  • 11. Data: 2015-12-18 23:00:25
    Temat: Re: Zniesławienie?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-12-18 o 20:29, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Wiesz, o tyle jest sytuacja niefajna, że w moim przypadku skazanie
    > oznacza zakaz wykonywania zawodu. To są niestety absurdy współczesnego
    > świata. :(
    Weź pod uwagę, że dla p. dyrektor także, więc zorientuj się przede
    wszystkim co też ona na Twój temat mówi "opinii publicznej" :->

    Maciek

  • 12. Data: 2015-12-19 20:39:21
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale tam jest czesc dalsza po "lub".

    Jakie "lub", może i "lub", ale nie w tym miejscu.

    "§ 1. Nie ma przestępstwa określonego w art. 212 § 1, jeżeli zarzut
    uczyniony niepublicznie jest prawdziwy.
    § 2. Nie popełnia przestępstwa określonego w art. 212 § 1 lub 2, kto
    publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut:"

    Wystarczy pisać prawdę i ci teoretycznie nikt nic nie może zrobić.
    Byle nie __publikować___, że ___szary___ Kowalski zesrał się na
    wycieraczce,
    nawet jak się zestrał.
    Tylko dlatego nie publikować, że Kowalski jest szarym obywatelem, a nie
    osobą publiczną.
    Ale prywatnie możesz wszystkim znajomym nawet na piśmie poświadczyć:
    "Kowalski się zestrał.". Do użędu też możesz doniesć, a nawet powinieneś, bo
    to zahowanie nieobyczajne.

    Za to o Prezydencie, jak by się zesrał, to możesz opublikować, że się
    zesrał, bo jest osobą publiczną. I w interesie społeczeństwa jest tępienie
    złego zahowania u osoby publicznej. Czyli osoby publiczne mają w tym sensie
    mniej praw.

    A co do pisania tu na grupie dyskusyjnej, to prawnie nie jest to publikacja,
    a rozmowa prywatna.
    Więc tu też możesz pisać, że "Kowalski się zesrał.".

    W praktyce zaś za pisanie prawdy możesz co najmniej dostać w dziub.

    --
    _____http://ortografia.ma7.eu_____zmiana adresu strony
    w zakładce 'inne', nowa wersja syntezatora mowy GdakMini2_99 ,