-
1. Data: 2020-11-20 15:15:27
Temat: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?
Od: Kris <k...@g...com>
Neostrada(chyba jeszcze to się tak nazywa) z Orange
W umowie są zapisy tego typu:
"W ramach Neostrady (Internetu) otrzymują
Państwo dostęp do internetu bez limitu przesyłania danych:
1) ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70 % prędkości
maksymalnej do komputera
2) z maksymalną prędkością - do komputera 80Mb/s
Przez prędkość zwykle dostępną rozumiemy prędkość, jaką możecie Państwo uzyskać przez
70 % okresu rozliczeniowego."
Czyli przez 70% okresu rozliczeniowego powinienem mieć min 56Mb/s
Przez praktycznie cały okres umowy miałem prędkość
"zwykle dostępną" w okolicach 20Mb/s czyli niższa o 75% od prędkości maksymalnej w
mojej ofercie.
Złożyłem reklamację domagając się korekty rachunków za ostatni rok o 70%- bo miałem o
70% niższą prędkość jak mieć powinienem(zwykle dostępną).
Reklamację odrzucili pisząc że warunkiem wypłaty odszkodowania jest określenie przez
Klienta poza kwotą odszkodowania oraz wskazania nr konta bankowego, na który nastąpi
wypłata ewentualnego odszkodowania również dostarczenie dokumentów potwierdzających,
że Klient poniósł szkodę/nie zyskał w wyniku zaniżonych parametrów działania usługi.
Maja rację?
Czy faktycznie nic mi się nie należy za to że przez rok czasu miałem usługę o 70%
niższych parametrach jak w umowie?
-
2. Data: 2020-11-20 15:29:22
Temat: Re: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie? [Orange "gwarantuje" odszkodowania po francusku?]
Od: "A. Filip" <a...@p...pl>
Kris <k...@g...com> pisze:
> Neostrada(chyba jeszcze to się tak nazywa) z Orange
> W umowie są zapisy tego typu:
>
> "W ramach Neostrady (Internetu) otrzymują
> Państwo dostęp do internetu bez limitu przesyłania danych:
> 1) ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70 % prędkości
> maksymalnej do komputera
> 2) z maksymalną prędkością - do komputera 80Mb/s
> Przez prędkość zwykle dostępną rozumiemy prędkość, jaką możecie Państwo uzyskać
przez 70 % okresu rozliczeniowego."
>
> Czyli przez 70% okresu rozliczeniowego powinienem mieć min 56Mb/s
> Przez praktycznie cały okres umowy miałem prędkość
> "zwykle dostępną" w okolicach 20Mb/s czyli niższa o 75% od prędkości maksymalnej w
mojej ofercie.
> Złożyłem reklamację domagając się korekty rachunków za ostatni rok o 70%- bo miałem
o 70% niższą prędkość jak mieć powinienem(zwykle dostępną).
>
> Reklamację odrzucili pisząc że warunkiem wypłaty odszkodowania jest
> określenie przez Klienta poza kwotą odszkodowania oraz wskazania nr
> konta bankowego, na który nastąpi wypłata ewentualnego odszkodowania
> również dostarczenie dokumentów potwierdzających, że Klient poniósł
> szkodę/nie zyskał w wyniku zaniżonych parametrów działania usługi.
>
> Maja rację?
> Czy faktycznie nic mi się nie należy za to że przez rok czasu miałem usługę o 70%
niższych parametrach jak w umowie?
Powołali się na konkretne zapisy swojej umowy lub przepisy ogólne?
Twoja strata to (prze)płacenie za "usługę" Orange która nie dotrzymała
ponoć gwarantowanych parametrów.
--
A. Filip
| Bo pić trzeba umieć. (Przysłowie polskie)
-
3. Data: 2020-11-20 15:29:50
Temat: Re: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?
Od: _Master_ <M...@...pl>
W dniu 2020-11-20 o 15:15, Kris pisze:
> że Klient poniósł szkodę/nie zyskał w wyniku zaniżonych parametrów działania
usługi.
Napisz że pracujesz zdalnie i opóźnienia w korespondencji plików
kosztowały Cię tyle i tyle złotych ;-)
-
4. Data: 2020-11-20 16:24:46
Temat: Re: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:7acfd7af-1147-47fb-91cb-610bc81cad37n@g
ooglegroups.com...
>Neostrada(chyba jeszcze to się tak nazywa) z Orange
>W umowie są zapisy tego typu:
>"W ramach Neostrady (Internetu) otrzymują
>Państwo dostęp do internetu bez limitu przesyłania danych:
>1) ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70 % prędkości
>maksymalnej do komputera
>2) z maksymalną prędkością - do komputera 80Mb/s
>Przez prędkość zwykle dostępną rozumiemy prędkość, jaką możecie
>Państwo uzyskać przez 70 % okresu rozliczeniowego."
>Czyli przez 70% okresu rozliczeniowego powinienem mieć min 56Mb/s
>Przez praktycznie cały okres umowy miałem prędkość
>"zwykle dostępną" w okolicach 20Mb/s czyli niższa o 75% od prędkości
>maksymalnej w mojej ofercie.
>Złożyłem reklamację domagając się korekty rachunków za ostatni rok o
>70%- bo miałem o 70% niższą prędkość jak mieć powinienem(zwykle
>dostępną).
>Reklamację odrzucili pisząc że warunkiem wypłaty odszkodowania jest
>określenie przez Klienta poza kwotą odszkodowania oraz wskazania nr
>konta bankowego, na który nastąpi wypłata >ewentualnego odszkodowania
>również dostarczenie dokumentów potwierdzających, że Klient poniósł
>szkodę/nie zyskał w wyniku zaniżonych parametrów działania usługi.
>Maja rację?
Na oko - trzeba czytac dalsze zapisy umowy :-)
>Czy faktycznie nic mi się nie należy za to że przez rok czasu miałem
>usługę o 70% niższych parametrach jak w umowie?
Mam nadzieje, ze poparta raportem z ich routera, ze łącze faktycznie
pracowało wolniej niz umowa przewiduje.
Bo inaczej to trudno udowodnic.
To zwykly kabel czy jakis swiatlowod ?
Popatrza w logi, szanowny klient prawie nigdy nie obciazal lacza w
pelni, wiec na wolniejszej pracy stracil .. 536 ms :-)
TPSA nie lubi placic , to klient ma placic :-)
Ale ... jesli to istotnie zwykle bylo 20Mb/s, to mozna by dochodzic,
ze nalezy sie oplata taka, jak za łacze 20Mb/s, a nie 80.
J.
-
5. Data: 2020-11-22 01:15:40
Temat: Re: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 20.11.2020 o 16:24, J.F. pisze:
> Ale ... jesli to istotnie zwykle bylo 20Mb/s, to mozna by dochodzic, ze
> nalezy sie oplata taka, jak za łacze 20Mb/s, a nie 80.
Żadna umowa nie przewiduje minimalnej prędkości. Oni tam wpisują
maksymalną. W mojej lokalizacji mam do pierwszego węzła TP SA około 24
kB/s mierzonych netTools. W umowie mam 10 Mb/s i w sumie ta prędkość nie
przekracza. Notorycznie dzwonią do mnie z TP SA oferując 100~200 Mb/s i
muszę im przypominać, ze do 10 nie potrafią dojść.
--
Robert Tomasik
-
6. Data: 2020-11-22 08:51:17
Temat: Re: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?
Od: "A. Filip" <a...@p...pl>
Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> W dniu 20.11.2020 o 16:24, J.F. pisze:
>
>> Ale ... jesli to istotnie zwykle bylo 20Mb/s, to mozna by dochodzic, ze
>> nalezy sie oplata taka, jak za łacze 20Mb/s, a nie 80.
>
> Żadna umowa nie przewiduje minimalnej prędkości. Oni tam wpisują
> maksymalną. W mojej lokalizacji mam do pierwszego węzła TP SA około 24
> kB/s mierzonych netTools. W umowie mam 10 Mb/s i w sumie ta prędkość nie
> przekracza. Notorycznie dzwonią do mnie z TP SA oferując 100~200 Mb/s i
> muszę im przypominać, ze do 10 nie potrafią dojść.
I te "pierdoły zorganizowane w firmę" nie zapisują twojej odpowiedzi
żeby następny chcący dzwonić/nachodzić sprawdził twoją poprzednią
reakcje zanim zadzwoni? Ile razy na rok dzwonią (mniej więcej)?
Przekroczyli częstością jakiś paragraf "za nękanie"? ;-)
--
A. Filip
| Cudzymi zębami nie można gryźć. (Przysłowie żydowskie)
-
7. Data: 2020-11-22 09:49:21
Temat: Re: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie? [Orange "gwarantuje" odszkodowania po francusku?]
Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>
W dniu 20.11.2020 o 15:29, A. Filip pisze:
/.../
>>
>> Maja rację?
>> Czy faktycznie nic mi się nie należy za to że przez rok czasu miałem usługę o 70%
niższych parametrach jak w umowie?
>
> Powołali się na konkretne zapisy swojej umowy lub przepisy ogólne?
>
> Twoja strata to (prze)płacenie za "usługę" Orange która nie dotrzymała
> ponoć gwarantowanych parametrów.
>
Mogą zmniejszyć opcję na niższą która kosztuje tyle samo.
-
8. Data: 2020-11-22 13:33:04
Temat: Re: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 22.11.2020 o 08:51, A. Filip pisze:
>>> Ale ... jesli to istotnie zwykle bylo 20Mb/s, to mozna by dochodzic, ze
>>> nalezy sie oplata taka, jak za łacze 20Mb/s, a nie 80.
>> Żadna umowa nie przewiduje minimalnej prędkości. Oni tam wpisują
>> maksymalną. W mojej lokalizacji mam do pierwszego węzła TP SA około 24
>> kB/s mierzonych netTools. W umowie mam 10 Mb/s i w sumie ta prędkość nie
>> przekracza. Notorycznie dzwonią do mnie z TP SA oferując 100~200 Mb/s i
>> muszę im przypominać, ze do 10 nie potrafią dojść.
> I te "pierdoły zorganizowane w firmę" nie zapisują twojej odpowiedzi
> żeby następny chcący dzwonić/nachodzić sprawdził twoją poprzednią
> reakcje zanim zadzwoni? Ile razy na rok dzwonią (mniej więcej)?
Jak się kończy umowa, to kilka razy na dzień, tak przez dwa miesiące.
> Przekroczyli częstością jakiś paragraf "za nękanie"? ;-)
Nie chce mi się.
--
Robert Tomasik
-
9. Data: 2020-11-23 13:31:54
Temat: Re: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?
Od: Kris <k...@g...com>
niedziela, 22 listopada 2020 o 01:15:50 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> W dniu 20.11.2020 o 16:24, J.F. pisze:
> Żadna umowa nie przewiduje minimalnej prędkości. Oni tam wpisują
> maksymalną.
Mylisz się.
Słowo klucz "prędkość zwykle dostępna)
Chyba każdy operator powinien to miec w umowie lub regulamin ie
Orange ma: "W ramach Neostrady (Internetu) w Opcji do 80 Mb otrzymują Państwo dostęp
do internetu bez limitu przesyłania danych:
1) z maksymalną prędkością do komputera 80 000 kb/s i od komputera 8 000 kb/s,
2) ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70% prędkości maksymalnych do komputera i
od komputera,
3) z minimalną prędkością do komputera 20 015 kb/s i od komputera 933 kb/s,"
-
10. Data: 2020-11-23 13:34:51
Temat: Re: Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?
Od: Kris <k...@g...com>
piątek, 20 listopada 2020 o 15:29:53 UTC+1 _Master_ napisał(a):
> W dniu 2020-11-20 o 15:15, Kris pisze:
> > że Klient poniósł szkodę/nie zyskał w wyniku zaniżonych parametrów działania
usługi.
> Napisz że pracujesz zdalnie i opóźnienia w korespondencji plików
> kosztowały Cię tyle i tyle złotych ;-)
"6. Jeśli świadczona przez nas Usługa nie osiąga poziomu jakości, który
określiliśmy w warunkach umownych (w tym wielkości dostępnego
pakietu danych jeśli taki jest oferowany w związku z usługą dostępu
do internetu) mogą Państwo zażądać odszkodowania w wysokości
szkody, którą Państwo ponieśli w związku z brakiem poziomu jakości
Usługi."