  • 1. Data: 2004-02-08 20:35:25
    Temat: Zwrot kaucji za wynajem mieszkania
    Od: Malkontent <malkontUSUŃ@go2.pl>

    Wynajmowałem mieszkanie przez okres 9 miesięcy. Przed wynajęciem
    zapłaciłem właścicielowi kaucję w wysokości 500 zł, która w moim
    rozumieniu była do odmieszkania jako ostatni miesiąc bytności w tym
    lokalu. Właściciel zażądał zapłaty ostatniego czynszu, tłumacząc, że
    kaucję odda wtedy, gdy sprawdzi czy mieszkanie jest w dobrym stanie i
    czy wszystkie rachunki są zapłacone. Ponieważ dostałem rozliczenie ze
    spółdzielni, gdzie pisze, że właściciel zalega z czynszem za trzy
    miesiące, mam podejrzenia, że nie ma on zamiaru niczego mi oddawać.
    500 zł nie jest kwotą wygórowaną, ale dla mnie znaczącą. Umowa za
    wynajem, zwany eufemistycznie "użyczeniem", była zawarta bez
    pośrednictwa jakiegokolwiek biura nieruchomości. Co ja w tym wypadku
    mogę zrobić, aby odzyskać pieniądze?

    --

    Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/
    Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/

  • 2. Data: 2004-02-09 16:14:33
    Temat: Re: Zwrot kaucji za wynajem mieszkania
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Malkontent wrote:

> [...]
    > wynajem, zwany eufemistycznie "użyczeniem", była zawarta bez
    > pośrednictwa jakiegokolwiek biura nieruchomości. Co ja w tym wypadku

    A po co ma Pan cos robic ?

    Wlasciciel ma roszczenie wobec pana...
    Moze pan napisac, by potracil sobie to z kaucji..

    Inna sprawa to przekazanie mieszkania....

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-02-09 19:33:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2004, Malkontent wrote:
    [...]
    >+ wynajem, zwany eufemistycznie "użyczeniem",

    ...jest tu Maddy ? ;>
    [...]
    >+ Co ja w tym wypadku
    >+ mogę zrobić, aby odzyskać pieniądze?

    Nie mam pojęcia czy możesz. Ale istnieje taki wynalazek nazywany
    "kompensatą". Skoro stan faktyczny jest taki że strony są sobie
    wzajem winne zapłatę mogą ją sobie potrącić.
    Art. 498 K.C. jakby co :)
    Pytaniem jest czy twoja kaucja jest już "wymagalna" - nie wiem.
    No i MOŻE art. 490 KC coś ma do rzeczy ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie prawnik !)