  • 41. Data: 2014-07-03 18:32:49
    Temat: Re: Zgubiony/ukradziony? akt notarialny
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2014-06-28 07:36, monia pisze:
    > Witam
    > Nie wiem co mi się stało z moim aktem notarialnym, czy zgubiłam, czy mi
    > ukradziono jak wynajmowałam mieszkanie, niewiem.
    > Teraz mam pytanie.
    > Czy osoba która ma ten akt notarialny nie wykorzysta go np do sprzedaży
    > mojego mieszkania lub w inny sposób ??
    > ps. wpis do Ksiąg Wieczystych posiadam

    akt notarialny jest jak klucz. Jak Ci go ktoś ukradł to może przyjść i
    ukraść mieszkanie - identycznie jak samochód ;P

    Icek

  • 42. Data: 2014-07-04 00:11:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jul 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Bo w odpisie aktu (akt zostaje u notariusza) masz wszystkie konieczne
    > do sparwdzenia w księdze dane

    Wyszło, że rzeczy proste są trudne do zauważenia :D

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2014-07-05 08:21:07
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-07-02 11:09, m pisze:

    > Ci z którymi miałem do czynienia wyraźnie chcieli akt. Owszem, jakbym
    > się uparł pewnie oparli by się tylko na KW, ale wtedy patrz niżej.

    ale on chciał akt nabycia aby stwierdzić czy nie potrzebuje oczekiwać od
    Ciebie zaświadczenia z US dot. zgłoszenia darowizny/spadku (czy jest
    opłacony podatek)

  • 44. Data: 2014-07-06 21:54:30
    Od: Dezeusz <d...@g...pl>

    W dniu 2014-07-02 13:47, Liwiusz pisze:
> [...]

    Nie sądzę...
    Podstawa nabycia wskazująca tytuł prawny do lokalu (niekoniecznie wypis
    aktu notarialnego - może to być np. poświadczenie dziedziczenia) jest
    niezbędna:
    http://notariusz-centrum-warszawa.pl/czynnosci-notar
    ialne/sprzedaz/
    Innymi słowy - sprawdzenie KW jest warunkiem koniecznym czynności, ale
    nie warunkiem wystarczającym.

    > Coś konkretniejszego?
    >
    > KW nie zgadza się z aktem sprzedaży - co wówczas?

    Istnieje coś takiego jak rękojmia wiary ksiąg wieczystych, która jest,
    nota bene, podstawą systemu gospodarczego - co w KW, to ważne. Możliwe
    są oczywiście omyłki - błąd może być popełniony przez sędziego /
    referendarza przy wpisie do KW lub przez notariusza przy akcie.

    Jeśli coś się nie zgadza (w przypadku aktualnego właściciela) - dobry
    notariusz powinien wcześniej sprostować (czy raczej - pomóc
    właścicielowi sprostować) treść KW i dopiero potem dalej dokonywać
    czynności...

    pozdrawiam
    DeZ