    From: " " <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Związek dorosłego z nieletnią
    Date: Sun, 27 Apr 2008 04:02:10 +0000 (UTC)

    Witam!

    Ona 15 lat, on pełnoletni (powiedzmy że 20-50 lat). Co prawo mówi o takich
    związkach w kategoriach seksualnych? Art. 200 par. 1 kk nie ma tutaj
    zastosowania, więc takie związki są legalne?

    Pytam, bo usłyszałem ostatnio, że czynności seksualne między takimi osobami
    traktowane są przez prawo jak gwałt (nawet jeżeli nieletnia zgodziła się na
    nie, a nawet wykazała inicjatywę) i ścigane z urzędu.

    Pomijam kwestie moralne, bo one są oczywiste, chodzi mi jedynie o ocenę prawną.

    Pozdrawiam!