  • 21. Data: 2008-04-04 09:43:52
    Temat: Re: Złodziej internetu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P pisze:

    > A to dlaczego? On nie czytal jego korespondencji, ale analizowal
    > nielegalny ruch we wlasnej sieci. Mail jest korespondencja
    > w skrzynce mailowej na serwerze, w trakcie transmisji korespondencja
    > nie jest. Admin nie wlamal sie do jego skrzynki, a nielegalny ruch
    > we wlasnej sieci mial prawo analizowac.

    Ruch pakietów - owszem. Ich zawartość - niestety to już może podpaść pod
    267KK.

    Broniąc się przed 267KK mógłby zwrócić uwagę na to, że nie przełamuje
    żadnych zabezpieczeń (paragraf 1) oraz że nie posługiwał się żadnym
    urządzeniem *specjalnym* (paragraf 2), choć prokurator mógłby
    argumentować, że programy do przechwytywania pakietów można tak potraktować.

  • 22. Data: 2008-04-04 09:44:47
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 4 Kwi, 11:22, Jacek_P <Z...@c...edu.pl> wrote:

    > wlamywacza. Gdzie tu widzisz naruszenie prawa?

    Zapoznal sie z cudza korespondencja.
    Na naruszenie tajemnicy korespondencji moze zezwolic tylko sad.
    Zezwolil mu?

  • 23. Data: 2008-04-04 09:44:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 4 Kwi, 11:22, Jacek_P <Z...@c...edu.pl> wrote:

    > Admin analizowal nielegalny ruch w sieci. Wlamywacz, bo taki status

    przeanalizowal jak? ma szklana kule? ;)
    znaczy podgladal zawartosc pakietow...

    a ten "wlamywacz" mogl np. dostac/zakupic legalnie dostep od ktoregos
    z klientow... jesli zabrania tego umowa, to zlamaj ja ten, kto
    udostepnia net dalej...

    WS

  • 24. Data: 2008-04-04 09:47:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MuciosMacios pisze:

    > Ostatnio wykrylem, ze ktos podszywa mi sie pod jednego z moich
    > klientow. Regularnie ok 23 wieczorem zaczyna swoja aktywnosc.
    > Zaczalem obserwowac ruch jaki gosciu generuje i udalo mi sie namierzyc
    > jego login do poczty, allegro itp. Na jego nieszczescie odbieral przez
    > siec niezabezpieczony email z banku wraz z jego dokladnymi danymi.
    > Obecnie posiadam wszystkie informacje by go namierzyć.

    Zauważ, że w tym momencie narażasz się już na art. 267 KK...

    > Jednak chcialbym mu przylozyc nie tylko z wlamania do sieci. Z analizy
    > ruchu wynika ze ma nielegalnego windowsa i sciaga nagminnie mp3
    > i divx z sieci.

    Należało zawiadomić organa, zabezpieczyć dzienniki i przekazać wszystko
    policji.

    > Na jakie paragrafy powolac sie by mu dosolić za kradziez netu, windowsa,
    > mp3 i divx?
    > Co ująć we wniosku na policje by osiolki zarekwirowaly mu komputer

    Obrażasz funkcjonariuszy.

  • 25. Data: 2008-04-04 09:50:31
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 4 Kwi, 01:12, "MuciosMacios" <m...@s...jest.zly.wp.pl>
    wrote:

    > Ostatnio wykrylem, ze ktos podszywa mi sie pod jednego z moich
    > klientow.

    Znaczy sie wpial?

    > Jednak chcialbym mu przylozyc nie tylko z wlamania do sieci. Z analizy
    > ruchu wynika ze ma nielegalnego windowsa

    A w jaki sposob to wynika z analizy ruchu?

    > i sciaga nagminnie mp3
    > i divx z sieci.

    To nie jest zabronione.

    > Na jakie paragrafy powolac sie by mu dosolić za kradziez netu

    Zazadaj najpierw, zeby Ci ten net oddal!

  • 26. Data: 2008-04-04 09:54:18
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 4 Apr 2008 09:22:27 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Mysl. To nie boli. I nie manipuluj moimi postami.
    > Admin analizowal nielegalny ruch w sieci. Wlamywacz, bo taki status
    > ma nielegalny uzytkownik sieci, spowodowal ruch, ktory tej analizie
    > podlegal. Czesc z tego ruchu to transfer danych otwartym kodem.
    > Nielegalny ruch zostal zarejestrowany i zidentyfikowany.
    > Okazal sie mailem, ktorego dane pozwalaja na identyfikacje
    > wlamywacza. Gdzie tu widzisz naruszenie prawa? Czy odbylo sie
    > wlamanie na konto? Czy byl sniffing ruchu LEGALNYCH uzytkownikow?

    "Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie przeznaczoną"

    Informacją dla admina są co najwyżej nagłówki poczty, a nie jej
    zawartość - a Szolek przeglądał zawartość e-maili. Kogo chcesz
    przekonać że normalną pracą admina jest czytanie e-maili które
    podlegają ochronie?

    Henry

  • 27. Data: 2008-04-04 09:57:48
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...spam.iq.pl>

    666 wrote:
    > Według mnie karalna jest już sama techniczna mozliwość sniffingu przez tego admina.
    > JaC

    Na szczęście to Twoje "według Ciebie" nijak ma się do rzeczywistości.

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d? s: a- C++ ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N+ DI+ V-

  • 28. Data: 2008-04-04 10:01:46
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...spam.iq.pl>

    Henry(k) wrote:

    > "Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego nie przeznaczoną"
    >
    > Informacją dla admina są co najwyżej nagłówki poczty, a nie jej
    > zawartość

    Podstawa prawna ?

    > - a Szolek przeglądał zawartość e-maili. Kogo chcesz
    > przekonać że normalną pracą admina jest czytanie e-maili które
    > podlegają ochronie?

    Nie poczty, tylko podejrzanego ruchu pochodzącego z nielegalnie
    podłączonego do sieci komputera.
    To, że jest to poczta, okazało się dopiero po przeanalizowaniu
    tego ruchu. Równie dobrze mógł to być jakiś botnet czy przypadkowo
    generowany ruch z popsutego windowsa.

  • 29. Data: 2008-04-04 10:08:30
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    ... podłaczając się do przewodu służącego do przekazywania informacji lub przełamując
    elektroniczne, magnetyczne albo
    inne szczególne jej zabezpieczenie...
    JaC

    -----

  • 30. Data: 2008-04-04 10:21:08
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Rozwijam: nie sądze, aby na telepieskiej czy netiowej centrali
    ktokolwiek włamywał się w strumień danych ode mnie.

    Nawet nie wiesz jak się mylisz :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/