

    Nie moje śmieci . nie moja rzeka. Pamiętam, tak u nas do rzeki trafiały
    ścieki, a i dziś z tym walczę od czasu do czasu. Nie uważam tego za
    dobre, ale rozumiem, że nie maja co z nimi robić. Nieopodal jest jezioro
    zaporowe. Jest taka zatoczka, że kilka razy w roku jest "akcja"
    wyciągania stamtąd śmieci - głownie plastikowych butelek. Dunaje i
    Poprad zbierają to z brzeg ów, jak są powodzie i zanoszą do tej
    zatoczki, bo tam jest zakręt. Ale te śmieci tam jakoś trafiają.

> [...]
    > nie wolno oceniać innych kultur, nie wolni mówić źle o zmarłych albo
    > że jak ktoś ma igreka w chromosomach to nie powinein startować w

    Jeśli oceniasz same zjawisko, to oczywiście masz prawo. Ale oceniając
    konkretną osobę należałoby oprzeć się na znanych sobie faktach. Bo
    możesz komuś zrobić krzywdę.

    > A jak stoją?

    To zwalczać w dostępnym zakresie, ale tylko dokąd pozostają w
    sprzeczności. A ne dlatego, ze moim zdaniem stoją w sprzeczności.

    > Dla mnie - dla mnie. Dla nasz - dla nas. Dla ciebie - dla ciebie.
    > Naprawdę nie rozumiem czemu ocenianie innej kultury miałoby być
    > tematem tabu.

    Nie ocenianie innej kultury, tylko ocenianie określonej osoby. W tym
    wypadku przykładowo ocenianie żołnierza, który zastrzelił trzech
    zakładników bez wiedzy, co tam się stało.

    > Które finalne zawsze okazują się nietrafione:P No co ja poradzę, że
    > jak coś powiesz to najbardziej prawdopodobny wniosek jest taki że
    > było zupełnie inaczej:P

    Nikt nie jest doskonały :-)

  • 349. Data: 2023-12-24 19:44:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli chodzi o małżeństwo, to do męża też nie. Jeśli chodzi o seks, to
    > też mają swoje "prawidła" i to nie jest do końca tak, ze zawsze i
    > wszędzie, gdy małżonek zechce.

    No ale jednak. Sprzedajesz nastolatkę innemu chłopu lub jego rodzinie i
    w końcu on ją jednak wydyma. Mam mieć zakaz wypowiadana się bo to ich
    kultura i nie mnie to oceniać?

    > Nie moje śmieci . nie moja rzeka.

    I co z tego?

    > Jeśli oceniasz same zjawisko, to oczywiście masz prawo. Ale oceniając
    > konkretną osobę należałoby oprzeć się na znanych sobie faktach. Bo
    > możesz komuś zrobić krzywdę.

    Ja pierdolę - mogę zrobić komuś krzywdę bo nie pochwalam że wypierdala
    śmieci do rzeki...

    > To zwalczać w dostępnym zakresie, ale tylko dokąd pozostają w
    > sprzeczności.

    No i zwalczam - jak mi się nie podoba ich kultura, to dopóki nie
    zamierzają się w akceptowalny dla naszej kultury sposób dostosować,
    niech zostaną z tą kulturą u siebie. Proste i jasne.

    > Nie ocenianie innej kultury, tylko ocenianie określonej osoby.

    Ale ja oceniam całą kulturę. Na przykład w indyjskiej jest syf, brak
    poszanowania środowiska słabe traktowanie kobiet itp. W cygańskiej do
    tego dochodzi nieróbstwo. Muzułmanie z bliskiego wschodu mają tą
    przypadłość że mają często nasrane we łbach na płaszczyźnie religijnej i
    w sumie nawet jakby chcieli pracować to się nie bardzo do tego nadają.
    To nie jest ocenianie pojedynczych osób a społeczności. Oczywiście
    generalizujące i zapewne krzywdzące jakieś jednostki - no ale trudno.

    > W tym
    > wypadku przykładowo ocenianie żołnierza, który zastrzelił trzech
    > zakładników bez wiedzy, co tam się stało.

    Wiemy co się stało - strzelają do wszystkich noplisów w okolicy.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 350. Data: 2023-12-24 22:54:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.12.2023 o 19:44, Shrek pisze:

    > No ale jednak. Sprzedajesz nastolatkę innemu chłopu lub jego rodzinie i
    > w końcu on ją jednak wydyma. Mam mieć zakaz wypowiadana się bo to ich
    > kultura i nie mnie to oceniać?

    Wiesz, że on tam mają zakaz "wydymania" dziewczynki, zanim osiągnie
    stosowny wiek? Fakt, że niższy, niż u nas, ale to kwestia nie tyle
    kultury, co uwarunkowań rasowych. Przypominam, że w Europie dawniej też
    zawierano takie małżeństwa. Najmłodszą polską królową była Jadwiga
    Andegaweńska, która w dniu ślubu miała zaledwie 12 lat. Urodziła się w
    1374 roku, a 18 czerwca 1386 roku poślubiła wielkiego księcia
    litewskiego Jagiełłę. Ślub był zawarty w katedrze wawelskiej, a
    ceremonii przewodniczył kardynał Grzegorz z Rzymu.

    > Ja pierdolę - mogę zrobić komuś krzywdę bo nie pochwalam że wypierdala
    > śmieci do rzeki...

    A jeśli publicznie pomówisz go o zabójstwo?

    > No i zwalczam - jak mi się nie podoba ich kultura, to dopóki nie
    > zamierzają się w akceptowalny dla naszej kultury sposób dostosować,
    > niech zostaną z tą kulturą u siebie. Proste i jasne.

    Skąd pewność, że nasza kultura jest szczególnie lepsza?

    > Wiemy co się stało - strzelają do wszystkich noplisów w okolicy.

    No widzisz :-)

    --
    (~) Robert Tomasik