  • 11. Data: 2008-07-19 15:26:21
    Temat: Re: Zapłata za rachunek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nat Gal" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:g5spps$kcv$1@inews.gazeta.pl...
    > Może napiszę coś więcej nt. mojego problemu. W umowie jest zapis, że
    > odbiór
    > dzieła nastąpi na podstawie spisanego przez strony protokołu odbioru.
    > Dostałem
    > pocztą mój rachunek z podpisem dyrektora owej jednostki/uczelni.

    A podpisałeś i odesłałeś jeden egzemplarz im z powrotem?

  • 12. Data: 2008-07-19 18:00:31
    Od: "Nat Gal" <n...@g...pl>

    > A podpisałeś i odesłałeś jeden egzemplarz im z powrotem?

    Umowę dostarczyłem na uczelnię wraz z 4 wypełnionymi i podpisanymi rachunkami.
    Nie pamiętam czy każdy rachunek był w 2 egz, ale wydaje się, że to co dostałem
    pocztą to kopia z podpisami długopisem.

    Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2008-07-19 18:24:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nat Gal" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    Teoretycznie powinno to wyglądać tak, że to Ty wystawiasz rachunek i
    przedstawiasz go do zapłaty. To, ze faktycznie rachunek wypisał dłużnik nie
    zmienia faktu, że musisz rachunek podpisać i przedstawić mu do zapłaty.

  • 14. Data: 2008-07-19 19:04:17
    Od: "Nat Gal" <n...@g...pl>

> [...]
    > zmienia faktu, że musisz rachunek podpisać i przedstawić mu do zapłaty.

    To wszystko się odbyło tylko w innej kolejności. Dla wygody od razu 4
    podpisane i wypełnione rachunki wysłałem od uczelni (ale z różnymi datami).
    Dostałem teraz pocztą pierwszy podpisany przez kogoś z uczelni rachunek. Tylko
    uczelnia nie zrealizowała przelewu. Dzwoniłem do nich wczoraj, usłyszałem
    odpowiedź "za miesiąc a może za dwa". Taka odpowiedź mnie nie urządza. Jak w
    takim razie domagać się realizacja rachunku?

    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2008-07-19 20:11:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Jak w
    > takim razie domagać się realizacja rachunku?

    Wejść na stronę Ministerstwa Sprawiedliwości, pobrać druk pozwu o wydanie
    nakazu zapłaty, wypełnić i złożyć w sądzie. Dostaniesz nakaz zapłaty,
    uprawomocni się i do komornika. To w skrócie. Ale w miesiąc, to tego w ten
    sposób nie da się załatwić.