  • 1. Data: 2009-06-04 19:49:57
    Temat: Zmiana regulaminu = wypowiedzenie umowy bez kar umownych - jaka podstawa prawna?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam :)

    Na jakiej podstawie prawnej wypowiada sie umowy, ze wzgledu na zmiane
    regulaminu bedacego czescia tej umowy?

    Wlasnie od TV satelitarnej "N" dostalem informacje o zmianie
    regulaminu i w zwiazku z brakiem jego akceptacji bede chcial rozwiazac
    umowe przed terminem jej obowiazywania (i oczywiscie chce uniknac kar
    umownych).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-06-04 19:56:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 04 Jun 2009 12:49:57 -0700, Rafal M napisał(a):

    > Na jakiej podstawie prawnej wypowiada sie umowy, ze wzgledu na zmiane
    > regulaminu bedacego czescia tej umowy?

    Art. 384(1) kc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 3. Data: 2009-06-04 20:44:44
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Rafal M pisze:

> [...]

    > regulaminu i w zwiazku z brakiem jego akceptacji bede chcial rozwiazac
    > umowe przed terminem jej obowiazywania (i oczywiscie chce uniknac kar

    Przecież wszystko Ci napisali. Nawet termin podali do którego przyjmują
    oświadczenie o nieakceptowaniu nowego regulaminu.

    Chciałeś błysnąć czy jak?

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 4. Data: 2009-06-04 21:00:07
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 4 Cze, 22:44, Flo <f...@N...gazeta.pl> wrote:
    mownych).

    > Przecież wszystko Ci napisali. Nawet termin podali do którego przyjmują
    > oświadczenie o nieakceptowaniu nowego regulaminu.

    A wlasnie ze nie podali ;) Napisali tylko o tym, ze jest mozliwosc
    rezygnacji z uslug. Zgrabnie omineli fakt, ze nie moga pobierac kar
    umownych przy takim odejsciu. Wiem, ze to wynika z prawa - ale czesc
    osob o tym napewno nie wie i z Nka zostanie do konca umowy (mimo ze np
    nie chca, i teraz moga wykorzystac furtke).

    W tym pismie nie ma tez podstawy prawnej - a wlasnie o nia zapytalem.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2009-06-05 05:15:41
    Od: ggx <g...@g...ggx>

    W dniu 2009-06-04 23:00, Rafal M pisze:
    > On 4 Cze, 22:44, Flo<f...@N...gazeta.pl> wrote:
    > mownych).
    >

    > A wlasnie ze nie podali ;) Napisali tylko o tym, ze jest mozliwosc
    > rezygnacji z uslug.

    A co Ci da to zerwanie umowy? Dekoder i tak Ci zabiorą.
    No chyba, że po prostu Ci się telewizja znudziła.

    --
    pzdrv!
    ggx

  • 6. Data: 2009-06-05 06:10:48
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Rafal M pisze:

> [...]
    > osob o tym napewno nie wie i z Nka zostanie do konca umowy (mimo ze np
    > nie chca, i teraz moga wykorzystac furtke).

    To dostaliśmy chyba inne pisma. U mnie było jeśli dobrze pamiętam użyte
    stwierdzenie "bez konsekwencji"

    > W tym pismie nie ma tez podstawy prawnej - a wlasnie o nia zapytalem.

    A po co Ci podstawa prawna. Wystarczy, że napiszesz im pismo, że "nie
    akceptujesz nowego regulaminu" i wyślesz na adres NeoVision w terminie
    wskazanym w piśmie.

  • 7. Data: 2009-06-05 06:48:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 05 Jun 2009 08:10:48 +0200, Flo napisał(a):

    > To dostaliśmy chyba inne pisma. U mnie było jeśli dobrze pamiętam użyte
    > stwierdzenie "bez konsekwencji"

    BTW to też można różnie rozumieć, np.: "jak zapłacisz karę umowną, to ci
    rąk nie połamiemy, gnoju" ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2009-06-05 15:19:28
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Cze, 07:15, ggx <g...@g...ggx> wrote:

    > A co Ci da to zerwanie umowy? Dekoder i tak Ci zabiorą.
    > No chyba, że po prostu Ci się telewizja znudziła.

    Akurat konczy mi sie pierwsze 6 mies bepzlatnego pakietu (wszystkie
    pakiety TV w cenie 3, i 10 pln taniej miesiecznie).
    Podpisze nowa umowe, znowu dostane na 6 mies wszytskie 5 pakietow w
    cenie 3, znizke 10pln miesiecznie przez 6 mies, do tego przez pierwsze
    2 miesiace pakiet HBO, Cinemax, Filmbox gratis.
    Dodatkiem ekstra bedzie, ze moja aktualna umowa to cyrograf na 24
    miesiace, a ta nowa bedzie tylko na 12 mies. Wiec zyskuje 6 miesiecy
    (bo z aktualnej umowy zostalo mi 18 miesiecy).

    Same plusy, zero minusow* ;)

    *- bo oddanie aktualnego dekodera to nie problem - zrobie to w
    markecie przy okazji zakupow. A nowy dekoder kurier przywiezie do
    domu.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2009-06-05 15:48:59
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Cze, 08:10, Flo <f...@N...gazeta.pl> wrote:

    > To dostaliśmy chyba inne pisma. U mnie było jeśli dobrze pamiętam użyte
    > stwierdzenie "bez konsekwencji"

    Na to wyglada. Jeszcze raz przeczytalem to pismo. I slowem nie ma
    napisane o tym, ze mozna zrezygnowac z umowy _bez konsekwencji_ (lub
    podobnie).

    Oto skan:
    http://img193.imageshack.us/img193/7699/inforegulami
    n.jpg

    > A po co Ci podstawa prawna. Wystarczy, że napiszesz im pismo, że "nie
    > akceptujesz nowego regulaminu" i wyślesz na adres NeoVision w terminie
    > wskazanym w piśmie.

    Chocby po to, zeby wiedziec :) Kiedys sie moze przydac.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2009-06-05 18:03:23
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Rafal M pisze:

    > Na to wyglada. Jeszcze raz przeczytalem to pismo. I slowem nie ma
    > napisane o tym, ze mozna zrezygnowac z umowy _bez konsekwencji_ (lub
> [...]

    Kurcze. Źle pamiętałem ale i tak napisali, że przysługuje prawo do
    rozwiązania umowy.
    Temat prosty. Powiem więcej. Wcale nie musieli tego pisać w myśl zasdy
    "nieznajomość prawa szkodzi"

    martwisz się na zapas