  • 301. Data: 2023-12-22 14:23:26
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2023 o 10:06, Kviat pisze:

    > "Sytuacja w gazie nieróżni sie od tej z początków gett"

    > Można tomasikować. Tylko po co?

    No własnie - po co?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 302. Data: 2023-12-22 19:13:48
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Dec 2023 13:43:24 +0100, Shrek wrote:

    > Zabawna sytuacja - zdaje się że próbujesz mi wmówić rasizm ale chyba coś
    > ci się pomyliło. Ja właśnie nie krytykuję muzułmanów za karnację, a za
    > ich kulturę i efekcje trochę zdziczałe zachowania. A ty co myślałeś -
    > że oni się wysadzają w imię allaha dlatego że żyją na pustyni?

    A czemu w takim razie?

    > BTW - z tym rolnictwem to się wtopiłeś - naturalnym obszarem
    > występowania na przyjkład murzynów akurat jest głównie na sawanna.
    > Szczęściem europejskie bory okazały się przyjazne rolnictwu dzięki czemu
    > mogliśmy stworzyć potężną cywilizację:P

    W jednym Egipcie zyje dzis 100 mln ludzi, dawniej troche mniej, ale
    cos musieli jeść, a tiry i statki im nie przywoziły.

    Turcja i Iran latające drony robią, niezbyt one skomplikowane,
    ale widać są juz mądrzejsi od nas, Polaków.

    J.

  • 303. Data: 2023-12-22 19:21:37
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [O trwałości efektów kilku lat solidnej niemieckiej propagandy]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 21:43:44 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Pytanie, jakie przepisy stosować w trakcie II WS. Bo zacząć od tego
    > należy, że o ile kojarzę, to Niemcy pozbawili Żydów prawa własności do

    No ale przeciez nie niemiecko-nazistowskie my będziemy stosować.

    > nieruchomości. Zakładając, że uznajemy te akty za bezprawne, to zostaje
    > problem istnienia lub nie spadkobierców. Bo nie tylko dzieci / wnuki
    > dziedziczą.

    Cos słyszę, ze własnie u nas ograniczyli rozmiar poszukiwanych rodzin
    w przypadku spadku.
    Ale w omawianym przypadku, to raczej przedwojenne przepisy spadkowe
    należałoby stosować.

    J.

  • 304. Data: 2023-12-22 19:25:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 21:30:40 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Niedbałość o te księgi wieczyste później się czkawką odbiła. Bo wiele
    > nieruchomości po wojnie, to była sterta gruzów. Jeśli już postanowiono
    > to odbudowywać, co było dobrym pomysłem o tyle, ze trudno byśmy
    > siedzieli w zrujnowanej Warszawie w oczekiwaniu na spadkobierców
    > zamordowanych przez Niemców Żydów, to należało choćby do hipoteki
    > wpisywać roszczenie o nakłady.

    No ale nowa władza nie chciała odbudowywać komus nieruchomosci,
    tylko zabrać.
    I w zasadzie zabrała, tylko znow formalnosci nie dokonczyła,
    i teraz czkawka.

    A dokonczyc mogła nie chciec, bo chyba jeszcze w dekrecie Bieruta
    było "za odszkodowaniem", ktorego nigdy nie wypłacono,
    z amerykanskim wyjątkiem ...

    J.

  • 305. Data: 2023-12-22 19:26:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2023 o 19:13, J.F pisze:

    > A czemu w takim razie?

    Bo tak reagują na posraną mieszankę kultury i religii. Chyba. W każdym
    razie nie od tego że mieszkali na pustyni:P

> [...]
    >
    > Turcja i Iran latające drony robią, niezbyt one skomplikowane,
    > ale widać są juz mądrzejsi od nas, Polaków.

    No i sam widzisz że to nie od gleby zależy:P BTW - my też robimy fajne
    drony. Ale rozwoju cywilizacyjnego nie mierzyłbym jednak w dronach.
    Zresztą panie - coś się pan tych murzynów tak uczepił - w dronach też
    słabo wypadają:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 306. Data: 2023-12-22 19:32:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Dec 2023 20:44:20 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > No i zauważmy, ze teoretycznie ta nienawiść była adresowana do
    > niewielkiej grupki, która przeżyła pogrom Niemiecki.

    Dokładnie. Chociaż "Iskrą wywołującą pogrom była pogłoska o tym, że
    Żydzi mordują polskie dzieci."
    A to sie akurat od wieków nie zmieniało.

    No dobra - TV nie było, radia ... moze jeszcze nie było ... nie
    wiedział naród, co Żydów spotkało? Wiedział, ale nie współczuł?

    No i ta aktywna rola milicji i milicjantów

    https://www.polin.pl/pl/pogrom-zydow-w-krakowie

    J.

  • 307. Data: 2023-12-22 19:42:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Dec 2023 19:35:30 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Trudno mi się odnieść do tego, który Żyd jest szeregowy, a który nie.
    > Kilku znam i oni maja dość racjonalne podejście do tematu. Problemem
    > jest to, że trudno odróżnić bojownika palestyńskiego od cywila i Izrael
    > broni się przed wszystkimi. Nadmiarowo, ale to akurat ich prawo.

    A jak ich Hamas atakuje, to sie bronia.

    > No właśnie, z tego co czytałem, to akurat sam pomysł powołania gett, w
    > których mogliby żyć wg własnego prawa początkowo spotkał się z aprobatą.
    > Tylko potem zaczęło się to komplikować. Przede wszystkim do gett zaczęto
    > zwozić osoby z okolicy, co spowodowało przeludnienie. A na koniec
    > likwidując je wymordowano masę ludzi.

    Jesli piszesz o tych okupacyjnych, to przeludnienie, niedobór
    żywnosci, nakaz pracy (a kto nie pracuje ten nie je), choroby,
    a na koniec wywózka do gazu.
    Ale pierwsze getto powstało w Wenecji w 16 wieku, i nie służyły do
    mordowania.
    "Getta żydowskie zakładano w II połowie XVI wieku prawie we wszystkich
    miastach włoskich należących do papieża. W gettach powstawały pierwsze
    synagogi; wcześniej Żydzi nie mogli ich budować ze względu na
    obowiązujący ich zakaz posiadania ziemi na własność. "

    J.

  • 308. Data: 2023-12-22 21:03:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Dec 2023 19:26:14 +0100, Shrek wrote:

    > Bo tak reagują na posraną mieszankę kultury i religii. Chyba. W każdym
    > razie nie od tego że mieszkali na pustyni:P

    A moze wlasnie od tego? :-)

    No dobra, wielu z nich mieszka w europejskich zachodnich miastach,
    a i tak się wysadzają :-)

> [...]
    > drony. Ale rozwoju cywilizacyjnego nie mierzyłbym jednak w dronach.
    > Zresztą panie - coś się pan tych murzynów tak uczepił - w dronach też

    Arabowie tez niedawno słabo wyglądali :-)

    P.S. Gdzies w sieci są wspomnienia tirmana z PRL, jak to np woził do
    Iranu jajka.
    A dzis Putin z Iranu jajka sprowadza :-)

    W Turcji ponoć branza odzieżowa podupada ... mają lepsze prace do
    pracowania i zarabiania ...

    J.

  • 309. Data: 2023-12-22 21:37:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2023 o 21:03, J.F pisze:

> [...]
    > Iranu jajka.
    > A dzis Putin z Iranu jajka sprowadza :-)
    >
    > W Turcji ponoć branza odzieżowa podupada ... mają lepsze prace do

    Dlatego nie mierzyłbym rozwoju cywilizacyjnego tym w czego produkcji się
    ktoś specjalizuje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 310. Data: 2023-12-22 23:38:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.12.2023 o 19:25, J.F pisze:
    > No ale nowa władza nie chciała odbudowywać komus nieruchomosci, tylko
    > zabrać. I w zasadzie zabrała, tylko znow formalnosci nie dokonczyła,
    > i teraz czkawka.

    Co chciała nowa władza, to trudno do końca stwierdzić. Z jednej strony
    oczywiście poszanowanie własności prywatnej jest ważne. Ale z drugiej
    popatrz na taką Warszawę. Mieli siedzieć i patrzyć na ruiny? A
    właścicieli do odbudowy nie było. Uważam, że jakoś to było trzeba
    zorganizować.

    > A dokonczyc mogła nie chciec, bo chyba jeszcze w dekrecie Bieruta
    > było "za odszkodowaniem", ktorego nigdy nie wypłacono, z amerykanskim
    > wyjątkiem ...

    Znam kilka osób, które w owym czasie przecwaniły. Przekazali na rzecz
    Państwa nieruchomości za odszkodowaniem co w konsekwencji spowodowało,
    ze nie mogli dochodzić ich zwrotu.

    Nie prowadziłem jakichkolwiek badań, tym nie mniej wydaje mi się, że
    większość tych "przejętych" bezprawnie nieruchomości po prostu w danym
    momencie nie miało właścicieli, którym można by było wypłacić te
    odszkodowania. I to oczywiście nie uzasadnia ich zagrabienia, tym nie
    mniej coś trzeba było zrobić. U mnie w mieście było kilkadziesiąt
    kamienic, których właścicieli zamordowano. Po wojnie był taki system
    dobrowolnego / przymusowego zarządu w postaci zrzeszeń. No i o ile
    zarządzanie kamienicami, których właściciele byli znani odbywało się w
    oparciu o jakieś porozumienia. To w wypadku kamienic pożydowskich nie
    było z kim tego zawrzeć.

    U nas wywożeni (jak się później okazało na śmierć) Żydzi zostawiali
    pisemne upoważnienia polakom do zarządzania ich nieruchomościami aż do
    chwili powrotu. Stad zresztą pośrednio wnoszę, ze nie wiedzieli, co
    hitlerowcy planują, bo by nie pajacowali. Po wojnie zrzeszenia odbierały
    upoważnienia od tych upoważnionych i administrowały tymi "niczyimi"
    kamienicami. Aż do momentu wymyślenia deklaracji podatkowych od
    nieruchomości, gdzie powstał problem, bowiem deklarację musiał złożyć
    właściciel.

    Generalnie później pojawili się spadkobiercy. Czasem nawet nie tyle oni,
    co reprezentujący ich prawnicy. Właściwych spadkobierców często nikt
    nigdy nie widział na oczy. Z drugiej strony biorąc pod uwagę przepisy o
    dziedziczeniu, to wykluczyć ich oczywiście nie można. Zwłaszcza, że
    przecież obecnie, to mamy pewnie spadkobierców spadkobierców tych
    pomordowanych. Oni często o nieruchomościach w Polsce dowiadywali się od
    adwokatów, którzy się specjalizowali w tym.

    Z drugiej strony gminy, które chciały by przejąć bezpański majątek
    musiały udowodnić, że jest bezpański. No to dla nich wygodnym było
    udawać, że wierzą w to, że zrzeszenia zarządzają tym majątkiem w imieniu
    właścicieli. Jeszcze by musieli łożyć na remonty. Te inwestycje, tak jak
    się później okazało, były niezbyt trafione. Ostatecznie odremontowane
    nieruchomości znalazły właścicieli.
    --
    (~) Robert Tomasik