  • 1. Data: 2007-08-31 16:10:09
    Temat: Dowody osobiste
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam pytanko do Was.
    Wiadomo jaka jest jazda z dowodami osobistymi.
    W jednych z ostatnich teleexpressow byla mowa o tym, ze po wymianie dowodu
    nalezy zglosic ten fakt w urzedzie skarbowym. Podano, ze kary za
    niewykonanie tego są w granicach od 80 zl to 1600 zl.

    Czy wiecie moze cos na ten temat? Czy zglaszanie faktu iz wymieniono dowod
    osobisty na nowy dotyczy wszystkich obywateli? Jak to jest?

    Z gory dziekuje
    Pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2007-08-31 17:10:58
    Temat: Re: Dowody osobiste
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "MZ" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy wiecie moze cos na ten temat?

    Trzeba złożyć aktualizację do rejestru podatników, ZTCW na formularzu NIP-1
    lub NIP-3.

    > Czy zglaszanie faktu iz wymieniono dowod osobisty na nowy dotyczy
    > wszystkich obywateli?

    Nie wszystkich, ale tych co mają nadany NIP (czyli większości).

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2007-08-31 21:47:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MZ wrote:
> [...]
    >
    > Czy wiecie moze cos na ten temat? Czy zglaszanie faktu iz wymieniono dowod
    > osobisty na nowy dotyczy wszystkich obywateli? Jak to jest?

    Ustawa o NIP nakazuje zgłoszenie zmiany wszystkich danych, które
    znajdują się na druku NIP-3 w ciągu 30 dni od zmiany pod karą grzywny.
    Numer dowodu jest jedną z nich.
    Więc to niech fakt że zmieniono dowód się liczy tylko fakt że zmieniła
    się dana związana z NIP.

  • 4. Data: 2007-09-01 00:38:10
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 31-08-2007 o 19:10:58 Jd. <j...@i...pl> napisał(a):

    > Nie wszystkich, ale tych co maj? nadany NIP (czyli wi?kszo?ci).

    Moze ide w zla strone... czy nie jest czasem tak, ze NIP nadawany jest juz
    z chwila "urodzenia sie"? Urzad dopiero go dla nas wyszukuje.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 5. Data: 2007-09-01 01:13:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:
    > Dnia 31-08-2007 o 19:10:58 Jd. <j...@i...pl> napisaĹ?(a):

    > Moze ide w zla strone... czy nie jest czasem tak, ze NIP nadawany jest
    > juz z chwila "urodzenia sie"? Urzad dopiero go dla nas wyszukuje.

    A może myślisz o numerze pesel?
    I owszem numer pesel nadawany jest w momencie urodzenia się dziecka, a
    właściwie to zgłoszenia urodzenia się dziecka.

    Żeby dostać NIP w urzędzie skarbowym należy wykazać się potrzebą jego
    posiadania, czyli dopóki nie masz dochodów, tudziez nie masz potrzeby
    zapłacenia jakiegoś podatku z innego powodu to formalnie nip ci sie nie
    należy.

  • 6. Data: 2007-09-01 06:58:11
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Mam jednak jeszcze do Was jedno pytanie.
    Moja, a wlasciwie sytuacja mojej swiezo upieczonej zony jest dosc nietypowa.
    We wrzesniu br lecimy zagranice (do kraju w ramach UE). Nowy dowod
    wyrobilismy dlatego, zeby moc wjechac do tego kraju. Gdybysmy wystapili z
    wnioskiem
    o wydanie dowodu swiezo po slubie, w zyciu Urzad Miasta nie zdazylby z
    wyrobieniem takiego dowodu i wycieczka by nam przepadla.
    Jednak dowod wyrobilismy na jej stare nazwisko (panienskie), a moja zona od
    koncowki sierpnia ma juz moje nazwisko (nazwisko meza).
    W zwiazku z tym jak bedziemy odbierali ten nowy dowod mojej zony (na
    panienskie nazwisko), jednoczesnie zlozymy wniosek o wystawienie
    nowego dowodu (na nazwisko meza czyli moje). W zwiazku z tym, czy moja zona
    musi zlozyc wniosek NIP3 do urzedu skarbowego jesli
    ma dowod na panienskie nazwisko, ktory lada chwila bedzie nieaktualny i
    jesli zlozyla wniosek o wydanie nowego dowodu na nazwisko meza?

    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    M.

  • 7. Data: 2007-09-01 08:31:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > We wrzesniu br lecimy zagranice (do kraju w ramach UE). Nowy dowod
    > wyrobilismy dlatego, zeby moc wjechac do tego kraju.

    Na starym tez mozna. A do podrozy za granice zdecydowanie polecam paszport
    (ale drozszy :(

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-09-01 20:47:37
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-09-2007 o 03:13:06 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > A może myślisz o numerze pesel?
    > I owszem numer pesel nadawany jest w momencie urodzenia się dziecka, a
    > właściwie to zgłoszenia urodzenia się dziecka.

    O PESEL to wiem. Na mysli mialem wlasnie NIP.

> [...]
    > posiadania, czyli dopóki nie masz dochodów, tudziez nie masz potrzeby
    > zapłacenia jakiegoś podatku z innego powodu to formalnie nip ci sie nie

    To jakies bledne kolo mi sie robi - nie moge rozpoczac pracy ze wzgledu na
    brak NIP; nie moge dostac NIP, bo musze zaczac pracowac, zeby miec
    uzasadniona potrzebe jego wydania. Skladalem wniosek NIP-3 i nikt sie mnie
    nie pytal po co mi on :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 9. Data: 2007-09-01 21:01:14
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SDD pisze:

    > Na starym tez mozna. A do podrozy za granice zdecydowanie polecam paszport
    > (ale drozszy :(

    Pozwolę sobie być innego zdania. W sierpniu pokonałem kilkanaście razy
    róne granice wewnątrzunijne i doświadczenie mówi, że DO jest kilka razy
    szybszy, niż paszport. Niezależnie od narodowości paszport prowokuje
    pogranicznika do wzięcia go do ręki, przekartkowania, poczytania
    ciekawych stempli czy wiz. A co jest do czytania w plastikowym dowodzie?
    :-) Dlatego też niejednokrotnie pokonanie granicy z paszportem nastąpiło
    w czasie zblizonym do zero sekund, a paszport to conajmniej minuta.

    Nawet Immigration Office w Londynie sprawdziło tylko, czy DO się świeci
    w ultafiolecie, a polski paszport pasażera przede mną starannie
    przekartkowało.

    M.

  • 10. Data: 2007-09-01 21:06:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > :-) Dlatego też niejednokrotnie pokonanie granicy z paszportem nastąpiło
    > w czasie zblizonym do zero sekund, a paszport to conajmniej minuta.

    Autopoprawka

    Dlatego też niejednokrotnie pokonanie granicy z dowodem nastąpiło w