  • 251. Data: 2023-12-19 22:01:37
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.12.2023 o 08:04, J.F pisze:

    > Z wielu krajow ich wyrzucano, ale to byl 11-15 wiek.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Edict_of_Expulsion
    >
    > Potem np do Anglii wrocili.
    >
    > W Rosji ich zyło duzo - i wyrzucano, bo sie carowi nie podobali.
    > Do Polski, tzn do Królestwa Polskiego wyrzucono.

    No jak widzis z rosji ich wywlili do polski, polska jak już miała coś do
    gadania to też ich za bardzo nie chciała. Patrząc na palestynę to moze i
    miała rację...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 252. Data: 2023-12-20 00:14:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.12.2023 o 22:01, Shrek pisze:

    > No jak widzis z rosji ich wywlili do polski, polska jak już miała coś do
    > gadania to też ich za bardzo nie chciała. Patrząc na palestynę to moze i
    > miała rację...

    W wypadku Palestyńczyków problemem dodatkowym jest to, że tam powstało
    osobne państwo Izrael. Jest na YouTube taki kanał, który prowadzi taki
    Żyd opowiadając o ich zwyczajach. Człowiek ten twierdzi, że "religijni
    żydzi" są generalnie przeciwni istnieniu osobnego państwa żydowskiego w
    takim wydaniu, jak to osobiście istnieje walcząc z wszystkimi wokół.
    Trudno mi powiedzieć, na ile to prawda, bo to pewnie bardziej stanowisko
    tego konkretnego wyznawcy.

    Wątpię, by "szeregowy" Żyd był zainteresowany ciągłym toczeniem walki z
    Palestyńczykami, ale oni tam za bardzo nie mają po prostu innego
    wyjścia. Ja patrząc na Izrael dostrzegam tam pewną formę getta. Są tam i
    mogą robić zasadniczo, co im się podoba. Niemcy robili te getta w formie
    dzielnic w miastach. Po wojnie zrobiono im takie getto w formie państwa.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 253. Data: 2023-12-20 06:48:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > mogą robić zasadniczo, co im się podoba. Niemcy robili te getta w formie
    > dzielnic w miastach. Po wojnie zrobiono im takie getto w formie państwa.

    Znaczy kto kogo zamknął w gettcie? Bo jak dla mnie żydzi palestyńczyków.
    Mieli się na kim wzorować.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 254. Data: 2023-12-20 08:35:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20-12-2023 o 00:14, Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > takim wydaniu, jak to osobiście istnieje walcząc z wszystkimi wokół.
    > Trudno mi powiedzieć, na ile to prawda, bo to pewnie bardziej stanowisko

    Jak poszukasz po sieci, to znajdziesz, że tradycyjni żydzi często
    wspierają Palestyńczyków. Zobaczysz sceny jak policja Izraelska atakuje
    tradycyjnych żydów. Należy zrozumieć, że palestyńczycy i większość
    tradycyjnych żydów to ta sama narodowość, co nie zawsze jest prawdą w
    przypadku pozostałych żydów.
    Pozostają tez względy religijne, które u tradycjonalistów są przeciw
    państwu żydowskiemu.
    --
    https://kaczus.ppa.pl

  • 255. Data: 2023-12-20 09:43:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Dec 2023 00:14:19 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >
    > Wątpię, by "szeregowy" Żyd był zainteresowany ciągłym toczeniem walki z
    > Palestyńczykami, ale oni tam za bardzo nie mają po prostu innego

    Szeregowy (izraelski) Zyd jest bardzo zainteresowany obrona panstwa
    Izrael, obroną siebie i obrona rodziny. Wychowanie patriotyczne takie
    ... no i brak innych mozliwosci.

    Oni tez rozumieją, ze sa rozsądni Palestynczycy, i nierozsądni ...

    >Ja patrząc na Izrael dostrzegam tam pewną formę getta. Są tam i
    > mogą robić zasadniczo, co im się podoba. Niemcy robili te getta w formie
    > dzielnic w miastach. Po wojnie zrobiono im takie getto w formie państwa.

    Niemieckie getta na pewno im sie nie podobaly.
    Natomiast getta maja dlugą tradycje, i działaly w dwie strony -
    chroniły dobrych Chrześcijan przed złymi Zydami, ale i odwrotnie.

    To "odwrotnie", np w wydaniu weneckim, chyba im sie nawet podobało.

    J.

  • 256. Data: 2023-12-20 12:16:34
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Dec 2023 21:44:53 +0100, Shrek napisał(a):

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBagiew_(organizac
    ja)

    No w sumie fajnie, ale to jakoś ma rozgrzeszać ze szmalcownictwa?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 257. Data: 2023-12-20 12:20:02
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Dec 2023 21:45:49 +0100, Shrek napisał(a):

    > No i?

    No i zrównywanie losu Żydów i Polaków w czasie okupacji to porażka
    intelektualna.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 258. Data: 2023-12-20 12:30:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Dec 2023 20:33:04 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przy czym - nie umniejszając samej tragedii - z powyższego wcale ne
    > wynika, że Niemcy wymordowali pozostałe 99%. Uważa, że metoda akurat
    > jest obarczona licznymi błędami. Niemcy nie ewidencjonowali swoich
    > zabójstw.

    Opieram się na wyliczeniach Grabowskiego - sam przecie się na tym nie znam
    - który pisze:
    "Spośród polskich Żydów, którzy znaleźli się pod okupacją niemiecką (nie
    liczymy tu Żydów, którzy uciekli do ZSRR), ocalało ok. 30 tys. ludzi (z
    tego część w obozach, nie w ukryciu), czyli 1 proc. populacji. Przeżyć
    udało się jednej osobie na sto!"

    https://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,30490209,jan-gr
    abowski-coraz-wiekszy-polski-problem-z-historia-holo
    kaustu.html

    Ci, którzy znaleźli się w ZSRR nie wchodzą do bilansu, a dodatkowo części
    udało się przeżyć w obozach.

    Generalnie chodziło mi o błyskotliwą ripostę na poniższe:
    "> Podobnie Oswięcim/Auschwitz był pierwotnie dla buntujących sie Polaków
    > przewidziany ...

    Ale żydzi mieli po wojnie lepszy marketing... Tak jak na to z
    perspektywy siedmiu dekad popatrzyć, to mądrze robiony marketing
    historyczny popłaca..."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 259. Data: 2023-12-20 13:09:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    ja)

    > No w sumie fajnie, ale to jakoś ma rozgrzeszać ze szmalcownictwa?

    Polak Żydowi Żydem? Nie rozgrzesza. Tyle że wymaga od żydów sporawej
    dozy masochizmu jak się czepiają polaków co drugiego policzka nie
    nadstawią. Pójdźmy do piekła *RAZEM*.

    *Cała* prawda nas wyzwoli a nie częściowa gówno prawda.

    --
    A. Filip

  • 260. Data: 2023-12-20 17:04:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Dec 2023 12:30:16 +0100, Olin wrote:

> [...]
    kaustu.html

    > Ci, którzy znaleźli się w ZSRR nie wchodzą do bilansu, a dodatkowo części

    Tu jest jeden mały problem - czesc z tych, co 17.09 znaleźli sie w
    ZSRR, to w 1941 znalazło sie pod niemiecką okupacją.

    Niemcy akurat wtedy lubili masowe rozstrzeliwania robic na zdobytych
    terenach.

    > Generalnie chodziło mi o błyskotliwą ripostę na poniższe:
    > "> Podobnie Oswięcim/Auschwitz był pierwotnie dla buntujących sie Polaków

    No ale tak było. Jak w 1940 powstawał obóz w Oswięcimiu, to nie w celu
    mordowania Żydów.

    Pózniej gazowanie odbywało sie Brzezince/Birkenau, gdzie powstał
    podobóz KL Auschwitz.

    > Ale żydzi mieli po wojnie lepszy marketing... Tak jak na to z
    > perspektywy siedmiu dekad popatrzyć, to mądrze robiony marketing
    > historyczny popłaca..."

    J.