    From: "Inka" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zamiana gruntów rolnych a zasiedzenie
    Date: Thu, 20 Sep 2007 08:17:28 +0200

    Witam i proszę o pomoc :)

    W połowie XX wieku moja babcia otrzymała od swojej siostry 1 ha gruntu
    rolnego, który później był uprawiany przez moją mamę, mego brata, a teraz
    stanowi moją własność.
    Wspomniany użytek rolny od kilkudziesięciu lat figurował jako działka 211.
    W ubiegłym roku otrzymałam mapkę z ARiMR i okazało się, że dawno temu
    musiała nastąpić jakaś pomyłka lub zamiana. A mianowice - w moim akcie
    notarialnym i księdzie wieczystej widnieje działka o nr 211, a de facto
    uprawiam działki 210 i 209 o łącznej powierzchni 1 ha, natomiast sąsiedzi
    (prawni właściciele działek 210 i 209) uprawiają działkę 211 (czyli prawnie
    moją).
    Do rzeczonej zamiany doszło zapewne po II wojnie światowej i od tego czasu
    utrzymuje się taki stan.

    Pytanie moje dotyczy tego, czy chcąc uregulować stan posiadania mogę im
    odebrać moją własność (czyli działkę 211), jednocześnie wydając im ich
    działki.
    Zaznaczam, że jeden z właścicieli nie chce się zgodzić na taką zamianę,
    zasłaniając się przepisami nt. zasiedzenia.
    Czy rzeczywiście te przepisy mają odniesienie do takiej sytuacji?

    Proszę pomóżcie.

    Pozdrawiam
    Inka