  • 1. Data: 2002-10-03 04:58:09
    Temat: Zatargi z ZUS-em - Pomóżcie !
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

    Witam. Niedawno dowiedziałem
    się że na drugiej ostatecznej komisji w ZUS-ie nie otrzymałem żadnego
    dodatkowego uszczerbku na zdrowiu. Może po kolei:
    20.08.2002r. miałem wypadek wracając z pracy - Star wymusił mi
    pierwszeństwo. W wyniku wypadku miałe złamanie otwarte III stopnia podudzia
    prawego. Przebywałem w szpitalu 3 tyg. Pierwszego dnia pobytu przeszedłem
    operacyjnie ze znieczuleniem zewnątrzoponowym oszyszczenie rany (była bardzo
    poważna) i zaszycie. Usztywniono mi także nogę szyną gipsową. Po 2 tyg. jak
    rana się przygoiła zabrali się za składanie nogi - także operacyjnie ze
    znieczuleniem zewnątrzoponowym. Zastosowano metodę polfix tzn. płytka
    zewnętrzna i 6 śrób - bez gipsu. Po tygodniu wypis ze szpitala. Zwolnienie
    do końca 2001 roku. Od 1.01.2002 r. wróciłem o kulach do pracy - mam
    siedzącą pracę (ze względu na strach o zwolnienie z pracy). Nie będę pisał
    już ile się namęczyłem z tymi śrubami w nodze (ból, ropienie, puchnięcie,
    ograniczony róch stopą itp). Ok. lutego-marca poszedłem na wstępną komisję
    do ZUS-u i przyznali mi , jak to nazwali zaliczkiowo 5% uszczerbku na
    zdrowiu. Pomyślałem - mało ale jak zaliczkowo to pewnie ostatecznie się
    poprawią. 20.06.2002r. miałem operacyjnie pod narkozą usunięcie śrób i
    płytki. Potem przebywałem miesiąc na zwolnieniu. Po zwolnieniu poszedłem
    także o kulach do pracy. ok. 2 miesiące po usunięciu zacząłem już chodzić
    bez kul. Potem 2 tyg. rechabilitacji. Tydzień temu (25.09.2002) stanąłem na
    komisję ostateczną i .................... 15 min temu dowiedziałem się że
    nie otrzymałem zwiększenia uszczerbku na zdrowiu. Moje pytanie brzmi - czy
    waszym zdaniem jest to zadawalający procent i czy warto z nimi walczyć. Na
    ile mogę liczyć i gdzie z ZUS-em walczyć. Dla przykłądu podam (i nie uważam
    że to jest wystarczająco) w PZU dostałem 16 % uszczerbku na zdrowiu.
    roszę - pomóżcie.

    Pozdrawiam - Daniel_J