  • 1. Data: 2009-09-13 12:30:00
    Temat: Zapytanie o Straż Miejską?
    Od: belgrano <p...@g...com>

    Witam.
    Dziś w oknie swego pojazdu zastałem karteczkę od Straży
    Miejskiej. Proszą mnie o stawienie się w celu złożenia wyjaśnień o
    wykroczenie popełnione z art. 144 Kodeksu Wykroczeń. Polegającego na
    Niszczenie zieleńca poprzez parkowanie lewym przednim kołem.
    Auto zaparkowałem w małej zatoczce pod blokiem i że koło się nie
    zmieściło stałem zaraz za krawężnikiem na trawie (pomijam że tam już
    nie ma trawy bo każdy się nie mieści). Dodam że teren należy do
    Spółdzielni Mieszkaniowej, której jestem członkiem. Jestem tez
    właścicielem lokalu i 1/10 gruntu wokół bloku.
    Oczywiście zrobiłem stosowne zdjęcia.
    Teraz pytanie jak mogę się bronić aby nie dostać mandatu i czy wogóle
    w tej sytuacji na terenie prywatnym jak mniemam mogą mi grozić
    sankcjami? Wszelkie rady mile widziane.
    Dziękuję.
    Piotr

  • 2. Data: 2009-09-13 12:34:56
    Temat: Re: Zapytanie o Straż Miejską?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    belgrano wrote:
> [...]
    > Teraz pytanie jak mogę się bronić aby nie dostać mandatu i czy wogóle
    > w tej sytuacji na terenie prywatnym jak mniemam mogą mi grozić

    staleś na trawniku? stałeś.
    no to honor do góry i zapłać.

  • 3. Data: 2009-09-13 13:59:48
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-09-13 14:34, witek pisze:

    > staleś na trawniku? stałeś.
    > no to honor do góry i zapłać.

    hmm... ktoś tu kiedyś pisał, że żeby był trawnik musi być trawa... Mylę się?

  • 4. Data: 2009-09-13 14:31:44
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Może gmina przejęła drogi wewnętrze od Spółdzielni (z całym pasem drogowym,
    czyli trawniczkami, chodniczkami itd.) i stara się zarobić na ich
    utrzymanie? :)

    Co do zasady, właściwość Straży Miejskiej kończyła się na granicy drogi
    publicznej, ale jakiś czas temu do parlamentu trafił projekt rozszerzający
    uprawnienia strażników. Może projekt stał się już prawem?

    GK

  • 5. Data: 2009-09-13 14:33:50
    Od: belgrano <p...@g...com>

    On 13 Wrz, 16:31, " GK" <k...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > publicznej, ale jakiś czas temu do parlamentu trafił projekt rozszerzający
    > uprawnienia strażników. Może projekt stał się już prawem?

    No właśnie czy na wewnetrznej Spółdzielni i trawniku Spółdzielni tez
    mogą działać?

  • 6. Data: 2009-09-13 16:20:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PlaMa wrote:

    > hmm... ktoś tu kiedyś pisał, że żeby był trawnik musi być trawa... Mylę
    > się?

    Mylisz się. Zeby był trawnik to musi być terenem przeznaczonym na trawnik.

  • 7. Data: 2009-09-13 17:07:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 13 wrzesień 2009 15:59
    (autor PlaMa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h8ittf$kri$1@inews.gazeta.pl>):

    > hmm... ktoś tu kiedyś pisał, że żeby był trawnik musi być trawa... Mylę
    > się?

    To by ta trawa nigdy nie powstała. Zasiana trawa musi jakoś wyrosnąć.
    Istniejąca musi się utrzymać i nie być rozjechana.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 8. Data: 2009-09-14 12:40:24
    Od: belgrano <p...@g...com>

    No i byłem u Panów z całą przygotowaną przeze mnie dokumentacją.
    Okazało się, że SM nie zajmuje się drogami wewnetrznymi. Przyjeżdzają
    tylko na wyraźną prośbę mieszkańca. Pan poinformował mnie, że w 99%
    dostali telefon od kogoś z bloku. Troche się posmiali jak zobaczyli
    moje zdjęcia i miejsce. No ale teraz wiem, ze ktoś w bloku tego lub
    mnie nie lubi:-))

  • 9. Data: 2009-09-14 12:47:41
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 05:40:24 -0700 (PDT), belgrano napisał(a):

    > No i byłem u Panów z całą przygotowaną przeze mnie dokumentacją.
    > Okazało się, że SM nie zajmuje się drogami wewnetrznymi.

    Więc po kiego grzyba wszczynali procedurę i marnotrawili Twój czas?

    > Przyjeżdzają tylko na wyraźną prośbę mieszkańca.

    Wystarczy poprosić i przyjeżdżają?
    fascynujące .... może tak ładnie poproszę to przyjadą i mi posprzątają
    ogródek i wykoszą trawę?
    Co z tego że to nie zakres obowiązków .... w końcu teren Sp.M. też nie jest
    ich zakresem, a pomimo tego na PROŚBĘ mieszkańca przyjechali .... hmmm :)))

    > Troche się posmiali jak zobaczyli moje zdjęcia i miejsce.

    Więc te osobniki które były na miejscu "zdarzenia" nie zapoznały się z
    "sytuacją"????
    Ale jajca ... po co są te palanciki :((

  • 10. Data: 2009-09-14 12:48:18
    Od: Herald <h...@o...eu>

> [...]

    Wystarczy poprosić i przyjeżdżają?
    fascynujące .... może tak ładnie poproszę to przyjadą i mi posprzątają
    Co z tego że to nie zakres ich obowiązków .... w końcu teren Sp.M. też nie