  • 1. Data: 2007-02-20 09:14:01
    Temat: Zamiana mieszkania kwaterunkowego na wlsanosciowe
    Od: agat<w...@t...pl>

    zamieniam mieszkanie kwaterunkowe na spoldzielcze wlasnosciowe.Mamy juz na to
    zgode urzedu miasta jak i spoldzielni mieszkaniowej, pozostaje zawarcie umowy
    notarialnej i tu pytanie.Jaka ma byc ta umowa notarialna tzn.interesuje mnie jak
    mamy dokonac przeniesienia wlasnosci, czy to ma byc sprzedaz, czy tez inna jakas
    forma, jak inna, to co to jest (jestesmy obcymi sobie osobami). Pytanie dziwne ,ale
    wyczytalam ostanio w internecie, ze w przypadkach takich zamian przenoszenie
    wlasnosci w formie zawarcia aktu sprzedazy bylo bledem i naraza na problemy z
    urzedem skarbowym.Prosze o wskazowki jak dokonac tej zamiany,aby byla zgodna
    zlitera prawa.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2007-02-21 20:57:46
    Od: Robert Steward <b...@a...pl>

    agat napisał(a):
> [...]

    > urzedem skarbowym.Prosze o wskazowki jak dokonac tej zamiany,aby byla zgodna

    witaj,
    przerabiałem zamianę lokau spółdzielczego na kwaterunkowe.
    akt notarialny określił to jako umowę sprzedaży - sprzedałem kupującemu
    wszystkie prawa do lokalu,
    umowa sprzedaży została dokonana w celu uzyskania w zamian (przeze mnie)
    umowy najmu na lokal komunalny

    transakcja z 2000 r, niestety nie wiem w jakim zakresie zmieniły się
    przepisy,
    IHMO treścia aktu nie masz się co martwić, od tego jest notariusz

    życzę udanej transakcji
    pozdr, R
    --
    4329429