  • 11. Data: 2008-09-01 14:49:14
    Temat: Re: Zwrot towaru niezgodnego z umową
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :

    > Ukhm... mówisz że reklamacja z tyt. niezgodności z umową nie istnieje ;)
    > Chyba Ci nie wyszło :)
    > Reklamacja z tytułu niezgodności z umową :O a zwrot na podstawie
    > uprawnień konsumenckiego zakupu na odległość to dwie różne rzeczy,
    > to się by już zgadzało :)

    A to już w ogóle wnioskotwórcy zamąciłeś. Chociaż masz oczywiście
    rację.

    Zmień godzinę, bo wyskakujesz przed szereg ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 12. Data: 2008-09-01 15:44:29
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Żeby rozróżnić reklamację z tytułu reklamacji od reklamacji z tytułu
    > niezgodności z umową, dobrze jest pominąć słowo "reklamacja" w tej
    > drugiej ;-)

    masło maślane, mylisz reklamację z rękojmią albo gwarancją.

    > Szczególnie, że zwykle na tej grupie, jak ktoś pyta się o takie rzeczy,
    > to często myli pierwszą z drugą. A jak dołączy jeszcze do kompletu
    > rękojmię to już w ogóle plącze się w zeznaniach.

    To ty coś mylisz.
    Można reklamować wadliwy towar na podstawie niezgodności
    Można reklamować wadliwy towar na podstawie gwarancji
    Można reklamować wadliwy towar na podstawie rękojmi
    Nie słyszałem o reklamacji na podstawie reklamacji :D

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 13. Data: 2008-09-01 21:30:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Sep 2008, Zbynek Ltd. wrote:

    > Zmień godzinę, bo wyskakujesz przed szereg ;-)

    Hm... nie widzę... czasu nie ruszałem, wygląda na dobry.
    Na pewno poszło "przed" a nie "po"? (bo "po" to u mnie
    normalne, wysyłam do własnego Chomika który potrafi czasem
    nie nadać posta i wychodzi "kiedyś" przy następnym
    uruchomieniu).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-09-01 21:40:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Sep 2008, PlaMa wrote:

    > masło maślane, mylisz reklamację z rękojmią albo gwarancją.

    ...raczej z prawem do ostąpienia od umowy zawartej na odległość.
    Rękojmia i gwarancja mają zastosowanie właśnie w przypadku reklamacji
    (zastrzeżeń co do zakupu), odstąpienie nie ma takiego charakteru
    (oddajemy mimo że NIE reklamujemy).

    Dla porządku: tak czy siak zgadzam się, że "reklamacja reklamacji"
    to pleonazm :)

> [...]
    > Można reklamować wadliwy towar na podstawie rękojmi
    > Nie słyszałem o reklamacji na podstawie reklamacji :D

    Stawiam tezę że kontrastową antytezą miała być właśnie
    niereklamacja w postaci odstąpienia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-09-02 19:11:27
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > normalne, wysyłam do własnego Chomika który potrafi czasem
    > nie nadać posta i wychodzi "kiedyś" przy następnym

    Twój list pojawił się po liście, który miał normalną i późniejszą
    godzinę. Pewnie to Chomik, skoro nie pierwszy raz.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE