eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot sofy do sklepu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2006-09-26 08:53:09
    Temat: Zwrot sofy do sklepu
    Od: "Marcin Z." <mzale(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    Witam.
    Kilka dni temu (w sobote) kupilem w duzym sklepie meblowym sofe rozkladana.
    Niestety jak sie okazalo przez te trzy noce jest ona bardzo niewygodna. Mam
    wiec pytanie czy mebel ten moge zwrocic sprzedawcy lub wymienic na inny
    jesli nie jest w zaden sposob uszkodzony ani zniszczony? Ze sklepem jeszcze
    nie rozmawialem bo nie moge sie do nich dodzwonic, a nie chce niepotrzebnie
    targac sofy ze soba.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi,
    Marcin.



  • 2. Data: 2006-09-26 08:56:02
    Temat: Re: Zwrot sofy do sklepu
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin Z. napisał(a):

    > Kilka dni temu (w sobote) kupilem w duzym sklepie meblowym sofe rozkladana.
    > Niestety jak sie okazalo przez te trzy noce jest ona bardzo niewygodna. Mam
    > wiec pytanie czy mebel ten moge zwrocic sprzedawcy lub wymienic na inny
    > jesli nie jest w zaden sposob uszkodzony ani zniszczony? Ze sklepem jeszcze
    > nie rozmawialem bo nie moge sie do nich dodzwonic, a nie chce niepotrzebnie
    > targac sofy ze soba.

    Hmm... To zależy czy masz zdolności negocjacyjne aby przekonać sklep, że
    "jest bardzo niewygodna" oznacza niezgodność towaru z umową. Gdybyś miał
    na ten przykład na piśmie od sklepu, że "gwarantują, że sofa jest
    wygodna" to pewnie byłoby łatwiej... ;)

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    Za wszelkie moje błędy odpowiada imć Chochlik Newsowy ;)
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/
    "Fire... exclamation mark. Fire... exclamation mark."


  • 3. Data: 2006-09-26 08:59:04
    Temat: Re: Zwrot sofy do sklepu
    Od: "Marcin Z." <mzale(bez spamu)@poczta.onet.pl>


    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnehhqp2.d3j.januszek@lexx.eu.org...
    > Marcin Z. napisał(a):
    >
    >> Kilka dni temu (w sobote) kupilem w duzym sklepie meblowym sofe
    >> rozkladana.
    >> Niestety jak sie okazalo przez te trzy noce jest ona bardzo niewygodna.
    >> Mam
    >> wiec pytanie czy mebel ten moge zwrocic sprzedawcy lub wymienic na inny
    >> jesli nie jest w zaden sposob uszkodzony ani zniszczony? Ze sklepem
    >> jeszcze
    >> nie rozmawialem bo nie moge sie do nich dodzwonic, a nie chce
    >> niepotrzebnie
    >> targac sofy ze soba.
    >
    > Hmm... To zależy czy masz zdolności negocjacyjne aby przekonać sklep, że
    > "jest bardzo niewygodna" oznacza niezgodność towaru z umową. Gdybyś miał
    > na ten przykład na piśmie od sklepu, że "gwarantują, że sofa jest
    > wygodna" to pewnie byłoby łatwiej... ;)
    >
    > j.
    >
    Z tego co slyszalem, kazdy towar mozna zwrocic sprzedawcy w ciagu 5 czy 7
    dni bez podawania przyczyny ale wlasnie nie wiem czy to prawda.



  • 4. Data: 2006-09-26 09:05:52
    Temat: Re: Zwrot sofy do sklepu
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 Sep 2006 10:59:04 +0200, Marcin Z. napisał(a):

    > Z tego co slyszalem, kazdy towar mozna zwrocic sprzedawcy w ciagu 5 czy 7
    > dni bez podawania przyczyny ale wlasnie nie wiem czy to prawda.

    To nie jest prawda, ktoś Cie oszukał

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 5. Data: 2006-09-26 09:06:00
    Temat: Re: Zwrot sofy do sklepu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.09.2006 Marcin Z. <m...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Kilka dni temu (w sobote) kupilem w duzym sklepie meblowym sofe rozkladana.
    > Niestety jak sie okazalo przez te trzy noce jest ona bardzo niewygodna. Mam
    > wiec pytanie czy mebel ten moge zwrocic sprzedawcy lub wymienic na inny
    > jesli nie jest w zaden sposob uszkodzony ani zniszczony? Ze sklepem jeszcze
    > nie rozmawialem bo nie moge sie do nich dodzwonic, a nie chce niepotrzebnie
    > targac sofy ze soba.

    Jesli wada nie jest ewidentna (czytaj zmarnujesz czas wloczac sie po
    sadach z watpliwym skutkiem) to wymiana bedzie wylacznie dobra wola
    sprzedawcy.

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2006-09-26 09:13:44
    Temat: Re: Zwrot sofy do sklepu
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Marcin Z. napsal(a):
    > Z tego co slyszalem, kazdy towar mozna zwrocic sprzedawcy w ciagu 5 czy 7
    > dni bez podawania przyczyny ale wlasnie nie wiem czy to prawda.

    To zalezy od sprzedawcy. Na przyklad IKEA takie cos proponuje z wlasnej
    woli. Gdybys jednak te sofe kupil przez Internet, to mozna zwrocic bez
    podania przyczyny.

    Ludek


  • 7. Data: 2006-09-26 09:28:27
    Temat: Re: Zwrot sofy do sklepu
    Od: "Angie" <honeybabe@(CIACH)poczta.fm>


    Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:efaqvt$tbg$1@news.onet.pl...

    > To zalezy od sprzedawcy. Na przyklad IKEA takie cos proponuje z wlasnej
    > woli.

    Pod warunkiem, ze sprzet nie nosi sladow uzytkowania czy montazu - co w tym
    wypadku i tak by odpadalo

    Angie



  • 8. Data: 2006-09-26 10:19:11
    Temat: Re: Zwrot sofy do sklepu
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Marcin Z. napisał(a):
    > Z tego co slyszalem, kazdy towar mozna zwrocic sprzedawcy w ciagu 5 czy 7
    > dni bez podawania przyczyny ale wlasnie nie wiem czy to prawda.

    Sklep to nie wypożyczalnia.Jeśli w swoim regulaminie mają taki zapis,że
    można oddawać towar w ciągu 5 czy 10 dni od daty zakupu to super.Ale
    jeśli takiej możliwości regulamin nie przewiduje to sklep nie jest
    zobowiązany - przez przepisy prawa - do przyjęcia rzeczy z powrotem i do
    oddania pieniędzy.


  • 9. Data: 2006-09-26 12:49:26
    Temat: Re: Zwrot sofy do sklepu
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    wombi wrote:
    >
    > Sklep to nie wypo?yczalnia.
    w Polsce.


  • 10. Data: 2006-09-26 13:10:29
    Temat: Re: Zwrot sofy do sklepu
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 Sep 2006 07:49:26 -0500, witek napisał(a):

    >> Sklep to nie wypo?yczalnia.
    > w Polsce.

    Podaj przepisy na które sie powolujesz - te z innych krajów. Przyjmowanie
    zwrotów to dobra wola sprzedawcy, i tyle. Niektóre firmy mają taką politykę
    a inne nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1