  • 61. Data: 2023-04-21 12:19:08
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ale w tym przypadku rozmawiamy własnie o kowidzie.

    Jakbyśmy rozmawiali o śwince, czy coś by to zmieniło?

    > Niekoniecznie. Nazwiska się powtarzają, część to ten sam wydział na
    > uniwerku. Po prostu muszą coś publikować, bo są... naukowcami.

    Nie ma przymusu publikacyjnego ze strony czasopism i pozytywnych
    recenzji ze strony recenzentów. Jakby byli denni, muszą czy nie muszą,
    nic by w takich czasopismach nie opublikowali.

    > No wystarczy. Ale sam zobacz tą publikację - to już dowolny sondaż
    > opinii publicznej jest bardziej "naukowy". Tam nie ma nic oprócz ankiety
    > i opisania wyników.

    No i co z tego?

    > No właśnie tak przy okazji - a potem są kwiatki typu "najbardziej
    > narażeni są najmłodsi" i kwiatek, który zamiast przyznać się że to
    > klikbaitowy śródtytuł (co swoją droga jest dowodem na to że media
    > wykorzystują "naukowców") to broni się najpierw zę to nie on potem
    > samego twierdzenia.

    Weźmy ww. świnkę. Masz takiego klinicznego pediatrę, sądzisz, że nic o
    tej śwince nie wie, bo nie opublikowała antologii wyświńczenia
    młodzierzy? Pediatria jest jest specjalnością i widać, że tam działa i
    zapewne zna się nie tylko na zdrowych dzieciach. Nie musi się od razu
    habilitować z każdej choroby.

    > Trafia - naukowcy mają "obowizek" publikacji narzucany przez jednostki w
    > których pracują. Tu nazwisko pani pojawia się w "author contribution"
    > jeśli dobrze zrozumiałem przy zbieranu danych - we czwórkę w ankiecie
    > internetowej - mocno naukowe zajęcie;)

    Ponownie, co z tego, ze mają obowiązek publikacji jak czasopisma nie
    mają?

    > Jeśli twierdzi, że "najmłodsi są najbardziej narażeni" to właśnie tak
    > będę twierdził:P

    Zależy co przez to rozumiemy. Jeśli to co sugerował Piotr to może mieć rację.

    > Ale ja jej nie obrażam - po prostu stwierdzam fakt że jest
    > socjalmediowym influencerem - zresztą sam się tak nazywa, Obraża to ją
    > kwiatek przypisując jej naukowemu autorytetowi idiotyczne stwierdzenie
    > że "najbardziej narażeni są najmłodsi".

    To nie jest żaden fakt.

    > No przecież to stowarzyszenie działa na kasę a nie dobre chęci...

    CHodzi o zysk bezposredni.

    > examples of financial conflicts of interests include:
    >

    > Collaborations with advocacy groups relating to the content of the
    > article

    Rozumiem. Nie wolno publikować, że przemoc i zabijanie jest be jeśli
    jesteś np. katolikiem lub prawnikiem lub lekarzem lub jakimś pacyfistą.
    Hint: to nie ta klasa "advocacy"

    > Grants from an entity, paid to the author or organization
    $$$
    > Royalties being received by the authors or their institutions
    $$$
    > Stock or share ownership
    $$$

    > Examples of non-financial conflicts of interests:
    >
    > Personal, political, religious, ideological, academic and
    > intellectual competing interests which are perceived to be relevant to
    > the published content

    Sam widzisz, że jak rozumiesz powyższe jak rozumiesz to wszystko pod to
    podpada.

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2023-04-21 14:57:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-21, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Problem się tworzy jak powstaje na ten temat cos na kształt sekty na
    > przykład domagającej się budowy arki i powłującej się na "naukowy
    > konsensus" w tej sprawie, domagających się żeby w iię tego poświęcić
    > gospodarkę i prawa człowieka a "przeciwników" nazywających szurami i
    > domagających się prawnego szykanowania tych szurów. Przy czym żeby
    > zostać zakwalifikowanym do szurów wystarczy zadać pytanie. Z tym właśnie
    > mieliśmy doczynienia. I przeiwko temu występuję. A nie badaniami nad
    > szczpionką czy koronawirusem. Te są potrzebne i jestem jak najbardziej za.

    Odnoszę wrażenie, że powyższe odbyło się na poziomie politycznym.

    > Więc wracamy do tego, dlaczego jak nam wygodnie to jest to zupełnie
    > wystarczające a jak nie to nie;)

    To już nie ja :)

    > No ale jak pasuje pod tezę to nie ma problemu (jak na tej grafice gdzie
    > było widać zabory);)

    A to dotyczyło różnych krajów?

    > No ale właśnie tak to się odbywa - jak pasuje to jest naukowy konsensus
    > jak nie to szuriat;)

    Etam. Trzeba rozróżnić naukę od polityki.

    > Wiadomo że bardzo. Widzimy to w realnym świecie nawet bez statystyk.
    > Brzytwa ockhama tu wystarcza.

    Ale nie wiadomo jak bardzo.

    > Masz 10 takich czynników i oszacuj jak szczepionka wpłuywa na
    > zmniejszenia nadmiarowych zgonów - tu już panuje naukowy konsensus a
    > jego kwestionowawanie to tak jakbyś do świątyni w mekce wszedł i
    > kwestionował koran:P

    A nie porównuje się tutaj tego samego środowiska z i bez szczepionki?

    > Tak po prawdzie to nie wiemy. Wszelki objawy "long kowidu" występowały
    > wcześniej i nikogo to nie dziwiło - nawet nie próbowano wcześniej
    > znaleźć jednej przyczyny bo podświadomie wiemy że jest ich wiele.
    > Obecnie long kowid to wszystko od sraczki po choroby psychiczne. Nie, to
    > rak nie działa - medycyna to nie nauka o jednej chorobie.

    Ja tam nie wiem, ale u mojego 12letniego syna, który kowid przeszedł w
    postaci kataru i trwał on zaledwie 3 dni (ART), rozpierd. mu kompletnie
    system odpornościowy i jak przez 12 lat na nic typu przeziębieniowego
    nie chorował to od czasu kowida łapie każde gówno.

    > Chuj wie czego się spodziewać jest biegunowo różne od naukowego
    > stwierdzenia faktu:P

    Na razie na fakty za wcześnie.

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2023-04-21 15:45:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.04.2023 o 07:03, Shrek pisze:

    > Naprawdę wydaje ci się że pomysł zamknięcia siłowni gdzie gromadzą się
    > młodzi zdrowi i silni a zostawienia otwartych kościołów gdzie gromadzą
    > się emeryci który stanowią 90% ofiar to był pomysł naukowców nie polityków?

    Ok... korekta:
    Zapewne cały cywilizowany świat zgapił pomysły od "fachowców" z Polski,
    a nie odwrotnie...

    Pisałeś o p.o.premierze, więc założyłem, że inteligentny człowiek
    zrozumie, że odnosiłem się to twojej wypowiedzi, czyli do p.o.premiera w
    sensie fachowca, czyli "fachowca".
    Przepraszam, mój błąd.
    Pewnie nie muszę, ale na wszelki wypadek zaznaczę, że to był sarkazm.

    Innymi słowy: zapewne cały cywilizowany świat wolał rozjebać gospodarkę,
    bo zgapiał pomysły od naszych "fachowców", a nie odwrotnie...
    Bo cały cywilizowany świat, to sami debile - a chujtam, rozjebmy sobie
    gospodarki bez istotnego powodu - bo przecież nikt nie miał świadomości
    jak lokdałny wpłyną na gospodarkę... A szury miały rację.

    Nie, nie uważam, że pomysł zamknięcia siłowni, gdzie gromadzą się
    młodzi, zdrowi i silni, a zostawienia otwartych kościołów, gdzie
    gromadzą się emeryci, którzy stanowią 90% ofiar, to był pomysł
    naukowców, nie polityków.

    Od samego początku tłumaczę ci, że naukowcy nie są winni głupich
    pomysłów polityków. To oczywiste, że kościoły należało zamknąć.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 64. Data: 2023-04-21 20:53:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2023 o 15:45, Kviat pisze:

    > Innymi słowy: zapewne cały cywilizowany świat wolał rozjebać gospodarkę,
    > bo zgapiał pomysły od naszych "fachowców", a nie odwrotnie...

    Przecież pisałem, że ten pierdolec jest ponadnarodowy.

> [...]
    >
    > Od samego początku tłumaczę ci, że naukowcy nie są winni głupich
    > pomysłów polityków. To oczywiste, że kościoły należało zamknąć.

    Przynajmniej tu się zgadzamy. Ja kończę - pogadam se z marcinem - on
    przynajmniej używa argumentów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2023-04-21 21:14:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.04.2023 o 20:53, Shrek pisze:
    > Przecież pisałem, że ten pierdolec jest ponadnarodowy.
    Poważni ludzie zainwestowali poważną kasę w to przedsięwzięcie i byle
    Shrek ich nie zatrzyma. :-)
    --
    Robert Tomasik

  • 66. Data: 2023-04-21 22:12:00
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Przecież pisałem, że ten pierdolec jest ponadnarodowy.

    Noooo... jak tak TY tak napisałeś, to musi to być prawda.
    Zajebisty "argument", nie do poważenia... LOL :)

    W przeciwieństwie do szurstwa, które nie jest międzynarodowe?

    > Przynajmniej tu się zgadzamy.

    Nie, nie zgadzamy się.
    Ty twierdzisz, że lokdałny były bez sensu, czyli konsekwentnie, również
    zamykanie kościołów.
    A teraz się ze mną zgadzasz, że trzeba było zamykać kościoły?
    Pomieszało ci się całkowicie...

    > Ja kończę - pogadam se z marcinem - on
    > przynajmniej używa argumentów.

    W przeciwieństwie do ciebie.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 67. Data: 2023-04-21 22:15:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Poważni ludzie zainwestowali poważną kasę w to przedsięwzięcie i byle
    > Shrek ich nie zatrzyma. :-)

    Może nie tyle zainwestowali co jak się okazało że można zarobić to
    zrobili dil.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 68. Data: 2023-04-21 23:37:34
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 20.04.2023 o 22:28, Kviat pisze:

    > Aha... czyli zasadność i skuteczność szczepień to... poglądy.
    > A nie fakt naukowy.

    Czy fakt naukowy to jakaś forma prawdy ekranu? Zdefiniuj fakt naukowy,
    jeśli potrafisz - bez odwoływania się do homofobii.

    > Jessssuuu... z kim ja dyskutuję?
    -
    Raaaafciu ... co on pi****li? ;)

    PD

  • 69. Data: 2023-04-21 23:43:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.04.2023 o 22:15, Shrek pisze:
    > Może nie tyle zainwestowali co jak się okazało że można zarobić to
    > zrobili dil.

    Moim zdaniem to było zbyt dobrze zorganizowane, by było przypadkiem.
    --
    Robert Tomasik

  • 70. Data: 2023-04-22 00:00:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2023 o 23:37, PD pisze:

    > Czy fakt naukowy to jakaś forma prawdy ekranu? Zdefiniuj fakt naukowy,
    > jeśli potrafisz - bez odwoływania się do homofobii.

    Fakt naukowy jest taki, że szczepionka jest znacznie mniej skuteczna niż
    to ogłaszano. Mniej więcej tak jak na grypę, czyli słabo i do
    deklarowanych 90+% jej baaaaardzo daleko. Kwiatek nie może się z tym
    pogodzić i twierdzi, że skoro skuteczność zanika po trzech miesiącach do
    zera to znaczy że jest skuteczna (z zerową skutecznością). Prawda jest
    taka, że szczepionki na kowid zakończą pandemię tak jak szczepionki na
    grypę zakończyły pandemię grypy. Tyle i aż tyle. Nie ma też już podstaw
    żeby tępić nieszczepów (podobnie jak nieszczepów od grypy). Jeśli
    państwo uważa że są, to należy (a raczej należało dwa ata temu) kowid
    wpisać na listę chorób zakaźnych i szczepionkę na listę szczepień
    obowiązkowych, co z prawnego punktu widzenia kończy temat. Skoro państwo
    tego nie zrobiło to ma jakieś powody (zapewne naukowe;)).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!