  • Data: 2010-03-01 13:17:47
    Temat: Zerwanie umowy najmu
    Od: askgb <a...@j...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Proszę o radę.
    Wynajęłam mieszkanie na początku lutego b.r. Dostałam kaucję 1000zł i
    czynsz za luty 1500zł. Umowa jest na czas nieokreślony z
    jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia z dodatkowym zastrzeżeniem, że w
    przeciągu pierwszych 3 miesięcy od zawarcia umowy żadna ze stron jej nie
    wypowie.
    Po miesiącu tj. 27 lutego lokatora poinformowała mnie, że rezygnuje.
    Dała mi wybór. Albo rozstajemy się dzisiaj (1 marzec) i oddaję jej
    kaucję po odliczeniu opłat, albo będzie mieszkać do 17 marca a czynsz za
    ten okres pokryje kaucja. Lokatorka odmawia zapłaty czynszu za marzec i
    rozliczenia kaucji po okresie wypowiedzenia.

    Z jednej strony chciałabym jak najszybciej zakończyć współpracę z tak
    nieodpowiedzialną osobą. Jeśli odbiorę dziś klucze i oddam kaucję to czy
    mogę drogą sądową dochodzić niewywiązania się z umowy najmu?
    Co najlepiej zrobić w tej sytuacji?