  • 1. Data: 2011-02-23 14:09:30
    Temat: Umowa o dzieło na rok przy płatności comiesięcznej
    Od: Adam <p...@g...com>

    Chcę podpisać umowę o dzieło na pracę zdalną, ale mam pewne
    wątpliwości czy mogę to zrobić w ten sposób, że okres wykonania umowy
    będzie wynosił 12 miesięcy, ale płatność wykonawcy będzie rozłożona na
    12 rat płatnych co miesiąc. Chodzi o zapewnienie ciągłości finansowej
    wykonawcy. Czy taki zapis w umowie o dzieło jest dozwolony? Jeśli tak
    to jak w takim razie wygląda sprawa z zaliczką? Czy wpłacam ją do US
    co miesiąc czy po roku, dopiero po zakończeniu umowy?

  • 2. Data: 2011-02-23 21:26:04
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.02.23 15:09, Adam pisze:
> [...]
    > to jak w takim razie wygląda sprawa z zaliczką? Czy wpłacam ją do US
    > co miesiąc czy po roku, dopiero po zakończeniu umowy?

    A nie możesz rozbić tego zadania na kilka mniejszych i podpisywać umów
    osobno? Sprawa by się wyjaśniła. Za każdą umowę płaciłbyś osobno. A tak,
    co zrobisz, jeśli wykonawca weźmie od Ciebie np. 11 "rat", a nie wykona
    swojej pracy?? Z doświadczenia (jako zleceniobiorcy) wiem też, że
    krótsze umowy to lepsza motywacja do pracy :).

    Konop

  • 3. Data: 2011-02-24 08:22:17
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.02.2011 15:09, Adam pisze:
> [...]
    > 12 rat płatnych co miesiąc. Chodzi o zapewnienie ciągłości finansowej
    > wykonawcy. Czy taki zapis w umowie o dzieło jest dozwolony? Jeśli tak

    Nie jest zakazany ;)

    Poza tym: patrz art. 462 KC, w szczególności paragraf 2.

    > to jak w takim razie wygląda sprawa z zaliczką? Czy wpłacam ją do US
    > co miesiąc czy po roku, dopiero po zakończeniu umowy?

    A z kim podpisujesz tę umowę? Z jakąś firmą, czy z prywatną osobą? I czy
    to ty wykonujesz to dzieło?

    Jeśli ty wykonujesz dzieło i umowę podpisałeś z firmą, to o
    odprowadzenie zaliczek martwi się zlecający.