    From: "Ala&Darek" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrócić skargę?
    Date: Mon, 22 Jan 2007 11:09:07 +0100

    Witam,
    Uzasadnienie
    Skarżący złozył osobiście skargę o stwierdzenie niezgodności z prawem
    prawomocnego orzeczenia Sądu Okręgowego w Bydgoszczy w sprawie 12/05.
    Nie budzi wątpliwości, że skargę o stwierdzenie niezgodności z prawem
    prawomocnego orzezczenia wnosi sie w formie pisma procesowego do sądu, który
    wydał zaskarzone orzeczenie. Jednakże art 87 par 1 kpc, w tym postępowaniu
    przewiduje obligatoryjne zastepstwo stron przez adwokata lub radcę prawnego.
    Konieczność zastępstwa przez adwokata lub radcę prawnego odnosi sie do
    wszelkich czynności dokonywanych przed sądem niższej instancji, które
    dotyczą wniesionej skargi. Chodzi e szczególności o wniesienie samej skargi
    o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzezczenia ( art 424 par
    1 k.p.c). Tak więc, skarga musi być sporządzona i wniesiona przez adwokata
    lub radcę prawnego. W tych warunkach skoro skarga została wniesiona
    wyłącznie przez stronę, podlega zwrotowi bez wzywania do usunięcia braków
    ( art. 130 par 5 kpc). Mając powyższe na uwadze należało orzec jak w
    sentencji.

    Moje pytanie brzmi: czego ja niedopełniłem?