  • 1. Data: 2009-05-14 11:58:46
    Temat: Zastrzeżony znak towarowy, a nazwa firmy.
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Witam,
    jest sobie firma posiadająca zastrzeżony znak towarowy XXX w kategorii 25
    wg. klasyfikacji nicejskiej (odzież). Ja posiadam DG o nazwie XXX (To samo
    XXX co tamta firma ;) ) Jan Kowalski . Moja branża jest zupełnie inna,
    jednak przymierzam się również do produkcji odzieży, ale pod pewną marką,
    którą chcę wykreować. Jednak firma pozostaje ta sama i na
    paragonach/fakturach będzie widnieć nazwa XXX Jan Kowalski. Czy mogę tak
    robić czy muszę zmienić przedrostek przed imieniem i nazwiskiem (byłoby mi o
    bardzo nie na rękę) ? Pomijam fakt rozszerzenia PKD, bo to sprawa oczywista.

    Pzdr.
    Maniek

  • 2. Data: 2009-05-14 12:07:19
    Temat: Re: Zastrzeżony znak towarowy, a nazwa firmy.
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Marian Paździoch pisze:
> [...]
    > bardzo nie na rękę) ? Pomijam fakt rozszerzenia PKD, bo to sprawa oczywista.

    w zasadzie możesz, ale wyraźnie pamiętaj o tym, żeby tej nazwy używać w
    charakterze firmy, tz. jako wskazanie producenta, zwykłą czcionką, tam
    gdzie jest to konieczne, a nie w charakterze znaku towarowego,
    odróżniającego.

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 3. Data: 2009-05-14 12:13:32
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > charakterze firmy, tz. jako wskazanie producenta, zwykłą czcionką, tam
    > gdzie jest to konieczne, a nie w charakterze znaku towarowego,

    Świetnie, nawet mi na tym bardzo zależy żeby ludzie kojarzyli markę, a nie
    właściciela firmy, a spółki zakładać na razie nie zamierzam.

    Pzdro.
    Maniek

  • 4. Data: 2009-05-14 13:05:02
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Marian Paździoch pisze:

    > Świetnie, nawet mi na tym bardzo zależy żeby ludzie kojarzyli markę, a nie
    > właściciela firmy,

    No to wszystko jest OK