  • Data: 2006-05-10 14:24:18
    Temat: Zmiana imienia u osoby pelnoletniej
    Od: "JerryKeey" <n...@s...my> szukaj wiadomości tego autora

    Chodzi mi o konkretne zagadnienie w kwesti technicznej - jak w urzedzie
    wyglada sytuacja gdy ktos chce dokonac zmiany imienia w zwiazku np z
    przejsciem
    na Islam i obraniem nowego imienia? Jestem też ciekaw jak to jest
    przeprowadzane w innych wyznaniach (o ile ma to miejsce).
    Za merytoryczna pomoc z gory b. dziekuje...

    PS. Mi chodzi o praktyke bo w sieci znalazlem tylko cos takiego:
    ==================
    Wydanie decyzji o zmianie imienia i nazwiska

    Podstawa prawna
    Art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1956 r. o zmianie imion i nazwisk
    (Dz.U. z 1963 r. Nr 59, poz. 328 z późn. zm.)

    Wymagane dokumenty
    - Wniosek
    - Odpis skrócony aktu urodzenia (kawaler, panna)
    - Odpis skrócony akty małżeństwa (osoby, które pozostawały lub pozostają w
    związku małżeńskim)
    - Odpis zupełny aktu urodzenia (w przypadku dziecka)
    - Dowód osobisty
    - Ksero dowodu osobistego lub paszportu
    - W przypadku dziecka zgoda rodziców na zmianę imienia lub nazwiska złożona
    przed Kierownikiem USC, zgoda dziecka, jeżeli ukończyło 14 lat

    Opłaty
    Opłata skarbowa:
    - za wniosek - 5 zł
    - za każdy załączniki - 0,50 zł
    - za decyzję - 30 zł

    Termin odpowiedzi
    1 miesiąc

    Wspomnianą ustawę w formacie PDF znajdziesz zaś tutaj:
    http://tinyurl.com/n5d4d