  • 31. Data: 2010-10-07 06:43:26
    Temat: Re: Zdjecie z fotoradaru - dwóch sprawców
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > no weź się zastanów.
    > jak z wolą i nieznana to łapiesz się na art 78. przecież o to w całym tym
    > artykule chodzi, zebys dbał o to, żeby była tobie znana.

    W tym artykule chodzi o to, by można było dojść do tego, kto użył pojazdu.
    Dojść, nie wskazać. Bo osoba, która użyła może być zupełnie inną osobą niż
    ta, której pojazd powierzyłeś (mogła powierzyć kolejne czy pojazd mógł
    zostać skradziony). Można było, czyli, że np policja mogła a nie, że Ty
    musisz. Dlatego musisz wskazać komu powierzyłeś (a nie kto użył) ale dlatego
    nie musisz wskazać komu powierzyłeś(jeśli nie wiadomo kto użył). Proste jak
    drut.

  • 32. Data: 2010-10-07 06:43:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    SQLwiel pisze:
    > Zauważcie ile pieniędzy trzeba wydać, aby mieć "zarejestrowane auto".
    > U nas ta hołota zwana rządem poszła jeszcze dalej - wymusza na
    > właścicielu przedmiotu codziennego użytku, aby prowadził ewidencję komu
    > rejestrowanego przedmiotu użyczał.

    Zgadza się, przegięcie jest, o moim zdaniem powinno być inaczej, ale
    wtedy odezwą się znowu osoby, że karze się niewłaściwą osobę - otóż -
    Twój samochód przekroczył prędkość, ponieważ odpowiadasz za niego, to
    płacisz - i tyle....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 33. Data: 2010-10-07 06:48:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.10.2010 08:43, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > wtedy odezwą się znowu osoby, że karze się niewłaściwą osobę - otóż -
    > Twój samochód przekroczył prędkość, ponieważ odpowiadasz za niego, to

    Oooo, to jak Tobie ukradną samochód, to może użyją do np. napadu na bank?

    I bez dyskusji - do więzienia! ;->

  • 34. Data: 2010-10-07 08:26:52
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-07 08:43, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > wtedy odezwą się znowu osoby, że karze się niewłaściwą osobę - otóż -
    > Twój samochód przekroczył prędkość, ponieważ odpowiadasz za niego, to

    Moja siekiera wyhamowała w czaszce jakiegoś gościa. Ponieważ odpowiadam
    za moją siekierę (???) - czy pójdę na dożywocie?

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 35. Data: 2010-10-07 09:19:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    SQLwiel pisze:

    > Moja siekiera wyhamowała w czaszce jakiegoś gościa. Ponieważ odpowiadam
    > za moją siekierę (???) - czy pójdę na dożywocie?

    Jeśli Twoja siekiera była zawieszona na drzwiach Twojego mieszkania, od
    strony klatki schodowej i jakiś dzieciak sąsiadów ją użył, to jakaś kara
    może być...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 36. Data: 2010-10-07 09:21:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.10.2010 11:19, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Jeśli Twoja siekiera była zawieszona na drzwiach Twojego mieszkania, od
    > strony klatki schodowej i jakiś dzieciak sąsiadów ją użył, to jakaś kara
    > może być...

    Ty jesteś na dopalaczach, czy te bredzenie to takie bardziej naturalne? ;->

  • 37. Data: 2010-10-07 10:03:53
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > odezwą się znowu osoby, że karze się niewłaściwą osobę - otóż - Twój
    > samochód przekroczył prędkość, ponieważ odpowiadasz za niego, to płacisz -

    I kierowca jest zupełnie bezkarny ? Niezłą brednię wymyśliłeś :-)

  • 38. Data: 2010-10-07 10:08:25
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-07 11:19, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Jeśli Twoja siekiera była zawieszona na drzwiach Twojego mieszkania, od
    > strony klatki schodowej i jakiś dzieciak sąsiadów ją użył, to jakaś kara
    > może być...

    A czy może być kara bez winy?
    Mówimy o karze za zabójstwo, karze dla mnie jako właściciela siekiery.

    KK:
    Art. 1. § 1. Odpowiedzialności karnej podlega ten tylko, kto popełnia
    czyn zabroniony pod groźbą kary przez ustawę obowiązującą w czasie jego
    popełnienia.
    § 2. Nie stanowi przestępstwa czyn zabroniony, którego społeczna
    szkodliwość jest znikoma.
    § 3. Nie popełnia przestępstwa sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie
    można mu przypisać winy w czasie czynu.

    " - Kto popełnia czyn zabroniony"
    Czy jest zabronione zostawianie siekiery na podwórku, przy klocku?

    Weź Ty się puknij, najlepiej jakąś niezabiezpieczoną siekierą...

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 39. Data: 2010-10-07 10:09:04
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl>

    > Moja siekiera wyhamowała w czaszce jakiegoś gościa. Ponieważ odpowiadam za
    > moją siekierę (???) - czy pójdę na dożywocie?

    Nie o to chodzi. Ty odpowiadasz w pewnym zakresie za swoją siekierę (za
    szkody zapłacisz z oc), ale ... chodzi o to, by za jej użycie odpowiadał
    sprawca.

  • 40. Data: 2010-10-07 10:16:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/7/2010 5:08 AM, SQLwiel wrote:

> [...]
    > Czy jest zabronione zostawianie siekiery na podwórku, przy klocku?
    >
    > Weź Ty się puknij, najlepiej jakąś niezabiezpieczoną siekierą...

    jak do tej pory panstwo wprowadzilo ewidencjonowanie broni i samochodow
    (i paru innych rzeczy).
    jak wprowadzi ewidencjonowanie siekier to bedziesz musial ja
    przechowywac zabezpieczoną, a także na wezwanie "odpowiednich organów"
    wiedziec komu ją wydałeś w oznaczonym czasie.
    Koniec kropka.
    Panstwo sobie tak wymyśliło i nie ma nad czym dyskutowac.
    jak przepis zniosą nie bedzie o co płakać.