  • 11. Data: 2011-03-11 09:26:02
    Temat: Re: Zbrodnia doskonałÂa?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.03.2011 12:48, Kamil pisze:

    > O kurde. NIe ośmieszaj się juz bardziej....Antarktyda i wyspa....
    > masakra...faktycznie jestem za zniesieniem matury :))

    A coś nie tak?

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2540774/wyspa
    1. <<część lądu otoczona ze wszystkich stron wodą>>

    A Antarktyda nie jest otoczona wodą?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2011-03-11 10:02:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.03.2011 12:01, Artur Kosmal pisze:
    > Gdyby w ten sposob patrzec, to Ameryka jako calosc tez jest wyspa ;)

    No.... :)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2011-03-11 11:01:43
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

  • 14. Data: 2011-03-11 12:01:53
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 10:26:02 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > A coś nie tak?
    >
    > http://sjp.pwn.pl/slownik/2540774/wyspa
    > 1. <<część lądu otoczona ze wszystkich stron wodą>>
    >
    > A Antarktyda nie jest otoczona wodą?

    Śmiejek, przestańcie bajdurzyć :)))
    Chiny też są wyspą, Azja tez jest wyspą, zresztą wszystkie KONTYNENTY są
    wyspami :))))
    Oczywiście wedle waszego założenia :))))

    A tak całkiem serio: Antarktyda jest kontynentem mości panowie,
    kontynentem.

  • 15. Data: 2011-03-11 12:11:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-11 13:01, Kamil pisze:

    > Śmiejek, przestańcie bajdurzyć :)))
    > Chiny też są wyspą, Azja tez jest wyspą, zresztą wszystkie KONTYNENTY są
    > wyspami :))))

    No nie, wg tej definicji wyspą jest tylko Australia i Antarktyda. Europa
    jest otoczona z jednej strony Azją, a nie wodą, takoż na odwrót, a
    Ameryka Płn. z Płd i vice versa też od biedy jakimś lądem się łączą.

    > Oczywiście wedle waszego założenia :))))
    >
    > A tak całkiem serio: Antarktyda jest kontynentem mości panowie,
    > kontynentem.

    Cóż, widać że i wśród ludzi zaczęły już się rodzić ROBOTY. Normalnie
    "koń jaki jest, każdy widzi", a definicje służą mają jedynie pomóc
    zrozumieć świat. Gorzej jest, jeśli ktoś żywego świata nie zna i karmi
    się suchymi definicjami, wówczas faktycznie wychodzi mu taki algorytm,
    że kontynent jest wyspą.

    U Przemysława takie absurdy wychodzą dość często. I co gorsza -
    logicznie rzecz biorąc - ma rację. Tyle że ludzkich definicji nie można
    stosować do sztucznie stworzonego umysłu, ponieważ nie umie on wziąć
    korekty na tak zwane "doświadczenie życiowe".

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2011-03-11 12:20:09
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Gdyby w ten sposob patrzec, to Ameryka jako calosc tez jest wyspa ;)

    tylko taka duża ;P

    Icek

  • 17. Data: 2011-03-11 12:24:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.03.2011 13:11, Liwiusz pisze:

> [...]
    > zrozumieć świat. Gorzej jest, jeśli ktoś żywego świata nie zna i karmi
    > się suchymi definicjami, wówczas faktycznie wychodzi mu taki algorytm,

    A przeszkadza coś komuś, żeby być i Murzynem i Mężczyzną?

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2473658/kontynent
    kontynent
    1. <<wielki obszar lądu otoczony morzem i oceanem>>

    Więc kontynent to po prostu wielka wyspa, dodatkowo w wymaganiu mająca
    mieć otoczenie oceanem i morzem jednocześnie, podczas gdy wyspa ma być
    po prostu otoczona wodą. Czyli Australia czy Antarktyda są jednocześnie
    wyspami i kontynentami.

    ATPO, to Europa, zgodnie z tym znaczeniem nie jest kontynentem i
    przewidziano dla niej osobny zapis:
    3. <<masyw lądowy Europy (bez Anglii)>>

    Gorzej, że dla Azji nie przewidziano, więc Azja jest defakto kontynentem
    tylko jako Eurazja.

    > U Przemysława takie absurdy wychodzą dość często.

    Przecie nie ja to wymyśliłem, tylko podsunąłem definicję, po tym jak
    kolega Kamil w sposób dla siebie niestety właściwy obluzgał chamsko
    Łukasza.

> [...]
    > stosować do sztucznie stworzonego umysłu, ponieważ nie umie on wziąć
    > korekty na tak zwane "doświadczenie życiowe".

    No więc biorąc ,,mózgowo'', po co się czepiać Łukasza w temacie
    Antarktydy, skoro ,,mózgowo'' chciał on rozważyć czy może być teren
    Ziemi Niczyjej, gdzie zbrodnia ujdzie gadem czy tam płazem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2011-03-11 12:39:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > 1. <<wielki obszar lądu otoczony morzem i oceanem>>
    >
    > Więc kontynent to po prostu wielka wyspa, dodatkowo w wymaganiu mająca

    No tak, ale nie obraź się, to takie tłumaczenie jak dla dzieci. Dorosły
    człowiek wie, że kontynent to kontynent, a wyspa, to wyspa.

    > mieć otoczenie oceanem i morzem jednocześnie, podczas gdy wyspa ma być
    > po prostu otoczona wodą. Czyli Australia czy Antarktyda są jednocześnie
    > wyspami i kontynentami.

    Nie są, ponieważ kontynent z definicji nie jest wyspą, na przykład wg
    Wikipedii:

    Wyspa - każdy z trwałych fragmentów lądowej powierzchni Ziemi, który
    jest otoczony ze wszystkich stron wodą oraz jest mniejszy powierzchniowo
    od Australii, a nie jest pojedynczą skałą

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2011-03-11 12:43:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.03.2011 13:39, Liwiusz pisze:

    > No tak, ale nie obraź się, to takie tłumaczenie jak dla dzieci. Dorosły
    > człowiek wie, że kontynent to kontynent, a wyspa, to wyspa.

    Ale jakie znaczenie to ma dla sprawy morderstwa?

> [...]
    > jest otoczony ze wszystkich stron wodą oraz jest mniejszy powierzchniowo
    > od Australii, a nie jest pojedynczą skałą

    Dlaczego akurat definicja z wikipedii ma być silniejsza od SJP?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2011-03-11 12:55:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    >>> kontynent

    > Ale jakie znaczenie to ma dla sprawy morderstwa?

    Co do samej dyskusji może i żadne. Pomijając fakt, że wyciągacie błędne
    wnioski.

    art. 111
    § 1. Warunkiem odpowiedzialności za czyn popełniony za granicą jest
    uznanie takiego czynu za przestępstwo również przez ustawę obowiązującą
    w miejscu jego popełnienia.

    ALE
    par. 3:
    Warunek przewidziany w § 1 nie ma zastosowania do [...] osoby, która
    popełniła przestępstwo w miejscu nie podlegającym żadnej władzy państwowej.

    > Dlaczego akurat definicja z wikipedii ma być silniejsza od SJP?

    No i kolejny cyborg ;) To nie jest 0 1. Żywy człowiek wie, że nieraz
    wikipedia może się mylić, nieraz sjp, w tym przypadku definicja wyspy na
    SJP jest niepełna, lakoniczna. Kontynent to nie wyspa i tego mnie uczyli
    już w przedszkolu.

    --
    Liwiusz