  • Data: 2004-03-14 22:28:03
    Temat: Założenie hipoteki - uprawomocnienie
    Od: "Boa" <boaski@ciach_to.biskupin.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Dostałem zawiadomienie o założeniu księgi wieczystej dla lokalu i wpisie
    hipoteki kaucyjnej w jej IV dziale. Pięknie, bo czekałem raptem 3 miesiące
    (Wrocław).
    W umowie kredytowej mam napisane, że ubezpieczenie kredytu mieszkaniowego
    płacę "do dnia uprawomocnienia się wpisu ustanawiającego hipotekę na
    nieruchomości".

    Moje pytanie: Kiedy takie uprawomocnienie następuje? Po ilu dniach od
    dostania zawiadomienia? A może po iluśtam dniach od założenia tej księgi
    wieczystej?
    Pytanie istotne, bo wpis do ksęgi zrobili 12. lutego, a składkę
    ubezpieczeniową za marzec wzięli. I mam zamiar ją odzyskać :-)) Mam szanse?

    Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdrr.,
    Boa.