eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot akcyzy - rozważania teoretyczne na temat "państwowego szantażu" › Zwrot akcyzy - rozważania teoretyczne na temat "państwowego szantażu"
    From: "Navi" <p...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot akcyzy - rozważania teoretyczne na temat "państwowego szantażu"
    Date: Thu, 18 Jan 2007 15:59:57 +0100

    Jak pewnie już wszystkim wiadomo ETS uznał wprowadzoną w polsce akcyze na
    samochody starsze niż 2 lata za niezgodną z prawodawstwem Unii. Oznacza to
    że wszyscy którzy zapłacioli akcyzę moga ubiegać się o jej zwrot.

    Natoimiast MF za pośrednictwem mediów ostrzega, że każdy kto złoży taki
    wniosekj może się liczyć z groźbą kontroli zadeklarowanej wartości celnej i
    karą w przypadku stwierdzenia jej zaniżenia.

    I tu szczerze mówiąc mi szczęka opada. Dla mnie, jest to jakiś absurd bo:
    1/ Państwo przyznaje się, że samo dało się zrobić w h...
    2/ w tej chwili stosuje normalny szantaż na obywatelach mówiąc - jezeli
    skorzystasz z przysługującego ci prawa - my urządzimy ci takie piekło, że
    popamiętasz. Czyli stosuje taką samą metode perswazji jak dres chcący
    pożyczyć 5 zyli.

    Wg mnie, jeżeli ktoś ma legalną umowę lub zabezpieczył tyły (czyli
    sprzedający na pewno ma tą samą umowę sprzedaży), to skarbówka może mu
    skoczyć. Bo nie ma możliwości z urząedu zakwestionować wartości umowy i
    podnieść jej do tzw. Średniej. Póki co chyba jeszcze obowiązuje wolność
    umów, i jeżeli ktoś znalazł jelonka co mu sprzedał 3 letniego mesia za 300
    euro to tylko i wyłacznie jego sprawa...
    A na przyjęcie sensownych rozwiązań (np wycena wartości celnej przez celnika
    na podstawie choćby eurotaxu) był czas. Państwio zapieprzyło - państwo musi
    płacić. Czy mam rację.

    Do napisania tego postu skłonił mnie fakt, że widziałem juz wystąpienia 2
    różnych prawników którzy w czambuł powtarzali to co MF oplata. Dlaczegio ci
    prawnicy nie powiedza publiccznie wprost, ze skarbówka może pocałować tych
    obywateli w .... uszko. Przecież podobno mamy jeszcze Państwo Prawa (że nie
    wspomnę o sprawiedliwości). Czyżbym coś przespał?

    Mnie osobiście temat nie dotyczy ale burzy się we mnie poczucie elementarnej
    uczciwości względem obywatela...

    Pozdro

    Krzysiek