    From: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Złamana noga - odpowiedzialność przedsiębiorcy
    Date: Fri, 17 Dec 2010 15:55:29 +0000 (UTC)

    Dzień dobry!
    Mam małą zawiłostkę.

    Dom jednorodzinny. Na parterze prowadzona DG.
    Przyjeżdża kurier odebrać paczki, które czekają na za drzwiami wejściowymi.
    Prowadzi do nich kilka odśnieżonych schodów.
    Kurier łamie nogę (hipotetycznie).

    Czy mam obowiązek posypać mu te schody solą, dobudować barierkę,
    wyłożyć schody antypoślizgowymi kaflami, itp... ?
    Na ten moment schody są "normalne". Od kilkudzisięciu lat
    nikomu nie udało się na nich zrobić sobie krzywdy ;)

    Pytam, bo zacząłem zadawać sobie pytanie co by było, gdyby
    (odpukać) facetowi stała się krzywda ? Czy są przepisy jasno
    regulujące tego typu sprawy ?

    Z góry dziękuję za wszelkie info, które pozwoli mi rozjaśnić temat :)