  • 31. Data: 2011-07-07 10:55:14
    Temat: Re: Zwolniony odchodzi i kasuje swoją pracę.
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-07 12:32, Andrzej Ława pisze:

    > Dokładnie - zostawił je w takim stanie, jak je zastał. Posprzątane.
    Też nie tak, przyszedł na to stanowisko po kimś i kontynuował pracę
    poprzednika.

    JD

  • 32. Data: 2011-07-07 11:05:30
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.07.2011 12:55, JD pisze:

    > Też nie tak, przyszedł na to stanowisko po kimś i kontynuował pracę
    > poprzednika.

    Wiesz, w sumie wiele zależy od tego jakie konkretnie dostał polecenie -
    jeśli kazano mu "opróżnić stanowisko pracy" to ma alibi, bo może się do
    śmierci zapierać, że zrozumiał to także jako oczyszczenie komputera ;->

    Swoją szosą - czy istnieje możliwość, że on nic nie zrobił a po prostu
    dysk czy system padł? Zawirusowanie jakoś?

    A na przyszłość - należy zaimplementować strategię dokumentowania i
    tworzenia kopii zapasowych tak, żeby nawet po trafieniu pioruna w czyjeś
    stanowisko pracy nie było jakichś dużych strat.

  • 33. Data: 2011-07-07 11:08:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-07 12:32, Andrzej Ława pisze:

    > Dokładnie - zostawił je w takim stanie, jak je zastał. Posprzątane.

    Ale bzdura. Dobrze, że o niej nie wiedział szklarz, który wczoraj mi
    wymieniał szybę.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2011-07-07 11:12:44
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-07 13:05, Andrzej Ława pisze:

    > Wiesz, w sumie wiele zależy od tego jakie konkretnie dostał polecenie -
    > jeśli kazano mu "opróżnić stanowisko pracy" to ma alibi, bo może się do
    > śmierci zapierać, że zrozumiał to także jako oczyszczenie komputera ;->

    Na pewno nie dostał takiego polecenia.

    > Swoją szosą - czy istnieje możliwość, że on nic nie zrobił a po prostu
    > dysk czy system padł? Zawirusowanie jakoś?

    Nie, komputer jest sprawny, kosz opróżniony,
    NTFSundelete odnajduje na partycji wszystkie usunięte pliki.
    Są do odzyskania, ale to trochę kosztuje.

    JD

  • 35. Data: 2011-07-07 11:14:01
    Temat: Re: Zwolniony odchodzi i kasuje swojš pracę.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-07-07, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > To jaki idiota zwalnia jedynego zorientowanego pracownika przed
    > zatrudnieniem i wprowadzeniem nowego??

    W przypadku np. utraty zaufania? Chyba każdy sensowny.
    Czemu gdybasz nie znając stanu faktycznego?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 36. Data: 2011-07-07 11:16:50
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.07.2011 13:08, Liwiusz pisze:

    > Ale bzdura. Dobrze, że o niej nie wiedział szklarz, który wczoraj mi
    > wymieniał szybę.

    A ty go zatrudniałeś na stanowisku biurowym z oknem bez szyb z
    poleceniem, żeby pracował sobie na tym stanowisku, a potem go zwolniłeś
    z poleceniem przywrócenia stan początkowego?

    Czy może zamówiłeś wykonanie u niego konkretnego rezultatu?

    I czy miałeś potem pretensje, że ścinki wyrzucił do pojemnika na
    stłuczkę szklaną?

  • 37. Data: 2011-07-07 11:17:53
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.07.2011 13:14, Wojciech Bancer pisze:

    > W przypadku np. utraty zaufania? Chyba każdy sensowny.

    To w takiej awaryjnej sytuacji zamawia się usługę z zewnątrz.

  • 38. Data: 2011-07-07 11:27:46
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.07.2011 13:12, JD pisze:

    > Na pewno nie dostał takiego polecenia.

    A jakie na pewno dostał, hmm? Czy dostał np. polecenie "proszę zrobić
    kopię wszystkich plików związanych z pańską pracą tutaj na tym oto
    dysku"? Czy były to pliki które już zastał przy przyjęciu do pracy, czy
    jest to "dzieło jego życia" (w tej firmie ;) ).

    > Nie, komputer jest sprawny, kosz opróżniony,

    Czyli co zrobił? Opróżnił katalog "moje dokumenty"?

    > NTFSundelete odnajduje na partycji wszystkie usunięte pliki.
    > Są do odzyskania, ale to trochę kosztuje.

    Kosztuje?

    Tak swoją drogą wyjaśnię do czego zmierzam, bo jak jesteś raptus, to się
    zagotujesz ;)

    Primo: czy dasz radę bezspornie wykazać, że to usunięcie plików było
    celowe i złośliwe i na pewno było skutkiem jego działania?

    Secundo: czy skórka jest warta wyprawki? (pamiętaj, że jak ty go
    złośliwie pozwiesz lub nawet oskarżysz o jakiś sabotaż, to on może np.
    złośliwie złożyć donos który spowoduje pojawienie się kilku różnych i
    ciekawych kontroli - jesteś pewien, że na 100% jesteś czysty i możesz
    sobie na takie zakłócenie pozwolić?)

    Tertio: dane na pojedynczej stacji roboczej może szlag trafić z każdego
    innego powodu i podstawową rzeczą jest wymyślenie, lub
    zatrudnienie/wynajęcie kogoś, kto wymyśli, jak zabezpieczyć się przed
    utratą danych, niezależnie od czynników.

  • 39. Data: 2011-07-07 12:01:52
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Zastanawia mnie jeszcze taka sytuacja.
    Pracownik pracuje w firmie na nielegalnym oprogramowaniu.
    I po "zakończeniu" współpracy kasuje wszystkie pliki źródłowe
    wykonane na tym oprogramowaniu zostawiając tylko pliki wynikowe,
    po których nie można wywnioskować na jakim oprogramowaniu zostały stworzone.

    Pracodawca jeśli miałby jakiekolwiek roszczenia w stosunku do pracownika
    jednocześnie sam by musiał przyznać, że ma nielicencjonowane oprogramowanie.

    Co w takiej sytuacji ?

  • 40. Data: 2011-07-07 12:20:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.07.2011 14:01), RadekD wrote:
> [...]
    >
    > Pracodawca jeśli miałby jakiekolwiek roszczenia w stosunku do pracownika
    > jednocześnie sam by musiał przyznać, że ma nielicencjonowane

    W takiej sytuacji pracodawca nadal może mieć roszczenia wobec
    pracownika. Zwłaszcza jakby roszczenia były wyższe (i egzekwowalne) niż
    ewentualna kara za nielegalne oprogramowanie.

    p. m.