  • 11. Data: 2005-06-17 06:07:19
    Temat: Re: Zostalem posadzony o przestepstwo - co dalej?
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Pawel napisał(a):

    > A możesz mi powiedzieć skąd oni moga wiedzieć że te pakiety to niby
    > twoje ?

    A nawet jak Twoje to co?
    Jeżeli jesteś w zasięgu jakieś sieci WiFi to Twój komp wymienia z tą
    siecią pakiety chociażby po to, żeby odczytać jej nazwę.

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 12. Data: 2005-06-17 06:07:41
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Dokładnie- niepozumienie- ale skoro uzywasz internetu to chyba wiesz z
    jakiego źródła? Jeżeli nie od nich to możesz byc spokojny,

  • 13. Data: 2005-06-17 07:10:52
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Powiem tak
    Nie wiem jak regulują przepisy podłaczanie sie do sieci
    bezprzewodowych, ale np u nas w Gliwicach na rynku jest tzw hot spot-
    Byłem ze swoim laptopem na mieście - tak z ciekawości jak to działa-
    I oczywiscie sie podłaczyłem do tej sieci i sobie serweowałem- nie
    wybrażam sobie żeby ktoś do mnie tam podszedł i powiedział ze
    nielegalnie sie podłaczyłem-
    Skoro sieć jest celowo albo i nie - niezabezpieczona- uważam że
    trudno zarzucać komuś że sie podłaczył-
    Dobra sieć radiowa na szyfrowanie połaczenia ! zabezpieczenia na
    serwerze po MAC, i do tego serwer autoryzacji po loginie i hasle-
    wiec po złamaniu tych trzech zabezpieczen możńa mówić o włamaniu.
    Dlatego tak pozostawiona bezprzedowoda sieć jak oni niby mają- jest
    dla mnie zwykłym hot spotem a nie siecią do kórej sie mozna włamać...

  • 14. Data: 2005-06-17 13:09:56
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dlatego tak pozostawiona bezprzedowoda sieć jak oni niby mają- jest
    > dla mnie zwykłym hot spotem a nie siecią do kórej sie mozna włamać...

    a jakby ktos wszedl do Twojego mieszkania, bo nie zamknales na klucz drzwi
    to bylo by to legalne?

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 15. Data: 2005-06-17 13:59:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemek R... wrote:

    > a jakby ktos wszedl do Twojego mieszkania, bo nie zamknales na klucz drzwi
    > to bylo by to legalne?

    zły przykład.
    bo wejść do mieszkania trzeba świadomie, a sieć pakiety przesyła sama z
    siebie. taka uroda protokołów transmisji.

  • 16. Data: 2005-06-17 15:39:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > a jakby ktos wszedl do Twojego mieszkania, bo nie zamknales na klucz drzwi
    > to bylo by to legalne?

    Nie, nie byłoby legalne. Natomiast niekoniecznie było by przestepstwem.

    W przypadku sieci komputerowej trudno jest mówic o przestępstwie, jeżeli
    dostęp do niej jest otwarty. Właściciel musiałby wykazać, jakie szkody
    poniósł z tego tytułu. Nieco inaczej, jak np, w przypadku
    telepajęczarstwa, ktore zasłużyło sobie na stosowny artykuł w KK,
    mówiący o "kradzieży" impulsów telefonicznych. Należałoby chyba założyć,
    że pajęczarstwo wykonane w celu połaczenia z numerami bezpłatnymi NIE
    JEST przestepstwem ;-)

    Przypuszczam, że podobnie jest w tym przypadku. Dostęp do sieci/serwera,
    który nie jest w jakikolwiek sposób zabezpieczony z reguły przestępstwem
    być nie może. Działanie szkodliwe, typu ataki, DOSy, przełamywanie
    haseł, nawet najprostszych, już jest.

    M.

  • 17. Data: 2005-06-17 17:42:53
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    >Co do wejścia do mieszkania to jest podobnie jak z wejsciem na posesje
    prywatną-= JEżeli przełamujesz płot itp to jest to wtragneicie- jeżeli
    to zwykła łąka nieogrodzona- żadnych konsekwencji nie poniesiesz.

    Ja raczej porównał bym tego neta do odbioru radia-- ogólnodostęnego- ale
    wtedy płaci sie abonament radiowy. Ale co jak mam radyjko przenośne ?
    ide po mieście i słucham- Za to nie musze płacić. TO samo jest z netem
    Jestem w zasiegu hot spota, możesz uzywać za darmo- Powiedz tym
    ludzioom że intenret jest ogolnie dostepny i niech sie walą na
    ryj...:)

    I to chyba by było na tyle.