  • 1. Data: 2005-10-31 13:51:25
    Temat: Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa
    Od: Adam Rejnhard <a...@c...xp>

    Witam!
    Postanowiłem złożyć doniesienie o popełnienie przestępstwa. Dokładnie
    chodzi o przestępstwo komputerowe(nieautoryzowany dostęp do mojego konta
    i zmiana zawartości). W związku z tym mam kilka pytań:

    1. Takie doniesienie mam złożyć w komisariacie Policji? Jeżeli tak, to
    zapewne policjant może robić problemy w przyjęciu tego doniesienia ze
    względu np. na to, że to jest zbyt błaha sprawa. Policjant ma obowiązek
    przyjąć takie doniesienie. Czy wystawi mi jakieś pokwitowanie
    potwierdzające przyjęcie zgłosznia?

    2. Czy będę informowany o postępach w prowadzonym
    dochodzeniu/postępowaniu przygotowawczym?

    3. Czy jest coś jeszcze co powinienem wiedzieć? Gdzie mogę o tym
    poczytać?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2005-10-31 14:22:57
    Temat: Re: Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 31/10/2005 14:51, Adam Rejnhard wrote :
> [...]
    > względu np. na to, że to jest zbyt błaha sprawa. Policjant ma obowiązek
    > przyjąć takie doniesienie. Czy wystawi mi jakieś pokwitowanie

    Wyślij list (albo złóż na biuro podawcze) do lokalnej prokuratury
    opisując wszystko dokładnie. Przestępstwo, które popełniono na Twoją
    szkodę to przestępstwo z art. 268a § 1 kk. Następnie czekaj aż Cię wezwą
    na przesłuchanie albo dostaniesz odmowę wszczęcia. List zatytułuj:
    Zawiadomienie o przestępstwie.

    > 2. Czy będę informowany o postępach w prowadzonym
    > dochodzeniu/postępowaniu przygotowawczym?

    Tak. Będziesz miał także prawo składać zażalenie.

    > 3. Czy jest coś jeszcze co powinienem wiedzieć? Gdzie mogę o tym
    > poczytać?

    Dokładnie to kodeks postępowania karnego. W praktyce dostaniesz przy
    przesłuchaniu pouczenie o prawach pokrzywdzonego w którym wszystko
    istotne będzie podane.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession