  • 41. Data: 2023-05-05 19:59:56
    Temat: Re: Zbieg wykroczeń
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2023 o 19:52, J.F pisze:

    > A moze by tak kulsonom numer słuzbowy na czole wytatuowac?

    Tego akurat władza dla ciebie nie zrobi, ale może zrobić coś innego:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2023-05-05 21:20:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.05.2023 o 19:06, Shrek pisze:
    > Jak ograniczysz - mocą?
    Ja bym czasem odpowiedzi ograniczał.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 43. Data: 2023-05-06 00:31:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale skad wiesz, jaki numer jest tego, ktory ucieka?
    > Samochod zazwyczaj ma widoczną tablice rejestracyjną, z motocyklami
    > roznie bywa.

    No wcześniej napisałem. Identyfikacja po cechach fizycznych jak marka,
    kolor, położenie, rejestracja. Jak jest unikatowy nr związany z
    konkretnym pojazdem to te dane mogą być dostępne, a położenie np. z
    gpsa.

    > Szczegolnie, ze GPS we wspołczesmym samochodzie juz jest ...

    > Ale zdlawisz wiekszej ilosci, a gdzies tam niedalego ktos ciezarowke
    > wyprzedza.

    Zakładacie, że to byłoby używane kompletnie bezrozumie, a ja zakładam,
    że nie. Jak ucieka jakiś bandyta i jest w tłumie to strzela się w ten
    tłum, czy też czeka na odpowiednią okazję?

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2023-05-06 00:41:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > kolor, położenie, rejestracja. Jak jest unikatowy nr związany z
    > konkretnym pojazdem to te dane mogą być dostępne, a położenie np. z

    Zaraz? To mam jeszcze sobie gpsa w moto wsadzić i nadawać swoją pozycję
    państwu? Rozumiem, że mam słowo honoru prezesa, że do niczego innego
    tego nie wykorzysta;) Ale czemu ograniczać się akurat do moto.
    Samochody, rowerey w zasadzie to najlepiej obywatelowi w dupe włożyć i
    niech ma:P Uczciwi nie mają się czego obawiać. Oczywiście politycy
    powinni być zwolnieni - tajne misje robią;)

    > Zakładacie, że to byłoby używane kompletnie bezrozumie,

    Przecież mają z tego korzystać kulsony, to chyba rozsądne założenie, że
    rozsądne użycie jest limitowane rozsądkiem kulsona. No więc po tym jak
    kulsonowi wydaje się rozsądne szukanie roweru ukrytego w gaciach
    obywatela, to ja pozostaję sceptyczny;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2023-05-06 00:41:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A wiesz co to jest:
    >
    > kurewsko drogie i nie zatrzymuje spierdalających motocyklistów?
    >
    > Polska, obowiązkowa maszynka do zatrzymywania spierdalających
    > motocyklistów przez kulsonów:P

    Ja się nawet nie wypowiadam o słuszności idei a jedynie uważam, że
    technicznie da się to zrobić.

> [...]
    > stacjach diagnostycznych i pewnie wiele innych rzeczy.
    >
    > Jak to sobie wyobrażasz, że od 1 stycznia w polsce nie będzie można
    > zarejestrować moto bez tego ficzera? I co światowi producenci nagle
    > wezmą pod uwagę wymagania ustawy przepchniętej w nocy przez pisiorów (a
    > więc do dupy, z błędami i przy okazji wprowadzającymi uniewinnienie
    > jakiegoś pisior, podatek od kwiatów ogrodowych i zmianę szerokości linni
    > odzielającej p-8) i będą sobie tego ficzera aktualizować na bieżąco co
    > się pinokiowi na tłiterze w pałerpoincie napisze?

    Ale ja tego nie wprowadzam od 1 stycznia :) Ale z czasem się da.

    > A nawet nie doszliśmy skąd kulson ma wiedzieć że ten moto to właśnie ten
    > skoro ma podgiętą tablicę;P
    >
    > Ale politycy to lubią i pewnie wcześniej czy później zrealizują twój
    > pomysł ale na masową skalę - każdy samochód. A potem każdemy wszczepią
    > paralizator w dupę:(

    No, sam nawet JFowi gdzieindziej napisałęm, że jeśli uważa, że spotka
    to tylko motocyklistów, to jest dość naiwny. Osobiście nie sądzę, że
    prędko, ale sądzę że ostatecznie coś takiego się pojawi. I
    wykorzystanie motocyklistóoe jako pretekstu może być całkiem skuteczne.
    Nikt ich nie lubi poza nimi samymi. A potem już będziemy mieli
    precedens i argument, jakie to nie jest pożyteczne. Zakaz wprowadznia
    na rynek nowych pojazdów spalinowych jest w sumie podobnej klasy
    decyzją - niepopularną dla znaczącej liczby osób.

    Nb. a co wykrywaczami alkoholu za kółkiem? Też były swojego czasu
    wyraźne zapędy.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2023-05-06 00:45:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zaraz? To mam jeszcze sobie gpsa w moto wsadzić i nadawać swoją pozycję
    > państwu? Rozumiem, że mam słowo honoru prezesa, że do niczego innego

    A gps nadaje pozycję państwu? :) Te dane będą mogły być zczytane jak
    motor byłby w zasiegu, czyli np. 200m.

> [...]
    > niech ma:P Uczciwi nie mają się czego obawiać. Oczywiście politycy
    > powinni być zwolnieni - tajne misje robią;)

    No pewnie nawet masz telefon z gpsem.

> [...]
    > rozsądne użycie jest limitowane rozsądkiem kulsona. No więc po tym jak
    > kulsonowi wydaje się rozsądne szukanie roweru ukrytego w gaciach

    To zapłacą jak przekroczą uprawnienia :)

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2023-05-06 00:48:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja się nawet nie wypowiadam o słuszności idei a jedynie uważam, że
    > technicznie da się to zrobić.

    Technicznie to wiele rzeczy się da. Małpy w kosmos latały. Co nie znaczy
    że ma to uzasadninie.

    > Ale ja tego nie wprowadzam od 1 stycznia :) Ale z czasem się da.

    Nie da się. To musiałoby być na poziomie UE a nie jakiegoś kraju gdzie
    sprzdaje się promil motocykli i prawo zmienia się w nocy.

    > No, sam nawet JFowi gdzieindziej napisałęm, że jeśli uważa, że spotka
    > to tylko motocyklistów, to jest dość naiwny. Osobiście nie sądzę, że
    > prędko, ale sądzę że ostatecznie coś takiego się pojawi.

    Niestety uważam, że masz rację...

> [...]
    > decyzją - niepopularną dla znaczącej liczby osób.
    >
    > Nb. a co wykrywaczami alkoholu za kółkiem? Też były swojego czasu

    Dziel i rządź. Odnoszę wrażenie, że polaryzacja ludzi na każdym kroku to
    nie jest przypadek. Obecnie jak ktoś próbuje samodzielnie myśleć albo
    chociażby zadawać pytania, to jest szurem dla obu stron. Bardzo wygodne
    dla władzy:( Lepiej już było.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-05-06 00:56:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A gps nadaje pozycję państwu? :)

    Skoro kulson na podstawie mojego GPSu ma mnie zdalnie zatrzymać... to
    tak. Oczywiście dałoby się to zrobić inaczej ale się nie zrobi. Państwo
    takie okazji nie pominie (zresztą jakby nie miało to działać "online na
    serwerach państwa" to byłoby banalne do obejścia - choćby "aluminiowa
    czapeczka";)

    > Te dane będą mogły być zczytane jak
    > motor byłby w zasiegu, czyli np. 200m.

    Aluminiowa czapeczka;)

    > No pewnie nawet masz telefon z gpsem.

    Słuszna uwaga... Ale póki co nie mam obowiązku nosić go przy dupie.

    > To zapłacą jak przekroczą uprawnienia :)

    Powołają biegłego jarosława b z łodzi. Zresztą jacy oni. My zapłacimy.

    Wracając do tematu. Bukmacherzy (ubezpieczyciele) uważają że
    motocykliści są dla otoczenia bezpieczni co znajduje odzwierciedlenie w
    cenie OC. Także główny problem nie jest w zagrożeniu a ich potencjalnej
    bezkarności. Więc wbrew pozorom szkodliwość społeczna jest niewielka.
    Znam poważniejsze problemy (na przykład bezkarność patologii).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2023-05-06 00:58:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Technicznie to wiele rzeczy się da. Małpy w kosmos latały. Co nie znaczy
    > że ma to uzasadninie.

    No dyskusja była głownie techniczna, że w prosty sposób się nie da, to
    podsunąłem w miarę proste rozwiązanie. Podobno Robert był już widziany
    w okolicach NS z routerem i lutownicą.

    > Niestety uważam, że masz rację...

    Wszystko idzie w tym kierunku.

> [...]
    > nie jest przypadek. Obecnie jak ktoś próbuje samodzielnie myśleć albo
    > chociażby zadawać pytania, to jest szurem dla obu stron. Bardzo wygodne

    W Polsce nazywa się ten przypadek Kaczyński. Ale że jest to celowe
    działanie to oczywiste. Populiści manipuląją masami aby dorwać się do
    żłoba i nawet się z tym za specjalnie nie kryją, bo i po co.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2023-05-06 02:49:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Słuszna uwaga... Ale póki co nie mam obowiązku nosić go przy dupie.

    A motorem jeździć masz obowiązek? To już prędzej powiedz, że nie masz
    obowiązku mieć telefonu z gps'em, ale już z pytaniem, czy masz de facto
    mieć obowiązek posiadania telofonu jest większy problem. Niby nie masz,
    ale de facto często jakby masz. A jak masz to i tak wiedzą gdzie się
    znajduje telefon. No można wyłączać jak nie używasz.

> [...]
    > bezkarności. Więc wbrew pozorom szkodliwość społeczna jest niewielka.
    > Znam poważniejsze problemy (na przykład bezkarność patologii).

    No bo co prawda wielu jeżdzi jak idioci, ale z ograniczoną energią
    kinetyczną i brakiem pancerza zwykle szkodzą sobie dużo bardziej niż
    innym.

    --
    Marcin