  • 1. Data: 2002-11-30 08:01:53
    Temat: Zmiany kodeksu pracy
    Od: "GrorK" <g...@w...pl>

    Kilka dni temu szef poinformował nas, że od 1 grudnia nie będzie płacił tzw.
    "setek", ale tylko "pięćdziesiątki". Teraz nasuwa mi się pytanie, czy ma
    prawo tak zrobić? Słyszałem, że taki przepis ma wejść w życie, ale to ma
    dotyczyć firm mających problemy finansowe. Firma w której pracuję nie ma
    najmniejszych problemów finansowych (wręcz przeciwnie, teraz lepiej się
    rozwija niż kilka lat temu). Mam stosunkowo małą pensję podstawową (w
    porównaniu z firmami konkurencyjnymi), ale za to mogłem dorobić sobie
    siedząc po godzinach i teraz nie uśmiecha mi się, żeby moja pensja
    radykalnie obniżyła się. Tak przy okazji, taki przepis to tylko pogłębi
    bezrobocie, bo takiemu szefowi bardziej się opłaci aby ktoś siedział po
    godzinach, niż kogoś nowego zatrudnić. A w pewnych sytuacjach może nawet
    pozwalniać co niektórych uważając, że przecież mogą inni pracować po 14
    godzin, a nadgodziny wliczać w jakąś nieopodatkowaną premię.
    Gdzie można znaleźć o tym informacje?
    Z góry dzięki za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam GrorK