-
1. Data: 2002-09-28 09:36:40
Temat: Zwrot zakupinego produktu
Od: a...@p...onet.pl
Witam serdecznie
Pewnie już to było, ale nie znalazłem
Wczoraj kupiłem montior. Wiadomo jak można dokładnie obejrzeć tego typu sprzęt
w sklepie. Po przyjściu do domu i kilkugodzinnej pracy okazało sie, ze ma on
pewne wady. Czy mogę go zwrócić, czy teraz działą tylko gwarancja?
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2002-09-30 07:30:59
Temat: Re: Zwrot zakupinego produktu
Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>
Na każdy produkt przysługuje ci 1-roczna rękojmia.
Możesz złożyć reklamację, tylko powiedz, że na zasadach rękojmi.
Gwarancja nie jest Ci potrzebna - chyba, że jest dłuższa niż 1 rok - wówczas
po upływie roku, gdy wygasa rękojmia, można dalej reklamować towar
korzystając z gwarancji.
I teraz co co przysługuje:
- możesz zażądać, aby przyjęli zwrot monitora i oddali Ci kasę, chyba że
wymienią Ci bezzwłocznie ten monitor na taki sam, wolny od wad;
- jeżeli wada jest widoczna, powinni to załatwić na miejscu;
- zawsze mogą powiedzieć, że chcą skierować sprawę do rzeczoznawcy - wówczas
musisz poczekać na 21 dni; pozostaw im swoje dane adresowe i niech Cię
powiadomią o załatwieniu reklamacji na piśmie (nie na telefon!);
- jeżeli uznają reklamację to: (1) albo niech natychmiast wymienią monitor
na nowy lub (2) niech Ci zwrócą kasę za niego;
Pamiętaj, nie mają prawa zmusić Cię do zgody na naprawę monitora.
Zajrzyj po szczegóły na http://www.federacja-konsumentow.org.pl
Poszujaj też w archiwum lisy - było dużo o rękojmi ...
W każdym razie gwarancja nie jest Ci do niczego potrzebna! Musiszy tylko
składając reklamację na zasadach rękojmi udowodnić, że kupiłeś u nich
sprzęt. Może to być paragon, wydruk z katrty (jeżeli płaciłeś kartą) lub po
prostu zeznania świadków (jeżeli nie masz paragonu, a ktoś z tobą był przy
zakupie).
Pozdrawiam,
Grzegorz
Użytkownik <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3355.00000a60.3d957827@newsgate.onet.pl...
> Witam serdecznie
>
> Pewnie już to było, ale nie znalazłem
>
> Wczoraj kupiłem montior. Wiadomo jak można dokładnie obejrzeć tego typu
sprzęt
> w sklepie. Po przyjściu do domu i kilkugodzinnej pracy okazało sie, ze ma
on
> pewne wady. Czy mogę go zwrócić, czy teraz działą tylko gwarancja?
>
> Proszę o pomoc
>
> Pozdrawiam
>
>
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2002-10-01 10:42:46
Temat: Re: Zwrot zakupinego produktu
Od: "lidmar" <l...@g...pl>
Po przyjściu do domu i kilkugodzinnej pracy okazało sie, ze ma on
> pewne wady. Czy mogę go zwrócić, czy teraz działą tylko gwarancja?
>
Zwrócić bez zgody sklepu nie można.
Można reklamować, algo w ramach rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej,
albo w ramach gwarancji, na warunkach określonych w karcie gwarancyjnej,
pzdr
marek
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2002-10-01 21:10:25
Temat: Re: Zwrot zakupinego produktu
Od: p...@p...onet.pl
jeśłi sprzet ma wady nie zwlekaj wystap z wnioskiem reklamacyjnym w ramach
rekojmi - pamietaj w terminie max. 3o dni o d wykrycia wady mozesz to uczynic.
jesli wady są tylko "wymowka naciągana" postara sie dogadac z gosciem i na
pewno wymieni Ci towar na inny, taki ktory bedzie odpowadal twoim wymaganiaom,
np powiedz ze jestes grafikiem i korzystasz ze sprzetu na codzien wiec
potrrzebujesz minitora najlepszego i podaj tu marke tego na ktory chcialbys
wymienic.
Dominik Spalek
0505 863 673
P.S.
Znajomy prowadzi sklep komuterowy i nie robi ludziom problemow w takich
sprawach - poczywiscie plombby nie zdarte monitor w 100% sprawny i nieuzywany
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl