  • 11. Data: 2009-11-26 11:20:16
    Temat: Re: Zameldowanie a rejestracja auta
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Osiecki wrote:

    > To teraz tak prosto? Jak moja przyszła małżonka chciała się zarejestrować
    > u mnie to urzędnik kazał przynieść akt własności domu - już widzę jak jakiś
    > właściciel wynajmowanego mieszkania będzie dawał komuś oryginał aktu
    > własności albo fatygował się do urzędu...
    >
    > Pozdrawiam,
    bo nie miala, zadnego innego papierka.
    A wystarczylo jej dac do lapki umowe uzyczenia pokoju i zameldowala by
    sie na podstawie li tylko tego papierka.

  • 12. Data: 2009-11-26 11:22:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Darek. wrote:

    > Co je?li wynajmuje mieszkanie bez umowy i po cichu?

    to wtedy musisz isc z nim, zeby potwierdzil na druczku, ze faktycznie
    tam mieszkasz.

    > Dzieki temu w?a?ciciel mieszkania moze mi zaproponowaae
    > lepsz? oferte ni? z podatkami

    a co to zmienia? wystarczy jeden zyczliwy sasiad i US juz mu jasno
    wytluamczy, ze wcale ta oferta nie byla lepsza.

    i nie chce sie tam meldowaae (nie moge)

    ba, nawet musisz.

  • 13. Data: 2009-11-26 18:34:15
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Kupuję swój pierwszy samochód i chciałbym go zarejestrować.
    > Zameldowany jestem w zasadzie na starym mieszkaniu które sprzedałem,a na
    > wynajmowanym mieszkaniu oczywiście nikt mnie nie zamelduje... Chciałbym
    > ten samochód zarejestrować. Zaczynają się problemy.
    > Czy wystarczy mi umowa o pracę z firmy oddział Gdańsk
    > do tego by poświadczyć iż pracuję i mieszkam w tym mieście?
    >
    > Czy mam obowiązek meldunku jeśli tak - to gdzie?

    Jest też coś takiego jak wymeldowanie do nikąd (jak zwał tak zwał)
    Pomimo, że nie masz zadnego zameldowania, z poprzedniego jesteś wymeldowany
    i tak masz prawo posiadać auto (nawet bezdomny moze sobie kupić).
    Z tym, że wszystkie formalności załatwiasz w urzędzie gdzie miałeś ostatnie
    stałe zameldowanie.

    boropi

  • 14. Data: 2009-11-26 18:46:41
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > Z tym, że wszystkie formalności załatwiasz w urzędzie gdzie miałeś
    > ostatnie stałe zameldowanie.

    I tam będzie dostawał wezwania na policje z powodu zdjęcia z fotoradaru ?

    --
    ---==[ krzymek ]==---

  • 15. Data: 2009-11-26 20:21:44
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    > Ale serio, ktoś od Ciebie kupił mieszkanie z meldunkiem i nie było w akcie
    > notarialnym ustalonego terminu na wymeldowanie????

    O zameldowaniu, lub wymeldowaniu decyduje urzędnik państwowy, który działa w
    oparciu o dosyć jasno (w tym wypadku) napisane prawo, więc nie należy oczekiwać,
    że będą go wiązały notarialnie spisane ustalenia pomiędzy Kowalskim i Nowakiem.
    Przy zakupie mieszkania wskazane jest przypilnować, aby nikt w nim nie mieszkał,
    a nie zajmować się czyimś meldunkiem.

    --
    andreas

  • 16. Data: 2009-11-26 21:09:00
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > I tam będzie dostawał wezwania na policje z powodu zdjęcia z fotoradaru ?

    Pod warunkiem, że się da sfotografować.
    Kiedyś dopytywałem sie w wydz. komunikacji czy bez posiadania stałego
    meldunku można kupić auto.
    Masz prawo nie posiadać stałego meldunku. Mozesz go nie mieć w ogóle albo
    mieć czasowy. Wtedy wszystko załatwiasz tam, gdzie miałes ostatni stały
    meldunek, nawet jesli nie masz już z tym miejscem nic wspólnego.

    boropi

  • 17. Data: 2009-11-26 23:37:27
    Od: kuba <p...@o...pl>

    boropi pisze:

> [...]
    > mieć czasowy. Wtedy wszystko załatwiasz tam, gdzie miałes ostatni stały
    > meldunek, nawet jesli nie masz już z tym miejscem nic wspólnego.

    To akurat guzik prawda, a jeśli tak Ci powiedzieli w urzędzie, to źle
    powiedzieli. Przy rejestracji pojazdu istotne jest miejsce zamieszkania,
    a nie adres zameldowania.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 18. Data: 2009-11-27 15:57:26
    Od: Przemek <jpparo@usun_gazeta.pl>

    kuba pisze:

    > To akurat guzik prawda, a jeśli tak Ci powiedzieli w urzędzie, to źle
    > powiedzieli. Przy rejestracji pojazdu istotne jest miejsce zamieszkania,
    > a nie adres zameldowania.

    Tak jest to określone w Prawie o Ruchu Drogowym Art. 73. 1.

    " Rejestracji pojazdu dokonuje na wniosek właściciela kierownik
    rejonowego urzędu rządowej administracji ogólnej właściwy ze względu na
    miejsce jego zamieszkania (siedzibę), wydając dowód rejestracyjny oraz
    tablice (tablicę) rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 2-5."

    Jednak w rzeczywistości urzędasy w WK notorycznie olewają ta sprawę -
    jeżeli masz adres stały i tymczasowy, to dla nich jest ważny adres
    zameldowania a nie zamieszkania.

    Jakiekolwiek próby tłumaczenia im, że z PoRD wynika co innego sprowadza
    się do tego, że otrzymujesz odpowiedz - "proszę iść do kierowniczki i
    wyjaśnić sprawę".

    Nie dalej jak w czerwcu walczyłem z taką sytuacją, stały adres
    zamieszkania mam inny niz czasowy, pod czasowym adresem mieszkam od x lat.

    A pani w WK nie chciała mi zarejestrowac auta na czasowym adresie - mimo
    spełnienia wszystkich formalności (papierek z wydziału ewidencji
    mieszkańców). Oparło się o naczelnika WK i dopiero on wydał pisemną
    zgodę na rejestracje.

    Moja argumentacja:
    - mieszkam z rodzina od x lat pod tymczasowym adresem
    - oficjalnie jestem zgloszony w wydziale ewidencji mieszkańców (adres
    czasowy)
    - rozliczam się w US w miejscu zamieszkania
    - akcyza za pojazd została opłcona w miejscu zamieszkania - tak wynika
    z przepisów

    Paniom w WK nie za bardzo się to podobało, ale udało się.

    Przemek