    From: "Krzys Z" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zamiana kary grzywny na odsiadkę - jak się odwoływać?
    Date: Wed, 7 Sep 2005 12:45:20 +0200
    Sender: a...@r...pl@v20-s1.itpp.pl

    Sprawa wygląda następująco. Był wyrok i została zasądzona grzywna. Ze
    względu na to, że nie miałem pracy i nie mogłem jej spłacać sąd oddał sprawę
    do komornika. Komornik nie mógł mnie namierzyć więc wróciło do sądu. Sąd
    wszczął sprawę odnośnie zamiany grzywny na odróbki.

    Akurat jakieś 2 tyg. przed tym jak dowiedziałem się o rozprawie podjąłem
    pracę. Więc jak tylko dowiedziałem się o sprawie napisałem do sądu, że
    właśnie rozpocząłem prace, że będę spłacał w ratach. Zapłaciłem pierwszą
    ratę. Po pierwszym posiedzeniu sąd nie podjął żadnej decyzji (poprosił o
    przesłanie dokumentów potwierdzających zatrudnienie) i wyznaczył termin
    drugiego posiedzenia. Oczywiście wszystkie dokumenty wysłałem, zapłaciłem
    kolejne dwie raty.

    Wczoraj odbyło się to drugie posiedzenie i o dziwo wyrok 12 miesięcy
    odsiadki.

    Moje pytania są więc takie:
    1. Jaki mam termin na odwołanie?
    2. Czy muszę wysłać pismo z prośbą o przysłanie wyroku czy sami przyślą?
    3. Zakładając, że druga instancja podtrzyma wyrok czy mam jeszcze możliwość
    odwołania czy już czapa?

    PZDR

    Krzys