  • 1. Data: 2005-02-12 16:34:50
    Temat: Zlamalem prawo (patentowe)??
    Od: "Dawod" <m...@w...pl>

    Witam.
    Jakis czas temu wpadlem na pomysl zbudowania fajnego stojaka na plyty CD, na
    ktorym to stojaku plyty utrzymuja sie w dosc dziwny sposob. Udalem sie wiec
    do znajomego stolarza, ktory rozpoczal produkcje i wprowadzil stojaki do
    swojej oferty (rozprowadzil po sieci swoich odbiorcow).
    Niedawno znajomy otrzymal jednak wiadomosc od pewnego czlowieka iz stojaki
    robione przez nas sa identyczne z jego wyrobami, a on z kolei posiada patent
    na 'to' rozwiazanie. Oczywiscie osobnik ten domaga sie wycofania naszego
    produktu z rynku.
    Sprawdzilem - faktycznie, nasze stojaki dzialaja na tej samej zasadzie, a
    roznia sie tylko malymi detalami i wielkoscia. Co ciekawsze mezczyzna ten
    faktyznie opatentowal swoj stojak.
    Tu pojawia sie moje pytanie - czy lepiej dla mnie zebym wycofal stojaki ze
    sklepow, czy tez moge dalej dzialac? W koncu po to studiuje fizyke aby moc
    wykorzystywac swoja wiedze w zarabianiu pieniedzy :(
    Uprzejmie prosze o jakies rady i pozdrawiam.

    Dawid.

  • 2. Data: 2005-02-12 16:46:12
    Temat: Re: Zlamalem prawo (patentowe)??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dawod" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Udaj się po poradę do rzecznika patentowego. Generalnie należało by
    sprawdzić, czy tamten gość wcześniej uzyskał patent, czy Ty wcześniej
    zacząłeś to produkować. No i na ile Twoje rozwiązanie narusza jego
    zastrzeżenie patentowe.

  • 3. Data: 2005-02-12 17:02:09
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > sprawdzić, czy tamten gość wcześniej uzyskał patent, czy Ty wcześniej
    > zacząłeś to produkować. No i na ile Twoje rozwiązanie narusza jego

    no i na ile jest to patent a na ile wzór użytkowy.
    MAc

  • 4. Data: 2005-02-12 22:33:31
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    W swojej wiadomości:culcq2$5hu$...@n...onet.pl,
    MAc <m...@t...poczta.onet.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > no i na ile jest to patent a na ile wzór użytkowy.
    > MAc

    Albo wzór przemysłowy...

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 5. Data: 2005-02-15 15:43:16
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > sprawdzić, czy tamten gość wcześniej uzyskał patent, czy Ty wcześniej
    > zacząłeś to produkować. No i na ile Twoje rozwiązanie narusza jego

    Zawsze się zastanawiałem jak to przeprowadzić.
    Tworzysz produkt, dajmy na to o dość skomplikowanej budowie. Czy musisz
    sprawdzać czy żaden z elementów nie narusza czyjegoś patentu? Jak to
    się odbywa? Pytasz "proszę mi pokazać patenty na wszystkie rozwiązania
    prowadnic do drzwiczek przesuwnych"?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2005-02-15 18:06:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawdzać czy żaden z elementów nie narusza czyjegoś patentu? Jak to
    > się odbywa? Pytasz "proszę mi pokazać patenty na wszystkie rozwiązania

    Na stronach Urzędu patentowego jest wyszukiwarka. W bardziej skomplikowanych
    przypadkach korzysta się z pomocy rzeczników patentowych.