  • Data: 2008-06-10 12:01:10
    Temat: Zgłoszenie pojazdu do akcyzy - Art. 233 Kodeksu Karnego
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    niedawno nabyłem auto pochodzące z niemiec. Zgodnie z sugestiami
    sprzedającego wypełniłem wszystkie dokumenty i złożyłem do urzędu
    celnego. W jednym z nich był taki oto akapit:
    "Jednocześnie oświadczam uprzedzony o odpowiedzialności karnej z tyt.
    Art. 233 Kodeksu Karnego (...kto składając zeznanie mogące służyć za
    dowód w postępowaniu sądowym lub innym postępowaniu prowadzonym na
    podstawie ustawy, zeznaje nieprawdę lub zataja prawdę podlega karze
    pozbawienia wolności do lat 3), że ww samochód został przemieszczony z
    terytorium państwa członkowskiego UE w dniu.................... na
    teren kraju."
    Niestety urząd celny po zbadaniu sprawy stwierdził że nie ja
    powinienem płacił podatek akcyzowy tylko osoba sprowadzająca pojazd do
    kraju. Ponadto poinformowano mnie że sprawa zostanie zgłoszona do
    prokuratury.
    Co grozi mi w takiej sytuacji - co powinienem teraz zrobić?