  • 1. Data: 2003-07-29 08:46:08
    Temat: Zdrowotne a kilka DG
    Od: "Agata Gołaszewska" <h...@N...gazeta.pl>

    Witam i o zdrowotne pytam :-)

    proszę o pomoc (może już o tym było ale jestem w takim szoku, że nie jestem
    w stanie tego sprawdzić)

    w jednej z publikacji natknęłam się na inf. że prowadząc kilka DG należy
    płacić składki na ubezp. zdrowotne z każdej tej działalności

    od kiedy to obowiązuje?

    jest Pan X
    na pocz. 1999 roku prowadząc dwie działalności płacił w spółce ABC tylko
    skł. na ubezp. zdr. (społeczne opłacał z innego tytułu). Płacił te składki
    przez 4 miesiące. Któregoś dnia Pani w okienku ZUS powiedziała mi, że nie
    musi płacić zdr. z ABC, bo to już nie obowiązuje. Nie dostałam tego na
    piśmie. Ale skoro Pani tak twierdzi to go wyrejestrowałam i od tamtego czasu
    nie pł. skł. na ubezp. zdrow. z DG ABC.

    co teraz zrobić?
    czy będzie musiał zapłacić zaległe składki?

    ratujcie pomóżcie
    Hela