-
1. Data: 2003-04-12 12:41:51
Temat: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
Od: "BTR" <b...@p...onet.pl>
Witam,
Kupiłem kilka akcesoriów GSM w sklepie internetowym. Jedna z nich - kabura,
jest niezgodna z zamówioną, a druga - obudowa, nie pasuje jak trzeba.
Kiedyś w telewizji coś słyszałem, że przy zakupach internetowych można
zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyn?
Czy to prawda i jaka jest do tego podstawa prawna?
Towar zwracam przesyłką na mój koszt czy sprzedającego?
W jakiej formie żądać zwrotu pieniążków, pocztą czy lepiej przelewem na
konto?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Bartosz Rudź
http://www.rudz.net/
-
2. Data: 2003-04-12 14:07:21
Temat: Re: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
Od: "Maras" <m...@w...pl>
Ja słyszałem o 7 dniach i to w przypadku każdej firmy prowadzącej sprzedaż
wysyłkową.
zobacz:
http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
=UTF-8&selm=jqsilucqp701
acvfdaarvh3417vcp9607r%404ax.com
-
3. Data: 2003-04-12 14:27:22
Temat: Re: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <b791id$3tu$1@nemesis.news.tpi.pl>, BTR wrote:
> Kupiłem kilka akcesoriów GSM w sklepie internetowym. Jedna z nich - kabura,
> jest niezgodna z zamówionš, a druga - obudowa, nie pasuje jak trzeba.
> Kiedy w telewizji co słyszałem, że przy zakupach internetowych można
> zwrócić towar w cišgu 14 dni bez podania przyczyn?
10 dni
> Czy to prawda i jaka jest do tego podstawa prawna?
Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
name=Content&pa=showpage&pid=19
Nb. sprzedający powinien był Cię o tym powiadomić pisemnie, tj. o tych 10
dnia. Jeżeli tego nie zrobił to masz 3 miesiące.
> Towar zwracam przesyłkš na mój koszt czy sprzedajšcego?
MZ w tym wypadku na koszt kupującego.
> W jakiej formie żšdać zwrotu pienišżków, pocztš czy lepiej przelewem na
> konto?
Podejrzewam że to kwestia do uzgodnienia.
> Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Masz zle ustawione kodowanie polskich znaków.
--
Marcin
-
4. Data: 2003-04-14 07:51:22
Temat: Re: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
Od: "lidmar" <l...@g...pl>
> > Towar zwracam przesyłką na mój koszt czy sprzedającego?
>
> MZ w tym wypadku na koszt kupującego.
>
A to dlaczego? strony mają zwrócić swoje wzajemne świadczenia, ale 1/
konsuemnt odstępując od umowy jest zwolniony ze wszelkich zobowiązań (art.
2.2. ustawy z 2 marca 2000r.), 2/ dług niepieniężny jest długiem odbiorczym,
a nie długiem oddawczym - czyli przedsiębiorca niech się sam pofatyguje,
albo też pokryje koszt zwrotu (art. 454 par.1 k.c.),
pzdr
marek radwański
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
5. Data: 2003-04-14 08:56:21
Temat: Re: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
Od: Marcin Debowski <a...@n...net>
In article <b7dphh$bj6$1@inews.gazeta.pl>, lidmar wrote:
>> > Towar zwracam przesyłkš na mój koszt czy sprzedajšcego?
>>
>> MZ w tym wypadku na koszt kupującego.
>>
> A to dlaczego? strony mają zwrócić swoje wzajemne świadczenia, ale 1/
> konsuemnt odstępując od umowy jest zwolniony ze wszelkich zobowiązań (art.
> 2.2. ustawy z 2 marca 2000r.), 2/ dług niepieniężny jest długiem odbiorczym,
> a nie długiem oddawczym - czyli przedsiębiorca niech się sam pofatyguje,
> albo też pokryje koszt zwrotu (art. 454 par.1 k.c.),
Moje wątpliwości wynikają z 2ch rzeczy:
- W Ustawie są miejsca gdzie jest wyrażnie powiedziane że sprzedający ma
ponieść koszty związane ze zwrotem np. art. 12 p. 4. Jeśliby taki
obowiązek spoczywał zawsze na sprzedającym to takie zastrzeżenie nie
byłoby potrzebne.
- Nie wiadomo jak traktować samą przesyłkę - jako integralną część umowy
zakupu, czy jako osobną usługę.
--
Marcin
-
6. Data: 2003-04-14 15:17:21
Temat: Re: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>
Marcin Debowski <a...@n...net> napisał(a):
> In article <b7dphh$bj6$1@inews.gazeta.pl>, lidmar wrote:
> >> > Towar zwracam przesyłkš na mój koszt czy sprzedajšcego?
> >>
> >> MZ w tym wypadku na koszt kupującego.
> >>
> > A to dlaczego? strony mają zwrócić swoje wzajemne świadczenia, ale 1/
> > konsuemnt odstępując od umowy jest zwolniony ze wszelkich zobowiązań (art.
> > 2.2. ustawy z 2 marca 2000r.), 2/ dług niepieniężny jest długiem
odbiorczym,
> > a nie długiem oddawczym - czyli przedsiębiorca niech się sam pofatyguje,
> > albo też pokryje koszt zwrotu (art. 454 par.1 k.c.),
>
> Moje wątpliwości wynikają z 2ch rzeczy:
> - W Ustawie są miejsca gdzie jest wyrażnie powiedziane że sprzedający ma
> ponieść koszty związane ze zwrotem np. art. 12 p. 4. Jeśliby taki
> obowiązek spoczywał zawsze na sprzedającym to takie zastrzeżenie nie
> byłoby potrzebne.
> - Nie wiadomo jak traktować samą przesyłkę - jako integralną część umowy
> zakupu, czy jako osobną usługę.
>
> --
> Marcin
postaram się przemyśleć i odpowiedzieć za czas jakiś
pzdr
Marek Radwański
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/