    From: Jacek_FH <s...@h...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot kosztów przesyłki w przypadku wad towaru z aukcji
    Date: Sat, 9 Feb 2008 18:23:13 +0100

    Witam

    Kupiłem sobie na allegro komórkę, sprzedawca zawodowiec (kupa wystawionych
    telefonów) ale z komentarzy wyglądający na uczciwego.
    Telefon dostałem dość szybko ale ma dwie wady i chciałbym teraz telefon
    zwrócić ale uzyskać zwrot kosztów telefonu i przesyłek w obie strony.

    Co do wad:
    a) coś nie tak z głośnikiem - chrypie okropnie przy głośniejszych
    dźwiękach, dzwonki kaleczą uszy, na głośnomówiącym praktycznie nie da się
    rozmawiać, jedynie niegłośna rozmowa w miarę ok.
    b) telefon jest na wszystkich rogach mocno poobijany i poobdzierany, czego
    nie było widać na zdjęciach (czy ta druga wada się zresztą nadaję na zwrot?)

    Wady te sprzedawca IMHO umyślnie zataił gdyż:
    a) sprawdzenie głośnika jest czynnością banalną (szczególnie przez
    zawodowca), a telefon opisany był: "sprawny w 100%"
    b) telefon był sfotografowany tylko bezpośrednio z przodu i tyłu i opisany
    "standardowe ślady użytkowania (wszystko widoczne na zdjęciach)"
    Ale i tak żadnych terminów zgłoszenia nie przekroczyłem więc chyba[?]
    umyślność nic od strony prawnej nie zmienia ?

    Sprzedawca wygląda na zawodowca ale nie określa się nigdzie jako firma,
    więc zakup jest od osoby prywatnej. Aukcja była z licytacją, towar używany.
    Aukcja jest dodatkowo opisana "gwarancja rozruchowa 2 tygodnie", ale bez
    szczegółów gwarancji.

    Na jakie przepisy się mógłbym powołać ?
    Czy rękojmia się tu kwalifikuje ? (towar używany)
    Powoływać się na jego gwarancję (niesprecyzowaną) czy rękojmię czy jeszcze
    coś innego ?

    TIA

    --
    Jacek_FH