  • 11. Data: 2005-12-11 14:48:33
    Temat: Re: Zmiana kategorii wojskowej
    Od: Barbi<m...@i...pl>

    > Użytkownik "Barbi" napisał
    >
    > Może właśnie chcą zaświadczenie. Albo planują wysłać do rezerwy.

    > Jest takie rozporządzenie, które określa schorzenia i przypisane im
    > kategorie, nie pamiętam numeru Dz.U. Poszukaj na stronie Sejmu, tam wszystko
    > jest.
    > Może ktoś z grupy pamięta tytuł tego aktu.

    Już znalazłem: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/1595.htm
    ROZDZIAŁ XVI - STAN PSYCHICZNY
    § 68 pkt.3 - Zaburzenia osobowości znacznie upośledzające zdolności adaptacyjne
    utrwalone, kat. E
    pkt 3. Dotyczy osób z ciężkimi zaburzeniami struktury charakteru i sposobu
    zachowania się w szczególności wyczerpującymi kryteria rozpoznania: osobowości
    dyssocjalnej, osobowości chwiejnej emocjonalnie (impulsywnej), osobowości
    paranoicznej, osobowości lękowej, osobowości schizoidalnej, osobowości
    anankastycznej.
    Interesuje mnie czy kategoria jest przyznawana niejako z automatu po
    przedstawieniu zaświadczenia, czy też komisja może to podważyć lub zignorować.
    ps. w lipcu 2004 skończyłem licencjat, później poszedłem na USM i teraz jestem na
    urlopie, został mi ostatni rok nauki.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2005-12-11 15:17:25
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Barbi" <m...@i...pl> napisał
> [...]
    > zignorować.
    > ps. w lipcu 2004 skończyłem licencjat, później poszedłem na USM i teraz

    No ja nie byłbym taki pewien czy podpadasz pod punkt 3. Zresztą znasz lepiej
    swoje schorzenia, ale... komisja może mieć wątpliwości, przedstawiając samo
    zaświadczenie można komisji nie przekonać, zwłaszcza, iż skończyłeś studia,
    funkcjonujesz pewnie jakoś, więc można mieć wątpliwości. Trzeba pokazać
    historię choroby, kartoteki lekarskie, a nie jedno zaświadczenie. Komisja
    pewnie może wysłać też na badania dodatkowe. Ale w końcu, może oni chcą Cię
    do rezerwy wysłać, a Ty się obawiasz i chcesz kategorię zmieniać.

  • 13. Data: 2005-12-12 12:36:18
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Barbi" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Sprawa pilna, chciałbym spytać jak wyglądają możliwości zmiany kategorii
    > zdrowia
    > w WKU. Otrzymałem zaświadczenie od psychiatry z następującą diagnozą:
    > osobowość schizoidalna, obserwacja w kierunku schizofrenii prostej. Co mam
    > zrobić
    > i jak wyglądają moje szanse na zmianę kategorii?

    Mozesz zarzadac ponownej komisji lekarskiej.

    Jacek