  • 1. Data: 2009-10-21 19:22:08
    Temat: Zakup w sklepie internetowym
    Od: "Busiensswoman" <b...@o...pl>

    Mam problem :-(

    Zamówiłam ze sklepu internetowego zestaw płyt DVD i CD jednego wykonawcy (ok
    30 szt ale każda inna) , ładnie zapakowane , w walizeczce ozdobnej.
    Kosztowało mnie to 60$. Takiego zestawu niemożna kupić w Polsce. Taki zestaw
    oferuje mnóstwo sklepów internetowych.

    Paczka przyszła w kilka dni. Najpierw poczta poprosiła o wydruk pay pal i
    fakture. Po 2 tygodniach przyszło pismo z urzedu celnego, że w zwiazku z
    podejrzeniem o naruszenie własnosci intelektualnej ( oznaczenia ZPAV) paczka
    zostanie zatrzymana i w ciagu 10dni bedzie sprawdzana.

    Po 20 dniach zadzwoniłam do urzędu celnego i Pani poinformowała mnie, że
    sprawa została przekazana do prokuratury!

    Mam takie pytania:
    = Czy to nie przesada?
    = Zamówiłam towar prywatnie
    = Nie zdawałem sobie sprawy z tego, że może naruszać czyjeś prawa własności
    intelektualnej.
    = Czy są jakieś zasady udzielania kar w takich sprawach, niewiem na co mam
    się nastawić.
    = Dodam tylko , że nie prowadze żadnej dzialalnosci handlowej, nigdy nic nie
    sprowadzilam, po prostu impulsowo zrobilam zakup.
    (zestaw takich płyt był sprzedawany też na allegro czasem , na amazon.co.uk
    i po prostu , nie ma na zdjeciach żadnych znaków towarowych, po prostu nie
    zwracałem uwagi na to czy może być coś podróbką)

    - Proszę o jakieś porady w tej sprawie... Może ktoś miał podobne problemy...
    - co mi grozi, jak sie zachować itd.
    - Czy powinniśmy wynająć adwokata?

    pozdrawiam
    Ana

  • 2. Data: 2009-10-21 19:39:21
    Temat: Re: Zakup w sklepie internetowym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Busiensswoman" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > - Proszę o jakieś porady w tej sprawie... Może ktoś miał podobne
    > problemy...
    > - co mi grozi, jak sie zachować itd.
    > - Czy powinniśmy wynająć adwokata?

    Chyba trochę za wcześnie na adwokata. Zacznijmy od tego, że powinnaś
    powiadomić nadawcę o tym, że paczkę zatrzymano i ma Ci wysłać nie będące
    pirackimi kopiami płyty. Jeśli nie wyśle, to złóż zawiadomienie o oszustwie
    na Twoją szkodę. Jeśli jest jak piszesz, to postępowanie prokuratorskie
    będzie prowadzone przeciwko sprzedającemu, a nie kupującemu, bo ten niby
    skąd miał wiedzieć, że w legalnym sklepie są sprzedawane piraty. Co innego,
    gdybyś to kupowała przykładowo na jarmarku albo po porozumieniu sie ze
    sprzedawcą na jakiejś liście dyskusyjnej.

  • 3. Data: 2009-10-21 19:48:27
    Od: "Ania" <b...@o...pl>

> [...]
    > sprzedawane piraty. Co innego, gdybyś to kupowała przykładowo na jarmarku
    > albo po porozumieniu sie ze sprzedawcą na jakiejś liście dyskusyjnej.

    dzięki za info, tylko że to jest sklep w Anglii,

    już wcześniej napisałam tam maila że towar został zarzymany i żeby
    potwierdzili mi że z towarem jest OK,

    dostałam maila że towar jest legalny,

    czy mimo to poiwnnam zgłosić zawiadomienie o oszustwie? gdzie to się składa?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-10-21 19:50:53
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    mogli sie przypieprzyc do czegos innego - AFAIR nie mozna ot tak sobie
    kupowac za granica plyt
    podobna sytuacja co z regionami dvd

    jesli mnie pamiec nie myli na plytach w poslce tez jest info ze przeznaczone
    do sprzedazy na terenie pl czy ue.

    moze to to

  • 5. Data: 2009-10-21 19:51:31
    Od: "Ania" <b...@o...pl>

> [...]
    >
    > jesli mnie pamiec nie myli na plytach w poslce tez jest info ze
    > przeznaczone do sprzedazy na terenie pl czy ue.

    dlaczego nie można kupować płyt za granica?

    przecież gdyby tak było to sklep zastrzegłby że sprzedaje tylko do krajów
    takich i takich - czasami tak na ebayu sprzedają,

    ale ten sklep nie miał takich ograniczeń ...

  • 6. Data: 2009-10-21 19:55:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:hbnofr$s72$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > jesli mnie pamiec nie myli na plytach w poslce tez jest info ze
    > przeznaczone do sprzedazy na terenie pl czy ue.

    Ale jak ma to stwierdzić nabywca nie widząc płyty?

  • 7. Data: 2009-10-21 19:55:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ania" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mimo to powinnam zgłosić zawiadomienie o oszustwie? gdzie to się
    > składa?

    Moim zdaniem tak, bo to bardzo przyspieszy wyjaśnienie sprawy.

  • 8. Data: 2009-10-21 20:26:26
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Ania" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem tak, bo to bardzo przyspieszy wyjaśnienie sprawy.

    Ale przeciwko komu? Sprzedajacemu, poczcie, czy urzedowi celnemu?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2009-10-21 20:38:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> napisał w
    wiadomości news:hbnqpi$i81$2@online.de...

    > Ale przeciwko komu? Sprzedającemu, poczcie, czy urzędowi celnemu?

    Zawiadomienie o podejrzeniu oszustwa przez sprzedającego. Skoro celnicy
    twierdzą, ze sprzedał zamiast legalnego pirackie kopie, to wydawało mi się
    to dość oczywiste. A jeśli sie okaże przy okazji, ze celnicy nie do końca
    mają racje - to pytająca dostanie szybciej płyty.

  • 10. Data: 2009-10-21 21:06:31
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    >
    > jesli mnie pamiec nie myli na plytach w poslce tez jest info ze
    > przeznaczone do sprzedazy na terenie pl czy ue.

    Ale w UE w której jest Wielka Brytania raczej nie ma
    takich ograniczeń co do wewnętrznego handlu w ramach UE a wręcz przeciwnie
    są zakazy jakiejkolwiek regionalizacji a nawet ustanawiania wyłącznych
    przedstawicielst na kraj.