  • 11. Data: 2011-02-24 08:16:40
    Temat: Re: Zrzeczenie się spadku
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.02.2011 01:02, witek pisze:

    > nie. odziedziczy działkę i 50 tyś długu z obowiązkiem spłaty do 20 tyś max.

    I jak wygląda taka spłata? Wierzyciel pozywa małoletniego?

  • 12. Data: 2011-02-24 14:09:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/24/2011 2:16 AM, Andrzej Ława wrote:

    > I jak wygląda taka spłata? Wierzyciel pozywa małoletniego?

    a reprezentuje go jego opiekun prawny.
    w czym problem?

  • 13. Data: 2011-02-24 14:20:44
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.02.2011 15:09, witek pisze:

    > a reprezentuje go jego opiekun prawny.

    To jasne.

    > w czym problem?

    W tym, co dalej...

    Np. opiekun prawny, nie będąc prawnikiem, zawala/zaniedbuje sprawę i sąd
    (mimo przejęcia z dobrodziejstwem) przyklepuje nakaz na cały dług.

    Jak taki nieletni dłużnik może próbować to odkręcić, jak już będzie
    pełnoletni?

    I jak wygląda egzekucja wobec nieletniego?

    No i pozostaje moje pierwsze pytanie o sporządzenie spisu inwentarza..

  • 14. Data: 2011-02-24 17:01:12
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ik5pft$751$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > I jak wygląda egzekucja wobec nieletniego?
    >
    > No i pozostaje moje pierwsze pytanie o sporządzenie spisu inwentarza..

    reasumujac
    majac maloletnie dziecko nie ma mozliwosci odrzucenia niechcianego spadku?
    tak zeby nie wkopac dzieciaka i siebie samego w dlugi?

    Andrzej

  • 15. Data: 2011-02-24 17:32:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/24/2011 11:01 AM, HANA wrote:
    > reasumujac
    > majac maloletnie dziecko nie ma mozliwosci odrzucenia niechcianego spadku?
    > tak zeby nie wkopac dzieciaka i siebie samego w dlugi?

    jest,
    wniosek do sądu rodzinnego o odrzucenie spadku
    decyzję podejmie sąd.

  • 16. Data: 2011-02-24 17:48:34
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-02-23 23:54, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Maruda" <n...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Nie do końca. Wówczas dziedziczą zstępni odrzucającego - czyli nieletnie
    > dzieci i jest ściana, bo nie mażna z tym nic zrobić.

    Można, jak najbardziej. Składa sie wniosek do sądu rodzinnego o
    wyrażenie zgody na złożenie w imieniu małoletnich oświadczenia o
    odrzuceniu soadku. W niektórych sądach daje się to zrobić przy okazji
    własnego oswiadczenia. Jak są długi, to w zasadzie zawsze sad rodzinny
    się zgodzi

  • 17. Data: 2011-02-24 19:56:16
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-02-24 18:48, Roman Rumpel pisze:
> [...]
    > odrzuceniu soadku. W niektórych sądach daje się to zrobić przy okazji
    > własnego oswiadczenia. Jak są długi, to w zasadzie zawsze sad rodzinny

    tylko trzeba wykazać że są długi, a nie "może są długi, nie wiem..."
    i zmieścić się z uzyskaniem prawomocnego orzeczenia sądu rodzinnego oraz
    odrzuceniem spadku w ciągu 6 miesięcy

    K.